2015-01-19, 00:53
Bannlyst
Men det räcker nu för fan. Tjafsa i PM istället jävla idioter.
Citera
2015-01-19, 01:21
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Vinyl
Men det räcker nu för fan. Tjafsa i PM istället jävla idioter.

Varningar till alla tjafsare, skärp er eller åk ut med huvudet före! /Mod
Citera
2015-01-19, 10:53
Medlem
Någon som vet vad det är för militärbas YPG tagit över från de regimtrogna?
Citera
2015-01-19, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qandil
Någon som vet vad det är för militärbas YPG tagit över från de regimtrogna?
https://m.youtube.com/watch?v=xBFD8888aCE

Det är en kontrollpunkt. Inte större militärbas, dock har det tagit en del tyngre vapen( hemligstämplad)
Citera
2015-01-19, 11:40
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirdic
Kurmanjboy, du är från Iran, så sluta spela som att du har koll på Syrien efter att du läst en pocketbok.
Den som har koll är du som redan vid första meningen skrivit motstridig information. Testa på och bemöt mig i sak istället för att göra dig lustig över att jag läser böcker.
Citat:
Haha. Ni kurder kör med ert äckliga spel överallt. Antingen är du helt efterbliven eller så låtsas du bara för att det passar ditt syfte. Du är väl medveten om att den gruppen du snackar om är en fabricerad kurd-marionett milis på 50 man. De representerar inte på något sätt assyrier. Denna gruppering tillhör Dawronoye, som du har koll på. Dessa startade en organisation som hette "Sotooro/Sutoro" efter den ORIGINELLA Sootoro för att sno åt sig anseendet den sistnämnda gruppen har. Kurderna använder även detta som ett propagandaverktyg för att försöka visa omvärlden att assyrierna "stöjder" kurdernas fantasiprojekt.
Jag kan omöjligen veta vad Dawronoye är eftersom jag inte är assyrier, för det är endast assyrier som vet sådan information samt även alla andra förvirande saker som ni själva fattar medans ingen annan fattar 1%. Skämt åsido, jag har inte hittat en enda oberonde källa som yttrar det minsta om denna sekt som enligt er själva varit lierade med alla onda krafter och lite mer. Hittar ingenting, men däremot en hel uppsjö av svenska texter på diverse sajter och då är alla dessa mer eller mindre uppreppningar av samma sak. En annan sak som alla dessa texter har gemensamt är att det tydligt framgår en antikurdisk sentiment. I samband med att dem skriver om Dawronoye så skriver dem att lite längre upp att kurder typ är värst.

På Syria comment så finns det lite information om den orginella bokstavskombinationen.
Citat:
For the SUP, the answer has been to form its own self-defense militias from youth volunteers, cooperating and training where necessary with the Kurdish YPG (some Christians have gone further and simply joined the PYD’s YPG or Asayish police force altogether). This defense militia is known as ‘Sutoro’, and began in the town of al-Qahtaniya following the withdrawal of regime forces, spreading subsequently to the towns of al-Malikiya (from which regime forces also withdrew) and Qamishli by spring 2013. Politically, the SUP sees the PYD as the most viable political force to turn towards, and has accordingly declared support for the PYD’s unilaterally announced autonomous interim administration. Operationally, Sutoro plays a strictly defensive role.

However, in Qamishli, where a regime presence still remained, events took a different course, as over the course of the summer and fall of last year, the Sutoro branch evolved to become Sootoro, taken over by regime loyalists affiliated with the Civil Peace Committee for Syriac Orthodox in Qamishli. This Sootoro, also known as the “Syriac Protection Office,” takes on a strictly defensive role like the SUP Sutoro. However, not only does it have a different emblem from the SUP Sutoro, but the Qamishli Sootoro also claims that the SUP Sutoro to be observed in al-Qahtaniya, al-Hasakah city and al-Malikiya has appropriated its name.
http://www.joshualandis.com/blog/christian-militia-political-dynamics-syria/

Innebörden av detta här ovan är att de som du kallar orginella är i själva verket något som utvecklades ur det orginella. Därefter så hävdade dem att det omvända hade skett, alltså att dem var orginalet. Den här frågan är dock en icke fråga, för det relevanta är inte vem som fanns vart i ordningsföljden, utan det är vem som gör vad. Det finns en hel del matrial på nätet där man kan tyda att dem här kurdanknyttna assyriska grupperna deltagit i strider mot bland annat Daesh. Dem som du är anhängare till har till och med kritiserat MFS för att dem varit offensiva istället för deffensiva. Dem själva är i centrala Qamishli och är deffensiva samtidigt som regimen står för säkerheten som kappsalt in dem.
Citat:
Dawronoyegruppen och deras kurdiska "vänner" försöker göra samma sak i södra Assyrien (norra Irak). Efter att assyriska lobbyister lyckats få igenom ett lagförslag som innehåller stöd till lokala trupper i Nineve så skapade kurderna en organisation som består av 20-30 man för att att försöka splittra den assyriska rörelsen. Även denna gång startade man en organisation och snodde namnet på en etablerad styrka sedan innan. I västra Assyrien var det Sootoro -> Sotoroo. I södra Assyrien är det Nineveh Protection Unit - > Nineveh Plain Protection Units.
Det finns en kurdisk och persisk variant i varje stat. http://www.joshualandis.com/blog/sample-concepts-christian-shia-alliance-iraq/

