2015-01-20, 12:38
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Då måste jag mina 3 vänner också haft super tur =)), vi kanske börja spela på lotto tillsammans? för vi alla har varenda slott av Ancient items på gubbarna =))..

Jag har lirat mycket sen patchen och har 2 delar ancient (+ Wand of Woh Ancient i banken).

Sen ska det sägas att jag slängt ancients även om jag inte redan haft ancient på den slotten när de rollat fel sekundära stats (fel skill, inte hög nog CD/CC osv).

Det är en sak att ha Ancients, det är en annan att de ska vara rätt rollade.
Citera
2015-01-20, 13:25
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag har lirat mycket sen patchen och har 2 delar ancient (+ Wand of Woh Ancient i banken).

Sen ska det sägas att jag slängt ancients även om jag inte redan haft ancient på den slotten när de rollat fel sekundära stats (fel skill, inte hög nog CD/CC osv).

Där sa du något mycket intressant =).. Självklart är så..
Citera
2015-01-20, 13:28
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz

Exakt! Jag har fått massor av ancients när jag farmat på ps4an. Men va hjälper det när rollen är helt fel, eller om itemet är dåligt i grunden! Blind Faith kan rolla perfekt som ancient, den är skit oavsett. En Experian Amu kan rolla ancient men ha fel stats och det blir skit det också.
Så man ska ha mycket tur för att det ska vara värt att spara (min mening)
Citera
2015-01-20, 15:35
Medlem
Vet att jag har läst det någonstans men minns inte vart men hur är Babben bättre på singeltarget med Reakors setet än innan?
Citera
2015-01-20, 15:57
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Exakt! Jag har fått massor av ancients när jag farmat på ps4an. Men va hjälper det när rollen är helt fel, eller om itemet är dåligt i grunden! Blind Faith kan rolla perfekt som ancient, den är skit oavsett. En Experian Amu kan rolla ancient men ha fel stats och det blir skit det också.
Så man ska ha mycket tur för att det ska vara värt att spara (min mening)

Aha okej! Nu kom jag på bästa lösningen på de här!
Blizzard borde införa kategorier av olika färger på olika Ancient legendarys..

Blåa items Anicent legs är ungefär de man har på sig, så finns efter gula Anicent legs, som bättre, efter de finns typ super Ancient Legs som lyser i Röd stråle på backen då är the best of best..
Sen tycker jag dem bör införa Runes igen som kan adda olika attributs.. Vore jävligt coolt med Sockets runs som addar precis som de låtar =).. Vore coolt med 6 sockets bälte =)

Samma system i Set items också, då blir klart ganska mycket färger hålla reda på men, fan coolt med massor olika strålar som lyser på backen av allt man hittar =)))
Citera
2015-01-20, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Vet att jag har läst det någonstans men minns inte vart men hur är Babben bättre på singeltarget med Reakors setet än innan?

Vi är fortfarande sämsta classen när det kommer till STD... vilket kanske är rimligt då vi är överlägset bäst när det kommer till AOE. Men STD är väl lite bättre nu än tidigare men du behöver fortfarande halv timern för att att ta ner en boss på typ grift 43-44, och då räknar jag med att man får en decent boss också. Det som påverkat STDn något åt rätt håll är väl att man dottar mer nu, och att den första fienden man träffar tar 100% increased dmg, så chargar du en boss så är ju han denne, och kommer därför ta mer dmg från dina dots. Man måste dock charga igenom bossen för att den setbonusen ska gå igång av någon anledning, så man ska aldrig short-charga bossen.

/BOSSEN
Citera
2015-01-20, 16:54
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Vi är fortfarande sämsta classen när det kommer till STD... vilket kanske är rimligt då vi är överlägset bäst när det kommer till AOE. Men STD är väl lite bättre nu än tidigare men du behöver fortfarande halv timern för att att ta ner en boss på typ grift 43-44, och då räknar jag med att man får en decent boss också. Det som påverkat STDn något åt rätt håll är väl att man dottar mer nu, och att den första fienden man träffar tar 100% increased dmg, så chargar du en boss så är ju han denne, och kommer därför ta mer dmg från dina dots. Man måste dock charga igenom bossen för att den setbonusen ska gå igång av någon anledning, så man ska aldrig short-charga bossen.

