2015-01-14, 16:25
Medlem
Vill börja med att ursäkta mig ifall det inte är okej att skriva i en så här gammal tråd, men det kändes bättre än att skapa en ny.

När man sitter i fängelse, hur går städning, tvättning och sådant till? Får man t.ex. själv byta sänglakan eller görs detta åt den intagne?

En annan fråga är ifall det är acceptabelt att röka i sin egen cell eller har man någon plats att ta sig till när man vill röka? Kan det vara så att man får invänta en "rast" och endast röka då?
Citera
2015-01-14, 19:29
Medlem
downbelows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Tillberga är en blandanstalt där de stoppar in snabbknullare och hustruboxare blandat med normalintagna. Inget att rekommendera.

har du suttit där?

När jag satt där så var det okey, dock min enda volta så jag har inget annat att jämföra med.
Citera
2015-01-15, 04:53
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downbelow
har du suttit där?

När jag satt där så var det okey, dock min enda volta så jag har inget annat att jämföra med.

Nej, men det är välkänt att stället inriktar sig på snabbknullare. Då spelar det ingen roll om anstalten i övrigt är ok.
Citera
2015-01-15, 18:13
Bannlyst
Citat:
Nej, men det är välkänt att stället inriktar sig på snabbknullare. Då spelar det ingen roll om anstalten i övrigt är ok.
Förövrigt var det väl en ung tjej som blev våldtagen inne på anstalten?
Citera
2015-01-15, 21:10
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
Förövrigt var det väl en ung tjej som blev våldtagen inne på anstalten?

Det stämmer tyvärr.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12066294.ab

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/kvinna-anmaler-valdtakt-pa-fangelse

Kriminalvårdschef:

" -Det är en stor anstalt och det är svårt att ha järnkoll på varenda besökare."

(FB) Våldtagen vid besök på fängelset Tillberga
Citera
2015-01-16, 03:44
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely

Kriminalvårdschef:

" -Det är en stor anstalt och det är svårt att ha järnkoll på varenda besökare."

(FB) Våldtagen vid besök på fängelset Tillberga

Eller hur? Idioten kunde åtminstone haft koll på sina snabbknullande intagna. Verkar ha alla kvalifikationer för en typisk KVC.
Citera
2015-01-16, 07:54
Medlem
Citat:
Eller hur? Idioten kunde åtminstone haft koll på sina snabbknullande intagna. Verkar ha alla kvalifikationer för en typisk KVC.

Tillberga är en öppen anstalt, besöken liknar inte alls de på sluten. Personalen har ingen övervakning under besökens gång. Det är det positiva med besök på öppen anstalt. Det negativa är att sådant här faktiskt kan inträffa.

Här gjordes en miss på säkerhetsbedömningen, givetsvis skulle han inte suttit öppet. I övrigt är jag mycket anti mixanstalter.
Citera
2015-01-16, 17:27
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollysLips
Tillberga är en öppen anstalt, besöken liknar inte alls de på sluten. Personalen har ingen övervakning under besökens gång. Det är det positiva med besök på öppen anstalt. Det negativa är att sådant här faktiskt kan inträffa.

Här gjordes en miss på säkerhetsbedömningen, givetsvis skulle han inte suttit öppet. I övrigt är jag mycket anti mixanstalter.

Jo, jag vet. Har gjort lite tid på öppen. Det är ju kontroll vid inpassering o sen är det fritt blås inne på anstalten. Ni plitar brukar ju hålla er ifrån bostadsdelarna vid besök. Det var ju där snabbknullaren tog tillfället i akt.

Håller med dig om blandade anstalter. Det blir fel för alla och på många sätt.
Senast redigerad av ExConvict 2015-01-16 kl. 17:30.
Citera
2015-01-20, 22:02
Medlem
Hur behandlas våldtäktsmän i svenska fängelser? Är våldtäkt som vilket brott som helst, typ inbrott, eller ses det som något extra fult?
Citera
2015-01-20, 22:48
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Hur behandlas våldtäktsmän i svenska fängelser? Är våldtäkt som vilket brott som helst, typ inbrott, eller ses det som något extra fult?

Vad tror du själv? Våldtäktsmän är lägst ner i hierarkin, golare är riktigt dåligt men sexbrott är ännu värre. De hade misshandlats varje dag om de satt bland vanliga fångarna.
Finns anledning till varför dom sitter på skyddade avdelningar och inte har kontakt med normala fångar.
Citera
2015-01-21, 00:05
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Vad tror du själv? Våldtäktsmän är lägst ner i hierarkin, golare är riktigt dåligt men sexbrott är ännu värre. De hade misshandlats varje dag om de satt bland vanliga fångarna.
Finns anledning till varför dom sitter på skyddade avdelningar och inte har kontakt med normala fångar.

Fast det är inte riktigt sant. Många sex brottslingar sitter med andra på öppna bland anstalter i slutskedet av sina straff.
Det lär väll dock inte hända Hagamannen och Anders Eklund eftersom dom är så kända.
Citera
2015-01-21, 00:57
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Fast det är inte riktigt sant. Många sex brottslingar sitter med andra på öppna bland anstalter i slutskedet av sina straff.
Det lär väll dock inte hända Hagamannen och Anders Eklund eftersom dom är så kända.

På dom öppna anstalterna. Men aldrig på de andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in