2015-01-21, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Hur gör ni barbs på RG? Skrev tidigare i klanen att jag hade runt 10min på mig i Grift 36 men misslyckades, bossen hade fortfarande halva HP:n kvar!?!

Sen undrar jag, vilken skill har ni på vänsterklick? Har just nu CotA men jag summar ju dem bara jag ska öppna en låda eller råkar klicka på en mob när jag går. Helt värdelöst... kan i så fall lika bra skippa det helt och använda Frenzy

Våran single target är ju kass fortf.. MEN för att snabbast få ner bossarna:

GEMS: Pain enhancer, Toxin, Bane of the trapped. OM du kör frenzy (dvs om du kör fire build) så byter du ut toxin mot Mirinae alternativt gokok.

Det som tar död på bossarna är Fire COTA (du kör fira på dessa oavsett element i övrigt) + WOTB insanity + dottar från toxin, pain enhancer och 5p bonusen.

VIKTIGT: du måste charga IGENOM bossen för att 2p bonusen ska gälla, den som ger 100% mer dmg.

När man kör physical som jag så chargar man igenom bossen... springer runt nån sekund... chargar igenom igen.... poppar WOTB + COTA när den är off cooldown.... repeat. Inte kul men men...

På 36 får jag väl ner bossen på 1 - 1.5 minut kanske.
Citera
2015-01-21, 10:39
Medlem
swebarbs avatar
Jag gjorde en 37 med min raekor på 9.57 min, man ska dock inte använda toxin gem eller pain enhancer om man kör fire då det finns bättre gems, det är alltid bane on trapped mirinae och gokok för extra cooldowns när man spammar frenzy, sen ska man ha också mycket cooldown jag har runt 45% med gokok kommer jag upp i 51% så det hjälper mot att få ner tiden till wrath of berserker och ancients. Förutom komplett raekor som nu ger 3000% weapon damage ska man ha vile ward och strongarms och lite furious charge från raekor om man kan få det, har då 28% furious charge damage, 32% på vile ward och strongarms på 23% så det hjälper en del.

Sen är det optimalt att ha en amulett som ger immunitet på fire eller poison, har maras oftast för det finns 3 bossar som har poison attacker, får man ghom och har maras så är han inte svår att ta ner direkt och hans poison healar dig bara.
Senast redigerad av swebarb 2015-01-21 kl. 10:43.
Citera
2015-01-21, 10:55
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Du vet att om man skryter, så får man också dela med sig av builden
Var snabbt inne och testade både min fire och min cold igår, utan vidare resultat tyvärr.
Men så ska man också lära sig den nya spelstilen, jag gav det nog inte mer än 30-40min igår.

Plocka nyss 43, dock med unity
Här är det du önskar; http://eu.battle.net/d3/en/profile/Fritte-2225/hero/50595895
Skillnaden är bara att jag hade SoJ förut och nu Unity då jag grifta.

Hatred regenerator kör jag normalt Bola med cold-runa samt att jag kör Vault iställetför Smoke Screen.
Kör smokescreen och marked death endast i grift, därav ligger dom med nu i slots.
Kör även bara 2 legendary gems, Amuletten är ej socket
Citera
2015-01-21, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Jag gjorde en 37 med min raekor på 9.57 min, man ska dock inte använda toxin gem eller pain enhancer om man kör fire då det finns bättre gems, det är alltid bane on trapped mirinae och gokok för extra cooldowns när man spammar frenzy, sen ska man ha också mycket cooldown jag har runt 45% med gokok kommer jag upp i 51% så det hjälper mot att få ner tiden till wrath of berserker och ancients. Förutom komplett raekor som nu ger 3000% weapon damage ska man ha vile ward och strongarms och lite furious charge från raekor om man kan få det, har då 28% furious charge damage, 32% på vile ward och strongarms på 23% så det hjälper en del.

Sen är det optimalt att ha en amulett som ger immunitet på fire eller poison, har maras oftast för det finns 3 bossar som har poison attacker, får man ghom och har maras så är han inte svår att ta ner direkt och hans poison healar dig bara.

Tog två 42or igår på 7ish minuter vardera. Tog 43 ganska komfortabelt också, hoppas kunna pusha 44-45 idag. Man ska inte ha strongarms.. såvida man inte kör grifts under kanske 38. Ancient parthan defenders är det som gäller. På gearen så är inte furious charge damage speciellt viktigt då den är additive och inte multiplicative. Kör hellre 11% elite dmg reduction på armor och Call of the ancient dmg på Vile Ward. Det du säger ang. CDR stämmer bättre in på pre-patch dock, du behöver inte mer än 40% nu, dmg är viktigare.

Säger inte att det du säger är fel, men det kommer inte funka på högre rifts.

