2015-01-19, 19:15
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Enligt vilken myndighet?

Låt höra...

Rimmar dessutom mycket illa med Dane Wigingtons uppgifter...

SMHI.

http://www.smhi.se/nyhetsarkiv/arets-ozonhal-over-antarktis-redan-over-1.33533

Här är länken till uppgifterna om 2014:

http://www.theozonehole.com/2014ozonehole.htm

Jag känner inte till denne Wigington. Är det någon man borde känna till? Bidrar han möjligen till albedo-värdet genom att ha folie som huvudbonad?

Fick upp denna debunksida när jag sökte på hans namn.

Sammanfattning: 1. He claims that the increase in UV is due to a decrease in ozone from "spraying", but rather than measure Total Column Ozone and showing a decrease, he is only displaying some measurements of UV.

2. As usual, we get no information on who actually took the measurements, what sort of instrument was used and whether or not it was calibrated or operated properly.

3. Some clue about the instrument and calibration might be found in this comment:
"The metering performed in Northern California, on which this statement is based, was done by a pair of identical state-of-the-art, brand-new, science-grade meters guaranteed to be scientifically calibrated to a range within 4%. As stated earlier in this article, the tech who did this metering is a 40- year veteran in environmental measurement and interpretation."

This could be Francis Mangels, who has previously been found to make bogus claims.

https://www.metabunk.org/threads/debunked-dane-wigingtons-claims-that-uv-is-off-the-charts.2097/
Citera
2015-01-19, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor

https://www.metabunk.org/threads/debunked-dane-wigingtons-claims-that-uv-is-off-the-charts.2097/

Metabunk!!! Du refererar till den mest ökända disinfo sajten på planeten! Ok nu kommer ingen någonsin ta dig på allvar igen. Ännu en bot avslöjad.
Citera
2015-01-19, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Larsson
Metabunk!!! Du refererar till den mest ökända disinfo sajten på planeten! Ok nu kommer ingen någonsin ta dig på allvar igen. Ännu en bot avslöjad.

Du har fel. Det är youtube som är den största av alla disinfo-ställen.

Bot? Enbart en äkta foliehatt skulle komma med ett så dumt påstående!
Citera
2015-01-19, 19:32
Bannlyst
Citat:
Du har fel. Det är youtube som är den största av alla disinfo-ställen.

Bot? Enbart en äkta foliehatt skulle komma med ett så dumt påstående!

Youtube har allt, precis allting, där finner du lögner och sanning, trams och verklighet. På metabunk hittar du aldrig någonsin något annat än förnekade. Klart du är en bot. Ni är ju i vilket fall inte riktiga människor så empatilösa och blinda som ni är.
Citera
2015-01-19, 19:39
Medlem
Citat:
Youtube har allt, precis allting, där finner du lögner och sanning, trams och verklighet. På metabunk hittar du aldrig någonsin något annat än förnekade. Klart du är en bot. Ni är ju i vilket fall inte riktiga människor så empatilösa och blinda som ni är.

Du verkar hänga mycket på metabunk som kartlagt sidan så ingående!

Om jag skulle säga att jag är en nanorobot som kommer att ge dig Morgellons sjukdom i natt när du sover,tror du mig då?
Citera
2015-01-19, 19:51
Bannlyst
Citat:
Du verkar hänga mycket på metabunk som kartlagt sidan så ingående!

Om jag skulle säga att jag är en nanorobot som kommer att ge dig Morgellons sjukdom i natt när du sover,tror du mig då?

Ja deras trams efter 9/11 gav mig många goda skratt och gå in och läsa deras försök till förklaringar är ett utmärkt sätt att direkt veta vilka som är får/shills i diskussionerna senare, know your enemy.

Nej jag säger bring it.
Citera
2015-01-20, 01:34
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Genom att visa på att du snackar skit då ozonlagret blir tjokare som denna artikel beskriver http://www.bbc.com/news/science-environment-29152028

Förenta Nationerna... samma korrupta organisation som påstod att svininfluensan var en pandemi...

Källkritik, tack!
Citera
2015-01-20, 05:06
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Förenta Nationerna... samma korrupta organisation som påstod att svininfluensan var en pandemi...

Källkritik, tack!

OT Nej de sa att den kunde riskera att bli en pandemi.

OnT Som vanligt när det blir svårt för dig att förklara något börjar du gå OT och struntar i att svara på det man frågar. Så med egna ord om moderna flygmotorer och utarmat uran? Inga bra svar?
Citera
2015-01-20, 10:26
Medlem
Citat:
Källkritik, tack!

Snacka om att kasta sten i glashus.
Tack för årets gapflabb!!
Citera
2015-01-20, 12:00
Bannlyst
Citat:
Njo självinsikt är väl inte er starka sida men tar man upp UN och BBC som källa så får ni nog inse att ni ses som gigantiska pajasar.

Men hur vore det om du började bemöta argumenten i detalj istället för att bara förkasta hela källan som en [infoga random hat-objekt här]?

Har du problem med en källa så får du beskriva i detalj exakt VAD det är du ser för fel i den.
BBC säger även att vatten är vått och is är hårt att få i huvudet, och med din senaste argumentationsteknik så har du just förklarat att även den informationen är en satanistisk konspiration designad för att lura massorna.
Citera
2015-01-20, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ima.Drastic
Men hur vore det om du började bemöta argumenten i detalj istället för att bara förkasta hela källan som en [infoga random hat-objekt här]?

Har du problem med en källa så får du beskriva i detalj exakt VAD det är du ser för fel i den.
BBC säger även att vatten är vått och is är hårt att få i huvudet, och med din senaste argumentationsteknik så har du just förklarat att även den informationen är en satanistisk konspiration designad för att lura massorna.

Jag önskar bara att folk börjar lita på sina ögon igen och tar några dagar och lär sig sin himmel. Att faktiskt ha en givande och vuxen diskussion med debunkers går nämligen inte.
Citera
2015-01-20, 12:15
Medlem
Citat:
Kaliforniens varma och torra luft gynnar chemtrails?
Luftfuktighet i Los Angeles just nu (kl 1044Z) = 100%. Luftfuktighet i Death Valley är mindre. Allt kan hända i Kalifornien men ingen har hittat att kondensstrimmorna består av annat än vatten där heller.
Citat:
Aluminiumet i Chemtrailsen har snart ödelagt ozonlagret totalt - UV-strålningen är kritiskt hög !!!
Eftersom det hittills bara hittats vatten i kondensstrimmorna så behöver man inte oroa sig för aluminium på de höjderna.

Citat:
Varför koncentrera sitt chemtrailande över folkfattiga regioner?
Är det därför de koncentrerar sig över Death Valley enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in