/BOSSEN

Hade ingen aning, tack för det!
Läste förövrigt lite på reddit om att strongarm inte ger någon effekt längre, vilka bracers är värda att satsa på? Parthean?
Citera
2015-01-20, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ♫♫♫
Hade ingen aning, tack för det!
Läste förövrigt lite på reddit om att strongarm inte ger någon effekt längre, vilka bracers är värda att satsa på? Parthean?

Strongarms funkar fortf. dock så kör de flesta med parthans (inkl. jag) då de behövs för överlevnad i höga grifts. Strongarms kanske är ett alternativ på lägre grifts eller t6.
Citera
2015-01-21, 01:44
Medlem
Out-of-Steps avatar
Hur gör ni barbs på RG? Skrev tidigare i klanen att jag hade runt 10min på mig i Grift 36 men misslyckades, bossen hade fortfarande halva HP:n kvar!?!

Sen undrar jag, vilken skill har ni på vänsterklick? Har just nu CotA men jag summar ju dem bara jag ska öppna en låda eller råkar klicka på en mob när jag går. Helt värdelöst... kan i så fall lika bra skippa det helt och använda Frenzy
Citera
2015-01-21, 04:04
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Kolla hans stream står beskrivet där vem han är och vart han bor
Skön snubbe som är rolig att kolla på då han lirar munken.

Sen förklarar vettigt med.

http://www.twitch.tv/quin69

Apropå munk, såg ett klipp på youtube; https://www.youtube.com/watch?v=CKpBWzCVwcs
testade den builden, CDR på över 65% är att rekommendera!

Fördel med builden; 1 shot på på alla champs/elits oavsett rift eller great rift jag testat upp till lvl 37.
Massiv skada på RG om man har full stacks med, svårt med vissa RG givetvis.

Nackdel; Sjuuuuukt långsam build.
Där ser man!

Ska kolla in builden!
Citera
2015-01-21, 06:56
Medlem
ImWorthlesss avatar
Tweaka min DH lite igårkväll och testade en Trial för att se vad för Key jag skulle få.
Min gamla rekord var på 39 med DH + Unity.

Efter Trial, fick jag en lvl 40 Key.
Startade upp den igår och klarade det och tog en lvl 41 key.
Nu på morgonen tänkte jag att, man kan ju testa den där lvl 41.

Sagt och gjort, startar upp och direkt möts jag av 2 elit/champ-pack..
Dör innan jag ens ser mig själv i portalen, kommer då direkt på att jag tog bort min Unity och ersatte med SoJ då det var slö-lir efter greatriften kvällen innan.

Men vad gör det?
Tog lvl 41 endå, utan Unity
Citera
2015-01-21, 09:41
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Tweaka min DH lite igårkväll och testade en Trial för att se vad för Key jag skulle få.
Min gamla rekord var på 39 med DH + Unity.

Efter Trial, fick jag en lvl 40 Key.
Startade upp den igår och klarade det och tog en lvl 41 key.
Nu på morgonen tänkte jag att, man kan ju testa den där lvl 41.

Sagt och gjort, startar upp och direkt möts jag av 2 elit/champ-pack..
Dör innan jag ens ser mig själv i portalen, kommer då direkt på att jag tog bort min Unity och ersatte med SoJ då det var slö-lir efter greatriften kvällen innan.

Men vad gör det?
Tog lvl 41 endå, utan Unity

Du vet att om man skryter, så får man också dela med sig av builden
Var snabbt inne och testade både min fire och min cold igår, utan vidare resultat tyvärr.
Men så ska man också lära sig den nya spelstilen, jag gav det nog inte mer än 30-40min igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in