2015-01-19, 11:48
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Troligen bara nu, då allt buffat med dubbel dropp som blizzard skrev själva i blå post.. När season2 går igång är nog lite andra förutsättningar, och jag tror inte AC-items kommer droppas hej vilt när man kommit upp till lvl 70.. De skulle förstöra hela ladders olika achivment etc etc.. Min teori är att i Ancient items droppas nu större mängd för locka spelarna till season2 som startar snart.
Själv lekar jag bara runt i non-laddern och testar builds och Ac-items.. Sen när season2 går igång de då spelet börjar på riktigt
Kan du länka blueposten? Hittar bara att det är community buff med dubbel goblin för pc & 100% buff till legendary drops för ps3 & xbox 360.
Citera
2015-01-19, 12:09
Medlem
Virrigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Du kan ju bara klicka 1 av dom åt gången, eller hur?
För dina Sentrys skjuter bara den Spender som du själv använder.
Bättre du kör 1 av skillsen en Hatred Genererare imo.

Annars är det ganska trevligt med EA och CA. CA som spender, med cold rockets och sedan reggar man hatred med EA däremellan

Citat:
Men en annan sak som stör mig nu, Cooldown Reduction är snudd på meningslös för en DH nu, man kan inte längre påverka Cooldown på Sentrys, så enda som gör det intressant att fokusera på Cooldownreduction är ju sina övriga skills, i mitt fall dom som ger tillbaka Hatred.

CDR funkar fint på sentries, går lite snabbare att få ut 5st, eller om man speedrunnar vanliga rifts och kastar ut dem med jämna mellanrum. Däremot bör det inte längre prioriteras lika högt som tidigare.
Citera
2015-01-19, 12:16
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virrigast
Annars är det ganska trevligt med EA och CA. CA som spender, med cold rockets och sedan reggar man hatred med EA däremellan

Förstår tankegången, men om man nu inte har bekymmer med Hatred, dvs inte behöver en generator.
Är det då inte mer värt att köra Caltrop med Bait-runan för mer CC då än 2 st spenders? =)

Citat:
Ursprungligen postat av Virrigast
CDR funkar fint på sentries, går lite snabbare att få ut 5st, eller om man speedrunnar vanliga rifts och kastar ut dem med jämna mellanrum. Däremot bör det inte längre prioriteras lika högt som tidigare.

Sedär..
40-50% cdr som jag varit upp i som mest upplevde jag ingen skillnad iaf..
Citera
2015-01-19, 12:19
Medlem
ta_den_i_2ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinwheel
Det räcker med en kontroll till. Det blir inte splitscreen utan ni rör er på samma skärm och kan inte gå längre ifrån varandra än så. Iaf om det funkar som på PS4.

Det svåraste är nog att få flickvännen att vilja spela

haha ja men kan kanske gå att övertala henne att prova iaf. Ännu en fråga när vi väljer att spela co-op med 2 handkontroller på samma xbox blir det automatisk att man spelar "offline" då? eller kan vi bjuda in andra random spelare att köra med oss så vi kan bli ett fullt party?
Citera
2015-01-19, 12:31
Medlem
Virrigasts avatar
Citat:
Förstår tankegången, men om man nu inte har bekymmer med Hatred, dvs inte behöver en generator.
Är det då inte mer värt att köra Caltrop med Bait-runan för mer CC då än 2 st spenders? =)

Behöver du ingen generator så är det bara att välja något som passar bättre. Eftersom jag själv kör på balistics (cold rockets från CA och de vanliga från spitfire) så blev det vengeance med seething istället för multishot. En jävla massa raketer plus spam med CA gör riktigt bra med damage samt att det är extremt lätt att kunna köra speedruns med BoH gem, vilket går fantastiskt bra nu när jag jagar goblins och ancients i vanliga rifts.
Räknar EA som generator då jag har en Kridershot, kör dessutom med cull of the weak + BotT. Därför passar en 100% cold-build bäst för min egna räkning

Citat:
Sedär..
40-50% cdr som jag varit upp i som mest upplevde jag ingen skillnad iaf..

Prioriterade bort cdr och har endast 30% atm, men cdr påverkar refresh-timern på sentries. På högre grifts lär det inte spela någon större roll då du fortfarande behöver baita, samt kasta upp alla sentries, men på lägre grifts, alternativt rifts, är det skönt att kunna langa fram dem utefter behov.
Citera
2015-01-19, 13:04
Medlem
Pinwheels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ta_den_i_2an
haha ja men kan kanske gå att övertala henne att prova iaf. Ännu en fråga när vi väljer att spela co-op med 2 handkontroller på samma xbox blir det automatisk att man spelar "offline" då? eller kan vi bjuda in andra random spelare att köra med oss så vi kan bli ett fullt party?

Nejdå, det blir inte offline. Det går att blanda en grupp mellan lokala spelare och spelare online!
Citera
2015-01-19, 14:04
Medlem
Out-of-Steps avatar
Någon som vet var Quin69 på youtube/diablofans kommer ifrån? Skön dialekt och bra guider har han iallafall
Citera
2015-01-19, 16:34
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Någon som vet var Quin69 på youtube/diablofans kommer ifrån? Skön dialekt och bra guider har han iallafall

99% säker på att han är från Nya Zeeland och ja, håller med, lärde mig mycket av honom när jag spelade munk.

Kommer i framtiden vara extremt varsam med mina gifts och inte slösa bort dom på konstiga vapen till konstiga builds. Tagit ungefär 3 dagar och väldigt många t6 rifts men nu har jag iaf ett craftat vapen tills en ancient furnace droppar och det lär den väll göra innan nästa gift.
Citera
2015-01-19, 17:10
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step

Kolla hans stream står beskrivet där vem han är och vart han bor
Skön snubbe som är rolig att kolla på då han lirar munken.

Sen förklarar vettigt med.

http://www.twitch.tv/quin69

Apropå munk, såg ett klipp på youtube; https://www.youtube.com/watch?v=CKpBWzCVwcs
testade den builden, CDR på över 65% är att rekommendera!

Fördel med builden; 1 shot på på alla champs/elits oavsett rift eller great rift jag testat upp till lvl 37.
Massiv skada på RG om man har full stacks med, svårt med vissa RG givetvis.

Nackdel; Sjuuuuukt långsam build.
Citera
2015-01-19, 19:28
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Kan du länka blueposten? Hittar bara att det är community buff med dubbel goblin för pc & 100% buff till legendary drops för ps3 & xbox 360.

De måste gälla pc också, även om de inte står det, för så här bra dropprate på AC-items blir vrål tråkigt i längden.
Citera
2015-01-20, 10:27
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
De måste gälla pc också, även om de inte står det, för så här bra dropprate på AC-items blir vrål tråkigt i längden.
Tvivlar starkt på att Blizzard inte skulle kommunicera ut det i så fall. Har haft tur helt enkelt, mina vänner har lootat betydligt mindre ancient items än vad ja ghar.
Citera
2015-01-20, 12:00
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Tvivlar starkt på att Blizzard inte skulle kommunicera ut det i så fall. Har haft tur helt enkelt, mina vänner har lootat betydligt mindre ancient items än vad ja ghar.

Då måste jag mina 3 vänner också haft super tur =)), vi kanske börja spela på lotto tillsammans? för vi alla har varenda slott av Ancient items på gubbarna =))..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in