Det sista är min fetmärkning. Stämmer verkligen det där, har dem nästan samma namn? Och är det inte det omvända som gäller, för "Nineveh Plain Protection Units" är väl den du menar vara orginallet i det här fallet.
Citat:
Originella - assyriska/syrianska - Sootoro, som du försöker basha, har med sin militära gren varit med och rensat byar från ISIS. Du vet, byar som kurmanjerna förlorade en efter en.
Bra, då har du något att vara stolt över.
Citat:
Haha, tror du folk är efterblivna eller?

För det första fanns det inga kurder som bodde i Hassake på den tiden. Åtminstone inte i stora grupper. Dessa kom till Syrien efter misslyckade revoltförsök mot Turkiet och under krigen i Mellanöstern. Och tror du själv folk är så korkade och tror att assyrier skulle ingå i en koalition med folkmördande kurder som bara något decennium tidigare våldtagit deras fruar och mördat obeväpnade människor en masse?
Nej. Absolut inte folk överlag, men däremot är det vetenskapligt bevisat att efterblivna utgör en mindre andel av en population.

"Syria’s Kurds - History, politics and society" av Jordi Tejel. Du verkar inte vara någon störe fan av böcker, men det jag skrev finns i bokens 200 sidor. Relationen mellan kurderna och kristna var inte problemfri men dem vill ha autonomi i Hasaka.
Citat:
Det är otroligt underhållande hur du försöker måla upp en bild om hur alla är rasistiska emot kurder och dittan och datten. Men det finns bara en part i denna konflikt som strävar efter ett etniskt homogent land, och som tagit till folkmord som mördat MILJONTALS för att nå det. Jag tror du vet vilken? ISIS är ingenting än "kurmanji-light version".

Men nej, de enda här som är rasistiska är kurder. Det vet alla som någonsin satt sin fot i Syrien, eller Mellanöstern.

Har du inte bättre saker för dig? Du som alltid försöker förmedla en "enad kurdisk" bild, borde du inte kolla vad som händer mellan PKK-terrorister och Barzani-terrorister i Sinjar?
Försök övertyga någon utomstående att detta stämmer. Du har väl sett det som Turkiet fått utstå för att dem envetet hållit fast vid sin hållning att YPG är samma som Daesh.
Citera
2015-01-19, 13:50
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Det har redan påpekats, men det bör upprepas då jag sett att många kurder fått en felaktig uppfattning av den assyrisk/syrianska minoritetens agenda i al-Hassake och Qamishli.
Jag har absolut inte någon felaktig uppfattning i frågan och jag ser brister i det som du menar är agenda. Det är naturligt att alla folkgrupper vill vara så självständiga som möjligt samt att man betraktar andra grupper med misstro. Men det är fakta att det finns i huvudsak två agendor/krafter som strävar efter att utveckla provinsen på olika sett. Den assyriska minoriteten är inte tillräckligt stor och stark för att driva utvecklingen mot det som de anser är idealiskt. Det finns idag två alternativ och båda har assyriska anhängare.

Man kan inte alltid få det som man vill ha, finns saker som man måste beakta. Detta gäller kurder, regimen, Iran, Ryssland, Saudiarabien, Turkiet etc. Den enda som inte gjorde det var Daesh, konsekvensen av detta blev en oundviklig framtida förintelse istället för en mer stabilare där deras territoriella vinster varit intakta.

Citat:
Sotooro som du talar om, den regeringslojala styrkan i Qamishli är utifrån mina källor i Qamishli den som har ett lokalt stöd. Den andra försvarsgruppen Sutoro som samarbetar med YPG och som är emot den syriska regeringen utgörs av det som många kallar för "Dawronoye". Dessa har ett minimalt stöd bland den assyriska/syrianska folkgruppen. Detta ämne har debatterats på AssyriaTV ett flertal tillfällen.
Om det inte finns någon folkomröstning i frågan eller enkättundersökning så kan man inte vara hundra, i ett sådant fall så är det närmaste att uppskatta storleken på de två grupperingarna. Vart finns dem, vilka områden? Vilket beteende har dem?

