2015-01-20, 13:43
  #40537
Medlem
Worgxors avatar
Denna "bokstavsskala" är helt vedervärdig. Jag har pratat med flera idrotts lärare och enligt dem alla, måste man i princip vara en elitidrottare som kan alla lekar och sporter. Samt ger allt varje gång.

Det är helt sjukt. Även om det kanske är mer rättvist än VG och MVG systemet då det var hur lätt som helst att få ett mvg.
Citera
2015-01-20, 14:40
  #40538
Medlem
ambivallenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjotr.1.
Vill du fortsätta spela komiker eller är du för dum för att förstå att han egentligen menade över 1.4?
Oj då, blev du illa berörd av att se någon annan få kritik? Måste vara tufft. För att svara på din fråga så vill jag fortsätta spela komiker. Och?

För att ge dig en motfråga, vill du fortsätta spela flashbackhjälte eller är du för naiv för att förstå att det här är ett elitistforum?

Och OnT: hur vet du att han menade "över" 1.4, kan du läsa hans tankar?
Citera
2015-01-20, 15:19
  #40539
Medlem
Hej hej
Har du gjort det senaste provet?
Vad fick du från det?
Har samma tanke som du har men vet ej varifrån ska jag börja?
Matten klarar jag väl!
Men engelska o svenska
Kan ni hjälpa mig?
Tsm( tack så mycket)
Citera
2015-01-20, 17:01
  #40540
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ambivallens
Oj då, blev du illa berörd av att se någon annan få kritik? Måste vara tufft. För att svara på din fråga så vill jag fortsätta spela komiker. Och?

För att ge dig en motfråga, vill du fortsätta spela flashbackhjälte eller är du för naiv för att förstå att det här är ett elitistforum?
Men då bör du snarast avskaffa ditt medlemskap
Citat:
Ursprungligen postat av ambivallens
Och OnT: hur vet du att han menade "över" 1.4, kan du läsa hans tankar?

Citat:
Ursprungligen postat av Pjotr.1.
Vill du fortsätta spela komiker eller är du för dum för att förstå att han egentligen menade över 1.4?
Han verkar vara för dum
Citera
2015-01-20, 17:14
  #40541
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ameermosa
Jag vet inte varifrån du hittade din statistik, men vad jag vet så har Sverige haft sämre skolresultat nu än tidigare. Det är inte lätt att få bra betyg i min skola. Vissa lärare säger att det har blivit svårare att få bra betyg eftersom A är svårare att få än MVG, som båda ger ju 20 poäng.

Det är bara jag och några få klassen som kunde nå fram till 21,0 eller högre. Vi är 32 elever i klassen. Förr var det fler som hade MVG på allt enligt lärarna.

Edit:
Jag läste om bioteknik och andra program, men det verkar som om bara molekylärbiologi som fokuserar mest på människans DNA och genetik.
Tillhör du Gy11 så var det riktat till det gamla betygssystemet. Trodde du tillhörde det gamla. Det borde ju vara färdigt nu för 90~94, de flesta borde ha sökt och kommit in på sina utbildningar. Många 95or uteblev från antalet platser och fick söka om till nästa antagning.

Jag längtar bara tills betygsinflationen har lagt sig på antagningsstatistiken så vi kan börja se en nivå i linje med individens prestationer. Det har nu gått 4 år så MVG-inflationen bör ha lugnat ner sig när det gäller antagningssnittet. BIEX borde bli större nu i höst.

Kör på molekylärbiologi om det är människans DNA och genetik som du brinner för, jag är bara förvånad att se någon gå efter sina intressen som jag sällan såg av de andra årskullarna göra som hade lika högt snitt. Frisk fläkt helt klart
Citera
2015-01-20, 17:31
  #40542
Medlem
ambivallenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Men då bör du snarast avskaffa ditt medlemskap



Han verkar vara för dum
Du tycker att ett språkfel i ett inlägg på flashback lägger grunden till argumentet ''Han verkar vara för dum''. Kom igen nu, lite bättre kan du, hoppas jag.

Edit: Skrev för snabbt utan att tänka på vad du menade.

Jag tog för givet att du ville belysa mitt språkfel när du citerade mig men tydligen verkar det vara innebörden du ville belysa.

