Citat:
Ursprungligen postat av
nellaaan
Har en mattebok från matematik 3000 komvux (kurs A, INTE 1) tror ni denna funkar att plugga inför HP med? Den är från år 2000. Jag tänkte vidarbefodra den till min syster som skall skriva provet men frågan är ju om den funkar att plugga med eller om hon ska införskaffa sig en "nyare" variant?
Ja, det funkar. Men det beror också vilket mål din syster har; är det 2.0 så skulle jag rekommendera en 1b-bok. Det är dock väldigt få saker som är med i 1b som inte är med i A, så det duger.
Någon skrev att man ska gå igenom 2b/2c, detta är onödigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
MiaWallace
Ute i sista sekund med Hp-plugg. Jag skrev det helt förutsättningslöst i höstas och fick 1,15 varav 1.9 på verbala och 0,4 på kvantitativa, chansade mig i princip igenom den delen.
Därför tror jag att med repetition på matten så borde jag kunna få minst 1,3-1,4 vilket är det jag behöver för att komma in på min utbildning. Funderar starkt på att lägga pengar på hp-guiden, tror det kan vara värt när man har kort om tid och framförallt om det är matten man behöver höja sig i.
Tänker jag rätt eller har jag för stora förhoppningar?
Om du inte förstår matematiken skulle jag snarare säga att du bör repetera kursen 1b. Det är svårt att lära sig grunderna i matematiken genom bara gamla prov. Om du har svårt att lägga upp en studieplan för dig själv skulle jag snarare rekommendera att du tar ett par timmar med en coach, det går väl på ca 400 kr.