Ang. amun så stämmer det att Maras är the go to om du ska köra immunity nu, p.g.a alla posion bossar. Fire amu (som jag körde med pre-patch) är inte nödvändigt nu då man inte släpar mobs längre och på så vis kan hantera fire-chains bättre. Skulle säga att Arcane immunity > Fire immunity nu.
Citera
2015-01-21, 17:56
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Tog två 42or igår på 7ish minuter vardera. Tog 43 ganska komfortabelt också, hoppas kunna pusha 44-45 idag. Man ska inte ha strongarms.. såvida man inte kör grifts under kanske 38. Ancient parthan defenders är det som gäller. På gearen så är inte furious charge damage speciellt viktigt då den är additive och inte multiplicative. Kör hellre 11% elite dmg reduction på armor och Call of the ancient dmg på Vile Ward. Det du säger ang. CDR stämmer bättre in på pre-patch dock, du behöver inte mer än 40% nu, dmg är viktigare.

Ang. amun så stämmer det att Maras är the go to om du ska köra immunity nu, p.g.a alla posion bossar. Fire amu (som jag körde med pre-patch) är inte nödvändigt nu då man inte släpar mobs längre och på så vis kan hantera fire-chains bättre. Skulle säga att Arcane immunity > Fire immunity nu.

Ok intressant men mitt problem är ändå när jag kört gr40 typ att även lightning elites dödar ju nästan en, fire chains är ju bara till att glömma att charga så jag förstår inte, mitt problem är att sätter jag defensiva skills så dödar jag inte tillräckligt snabbt och tvärtom dör jag för lätt, har inte lyckats hitta nån balans på det där och gems för att pusha gr40 rifts..
Citera
2015-01-21, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ok intressant men mitt problem är ändå när jag kört gr40 typ att även lightning elites dödar ju nästan en, fire chains är ju bara till att glömma att charga så jag förstår inte, mitt problem är att sätter jag defensiva skills så dödar jag inte tillräckligt snabbt och tvärtom dör jag för lätt, har inte lyckats hitta nån balans på det där och gems för att pusha gr40 rifts..

Hmm.. kan jag få se din profil? Jag kör all rubies och alla DPS passives och ihop med ancient parthan defenders upplever jag att min survivability är tillräcklig. Påtal om electrified och fire chains så är det lite situational tycker jag, är de omringande av mobs så brukar det gå fint. Fire chains får man försöka chargae runt istället för på/genom. Tror jag har runt 12 mille toughness obuffad. Använder du ignore pain ignorance is bliss btw? hjälper enormt mot elites och RG's.

EDIT: Tog 46 med barben solo nyss=) Failade en 44 innan och körde 46 för skojs skull men prickade in ett bra rift.
Citera
2015-01-22, 10:07
Medlem
Lanoos avatar
Fixade 38 med min pet doc + en kompis med IK fire babbe igår. (och våra gems är bara på runt 25-27)
Finns potential till mer då vi hade oflyt med första lvln, samt att jag inte är nöjd med min gear än.
Kul att de öppnat upp så lite fler builds orkar upp mot 40
Citera
2015-01-22, 18:48
Medlem
colabulles avatar
Min polare och hans polare ska försöka köra D3 på ps3. Min polare har D3 men tappat bort skivan, så ha köpte ROS, hana polare köpte bara ps3 och D3 men inte ROS, och nu då de ska lira tsm så går det inte, min polares ps3 säger att han måste sätta i D3 skivan av någon anledning.

Vad beror detta på? Måste båda eller ingen ha ROS för att kunna köra tsm?

att båda spelarna måste köra med samma "förutsättningar?"
Citera
2015-01-22, 19:14
Medlem
Pinwheels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colabulle
Min polare och hans polare ska försöka köra D3 på ps3. Min polare har D3 men tappat bort skivan, så ha köpte ROS, hana polare köpte bara ps3 och D3 men inte ROS, och nu då de ska lira tsm så går det inte, min polares ps3 säger att han måste sätta i D3 skivan av någon anledning.

Vad beror detta på? Måste båda eller ingen ha ROS för att kunna köra tsm?

att båda spelarna måste köra med samma "förutsättningar?"

Här förklaras det hur de kan spela tillsammans.
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/13733673371#4
Citera
2015-01-22, 19:44
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinwheel
Här förklaras det hur de kan spela tillsammans.
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/13733673371#4

Står ju inte om det är PS3 xbox eller pc, I butiken sa det jaa, men då de testar säger hans ps3 med ros att han måste byta till D3 skivan.
Citera
2015-01-22, 20:22
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik

Kör du med SoJ eller BKWD?
Citera
2015-01-22, 20:28
Medlem
Pinwheels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colabulle
Står ju inte om det är PS3 xbox eller pc, I butiken sa det jaa, men då de testar säger hans ps3 med ros att han måste byta till D3 skivan.

Nej det är klart, det framgår inte av texten vilka plattformar det gäller. Men det är så generellt formulerat att jag utgick från att det gäller samtliga plattformar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in