Citat:
Ursprungligen postat av
ted.awa
Du kommer inte att lära dig mycket på att bara nöta gamla prov. Mitt tips är att du lär dig grunderna ordentligt, om du nu inte kan matten.
Japp, däremot, om man kollar upp det, man inte förstår, i någon abstrakt mattebok, går det alldeles bra att
bara nöta gamla prov
Citat:
Ursprungligen postat av
ted.awa
Steg 2 är att förstå vad som krävs för att lösa uppgifter bra på provet. Som du säger är det "små trix i frågeställningen", det är just det högskoleprovet går ut på att komma förbi. Om du har svårt att se något mönster i hur du ska lösa uppgifterna är mitt tips att du pratar med någon som har bra resultat på provet. Om du inte känner någon finns det företag som sysslar med sånt.
Det är inte första gång, du nämner dessa företag. Har själv ett?