Citat:
Ursprungligen postat av
Memnok
Kwast hade väl ingen karriär att prata om innan quick-fallet och han var knappast respekterad och beundrad.
Jag tycker att det mest intressanta är att han inte har förstått hur resningsförfarandet går till, en åklagare granskar materialet och om det inte håller får han inte gå till åtal med det (det finns till och med straff om han/hon skulle göra det i alla fall). Utan att han går till åtal blir det ingen domstolsprocess. Åklagarna som granskar ärendet har alltså underkänt Kwasts arbete helt och hållet och gjort bedömningen att han aldrig skulle tagit upp fallen i rätten.
Är han okunnig eller räknar han med att folk inte skall förstå och att det skall finnas tvivel om quicks oskuld när det inte "prövats" i rätten?
Jag blir så glad då jag läser ditt inlägg för du sammanfattar hela problematiken i en mening!
Lambertz utnyttjar att folk inte ser träden, för skogen är som dravel som skymmer sakfrågorna om hur detta gått till!
Vi har folk som har trovärdighet! Det Lambertz missbrukar är den trovärdighet han har som JK och justitieråd, fina titlar han gömmer sin egen person bakom. Det samma gäller alla de högt uppsatta jurister som skyddar honom. Man kommer långt med vilseledande juridik, innan någon med framgång påpekar att kejsaren är naken.
Denna trovärdighet ger dem allt de vill ha på denna planet, om de driver saker i domstol och får till sin sak med trovärdigt pladder!
För i en rättsstat borde kommissionen redan ha kommit till din slutsats, och pekat på nödvändigheten med att strama upp domstolarnas bevisvärdering, genom att föra in en legal syn på vad som är bevis och hur man får styrka saker. Då skulle man inte kunna finna lögnare trovärdiga, i ord mot ord rättegångar. Eller avfärda det som verkligen styrker att inget har skett på så sätt som dessa kretiner påstår!