Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-22, 11:56
Medlem
Signalkabels avatar
beror på pizzans storlek och min hunger, kanterna är det första som offras.

Jag är mest nyfiken på de som säger att de äter det godaste först, jag gör tvärtom, den sista biten (efter sallad, kanter osv) ska vara den med göttast fyllning så man kommer därifrån med en fin gorgonzolaandedräkt. Den första biten får gärna vara hjärtat av pizzan, dvs det som inte går att få upp med slicen. Alltså, först mitten, i en cirkel, sedan rektanglar där jag lämnar den finaste till sist.

jag äter slajsar (slicar/slices) men lämnar kanten, oftast brukar det bli hälften av kanterna kvar. Fabrikssåserna rör jag inte
Citera
2015-01-22, 12:16
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalkabel
beror på pizzans storlek och min hunger, kanterna är det första som offras.

Jag är mest nyfiken på de som säger att de äter det godaste först, jag gör tvärtom, den sista biten (efter sallad, kanter osv) ska vara den med göttast fyllning så man kommer därifrån med en fin gorgonzolaandedräkt. Den första biten får gärna vara hjärtat av pizzan, dvs det som inte går att få upp med slicen. Alltså, först mitten, i en cirkel, sedan rektanglar där jag lämnar den finaste till sist.

jag äter slajsar (slicar/slices) men lämnar kanten, oftast brukar det bli hälften av kanterna kvar. Fabrikssåserna rör jag inte

Intressant!

Jag brukar bara äta från en av kanterna inåt så att säga. Blir jag för mätt skippar jag kanterna som blir över.

En smartare uppdelning borde vara att skära bort kanterna först likt en sex hörning och därefter dela Pizzan från varje hörn som bildats diametralt till nästa hörn och därmed få 6 perfekt lika stora pizza slajsar.

Men ju mer jag tänker på det desto mer övertygad blir jag, att utan kanter att hålla i och orientera Pizza slajsen mot munnen med, så uteblir något från själva maträtten. Kanterna behövs för att balansera maträtten precis som andra skribenter även påpekat.

Tar jag bort kanterna i förväg så blir Pizzan för sladdrig och svårhanterbar ifall man vill äta med händerna ( vilket är godare så klart ). Dessutom kan kanterna vara goda i sig, om man orkar äta så mycket. ( eller helt enkelt inte bryr sig om att man blir vansinnigt fet av dem).

Nu blev jag sugen på Pizza!
Citera
2015-01-22, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svinhuden
Vad jag sett är det bara glupska tjockisar som äter så.
Va ja sett är det bara spinkinga små fjantbrallor som äter pizza på annat sätt och särskilt utan kanter. Jävla priviligerade små skitpajaser som sitter och äter så va ja vet
Citera
2015-01-22, 12:18
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag brukar alltid testa en pizzakant först, om den är god så äter jag resten också.
Citera
2015-01-22, 12:24
Medlem
MissGiddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakarimas
Du trycker pizza men bölar om onödiga kalorier?

Känns lite som feta människor som köper super deluxe plus meal men tar light-läsk för att socker är onyttigt

Ja? Bara för att jag äter pizza ibland så betyder inte det att det är rimligt att äta onödigt krafs, jag är varken fet eller okunnig inom näringslära. Ser inte det logiska att bara för att man äter något energirikt som pizza så är det konstigt att inte äta ännu mer.
Citera
2015-01-22, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissGiddy
Ja? Bara för att jag äter pizza ibland så betyder inte det att det är rimligt att äta onödigt krafs, jag är varken fet eller okunnig inom näringslära. Ser inte det logiska att bara för att man äter något energirikt som pizza så är det konstigt att inte äta ännu mer.
Exakt. Finns mycket saker man kan spara in på om man inte vill bli fetare. Man kan käka en bulle mindre eller skita i chipspåsen på kvällen. Att inte käka kanter kommer inte lösa viktproblem tro mej på den
Citera
2015-01-22, 12:37
Medlem
.Chloes avatar
Äter oftast inte pizzakanten av anledningar. Det kan vara att den inte smakar gott eller att jag inte orkar.

Herregud, det är mat, klart att du inte ska äta något du inte tycker om. Vi bor inte i Afrika...
Citera
2015-01-22, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hornationen
Exakt. Finns mycket saker man kan spara in på om man inte vill bli fetare. Man kan käka en bulle mindre eller skita i chipspåsen på kvällen. Att inte käka kanter kommer inte lösa viktproblem tro mej på den

Varför inte skrapa bort innehållet på pizzan om ni nu är så jävla rädda för brödkalorier, du vet att botten består exakt av samma sak som kanterna, era retarderade inavlade idioter.
Citera
2015-01-22, 12:59
Medlem
Kanterna sparas till sist och äts antingen om det finns sås kvar att doppa dem i, eller om jag helt enkelt inte är mätt ännu.

Jag är helt klart klok och vuxen
Citera
2015-01-22, 13:02
Medlem
Svinhudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornationen
Va ja sett är det bara spinkinga små fjantbrallor som äter pizza på annat sätt och särskilt utan kanter. Jävla priviligerade små skitpajaser som sitter och äter så va ja vet
Jo, fattiglappar brukar också äta kanter.
Citera
2015-01-22, 13:04
Medlem
Wzzys avatar
Det är väl samma människor som klipper pizzan med sax, alltså lite konstiga! Personligen tycker jag kanterna är goda så länge dom inte är för hårt gräddade och har oftast inga problem med att käka upp en hel pizza med kanter, sedan så tar det emot att lämna mat på tallriken, även om det "bara" är brödkanter.
Citera
2015-01-22, 13:09
Medlem
eshkoshkas avatar
Doppa kanterna i sås är fantastiskt. Visst händer det att kanterna smakar skit och man skippar dom då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in