Jag skrev vederbörande stycke för att minska risken att mod inte skulle ta bort mitt inlägg men också för att komma med ett vagt argument för krossa hans argument om att han är säker på vad han menade, i fallet han inte förstod innebörden av resterande stycke. Piinsamt nog citerade du den delen och därav har jag inte mycket mer att skriva eftersom dom som är dumma på riktigt är du och pjotr.
__________________
Senast redigerad av ambivallens 2015-01-20 kl. 18:07.
Citera
2015-01-20, 21:41
  #40543
Medlem
Tjena

Gammal fbare som skaffat nytt konto för att kunna vara med i flashbackyran runt HP. Ser fram emot att diskutera provet och folks frågningar här.

Själv gjorde jag 1,6 förra HP, tänkte att om man kavlar upp ärmarna och verkligen pluggar inför det (för jag har verkligen tid till det på gott och ont ) så kanske man kan dra en "2.0a". Har jag hybris om jag tror att det går med drygt 2 månader fram till skrivningen?
Citera
2015-01-20, 22:19
  #40544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loderan
Tjena

Gammal fbare som skaffat nytt konto för att kunna vara med i flashbackyran runt HP. Ser fram emot att diskutera provet och folks frågningar här.

Själv gjorde jag 1,6 förra HP, tänkte att om man kavlar upp ärmarna och verkligen pluggar inför det (för jag har verkligen tid till det på gott och ont ) så kanske man kan dra en "2.0a". Har jag hybris om jag tror att det går med drygt 2 månader fram till skrivningen?

Folk säger att man brukar höja med 0,1-0,2 på det andra försöket. Jag skulle säga att 2,0 kommer bli nog svårt för dig, men det är inte omöjligt. Om du pluggar ordentligt så har du ju en chans att skriva 2,0, fast det beror mycket på hur motiverad du är. Själv skrev jag 1,75 och jag satsar på att skriva 1,9 nu, fast jag har inte alls börjat plugga till det än.
Citera
2015-01-21, 08:14
  #40545
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltine
Folk säger att man brukar höja med 0,1-0,2 på det andra försöket. Jag skulle säga att 2,0 kommer bli nog svårt för dig, men det är inte omöjligt. Om du pluggar ordentligt så har du ju en chans att skriva 2,0, fast det beror mycket på hur motiverad du är. Själv skrev jag 1,75 och jag satsar på att skriva 1,9 nu, fast jag har inte alls börjat plugga till det än.

...
__________________
Senast redigerad av Ducadream 2015-01-21 kl. 08:16.
Citera
2015-01-21, 08:15
  #40546
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltine
Folk säger att man brukar höja med 0,1-0,2 på det andra försöket. Jag skulle säga att 2,0 kommer bli nog svårt för dig, men det är inte omöjligt. Om du pluggar ordentligt så har du ju en chans att skriva 2,0, fast det beror mycket på hur motiverad du är. Själv skrev jag 1,75 och jag satsar på att skriva 1,9 nu, fast jag har inte alls börjat plugga till det än.

...
Citera
2015-01-21, 11:36
  #40547
Medlem
nellaaans avatar
Har en mattebok från matematik 3000 komvux (kurs A, INTE 1) tror ni denna funkar att plugga inför HP med? Den är från år 2000. Jag tänkte vidarbefodra den till min syster som skall skriva provet men frågan är ju om den funkar att plugga med eller om hon ska införskaffa sig en "nyare" variant?
Citera
2015-01-21, 12:45
  #40548
Medlem
MiaWallaces avatar
Ute i sista sekund med Hp-plugg. Jag skrev det helt förutsättningslöst i höstas och fick 1,15 varav 1.9 på verbala och 0,4 på kvantitativa, chansade mig i princip igenom den delen.
Därför tror jag att med repetition på matten så borde jag kunna få minst 1,3-1,4 vilket är det jag behöver för att komma in på min utbildning. Funderar starkt på att lägga pengar på hp-guiden, tror det kan vara värt när man har kort om tid och framförallt om det är matten man behöver höja sig i.

Tänker jag rätt eller har jag för stora förhoppningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in