Den ena finns överallt förutom det regimkontrollerade centrala Qamishli där den andra endast finns här, men inte på något annat ställe. Den ena är offensiv, deltar ofta i strider samt även strider långt utanför dess sätten. Dem har även många checkpoints.

Regimen är i krig mot Daesh och den andra som är regimtrogen har inte haft så värst mycket för sig. Dem beter sig inte som en grupp med stor storlek. Jämför dem med alla andra militantgrupper över hela landet som dagligen skjutter mot sina fiender vid sina ställningar. Om du anser att det är en orättvis jämförelse, så ta dem andra kristna i västra delen av landet som benämns som kristna med arabisk identitet. Även dessa deltar aktivit i strid.

Citat:
Jag vet inte hur många gånger detta har upprepats i denna tråd. Sotoroo och den assyriska/syrianska befolkningen i allmänhet stödjer inte det autonoma projekt som YPG/PYD vill upprätta. Detta är en folkgrupp som redan har blivit marginaliserad av kurder i både KRG och Turkiet men aldrig i Syrien. Makt och girighet har visat sig vara skadligt för den assyriska minoriteten och förtroendet för kurdiska politiker och soldater är litet. Just nu finns det en gemensam fiende, men tro inte att assyrierna i Qamishli stödjer ett Kurdistan - för jag kan lova dig att de inte gör det. Kurderna stödjer inte ett assyriskt Ninveslätten och projektet där motarbetas febrilt.

Varför ska assyrier/syrianer i Qamishli stödja "Rojava"? Det finns inte ett sådant stöd och jag anser att man bör vara noga med att påpeka det. Demokrati i all ära, men samma ord upprepades i KRG när assyriernas mänskliga rättigheter nonchalerades och dokumenterades av HRW.
Det är svårt att gå miste om att du känner dig upprörd, men för min del så får du gärna fortsätta uppreppa.

Det finns brister i ditt resonemang. YPG/PKK är inte samma sak som KRG/KDP/PUK även om dessa har gemensamt att det är kurdiska partier. Den ena ser det som sitt kall här i världen att alltid stå på minoriteterna och kvinnornas sida. Det är extremt, dem kvoterar i varenda byggnad och organ. Du skriver att folkgruppen blivit marginaliserad i Turkiet av kurder, det är så långt ifrån verkligheten om du syftade på kurder kopplade till PKK/BDP/HDP. Dem enda som marginaliserar kristna minoriteter i Turkiet är den islamistiska AKP regeringen och de enda som utgör faktiskt motvikt till dessa i det politiska är BDP/HDP.

Du har ingen blekaste aning vad du pratar om och i bristen på okunskap så gör du en enkel generalisering som vid första anblicken kan konstateras inte kan täcka in något som visade sig vara för komplext.

Med det sagt så vill jag betona att detta inte är ett övertalningsprojekt utan endast ett påpekande att uppgfiter i inlägget är motstridigt med fakta. Min åsikt i frågan om huruvida assyriska områden ska ingå i en eventuel kurdisk stat eller kurdisk autonom region, är att det är bäst om dem inte ingår och att de endast ska ingå ifall deras existens beror på det.
Senast redigerad av interiorcore 2015-01-19 kl. 14:01.
Citera
2015-01-19, 16:37
Medlem
Tror ni att den här videon är riktig? Alltså inte fake:ad på någe sätt.
Citera
2015-01-19, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle01
https://m.youtube.com/watch?v=xBFD8888aCE

Det är en kontrollpunkt. Inte större militärbas, dock har det tagit en del tyngre vapen( hemligstämplad)

Det var en polisstation som NDF nu har tagit tillbaka.
http://www.liveleak.com/view?i=727_1421578945

Korkat av både NDF och kurderna att slåss mot varandra i Hasakah när ISIS finns precis utanför staden och bara väntar på rätt tillfälle att slå till. Detta är dock inte första gången det sker strider mellan dessa parter, det brukar sluta med att SAA går in och förhandlar fram en vapenvila.

Karta över Hasakah:

https://twitter.com/PetoLucem/status/556926734017511424
Citera
2015-01-19, 17:52
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interiorcore
Jag har absolut inte någon felaktig uppfattning i frågan och jag ser brister i det som du menar är agenda. Det är naturligt att alla folkgrupper vill vara så självständiga som möjligt samt att man betraktar andra grupper med misstro. Men det är fakta att det finns i huvudsak två agendor/krafter som strävar efter att utveckla provinsen på olika sett. Den assyriska minoriteten är inte tillräckligt stor och stark för att driva utvecklingen mot det som de anser är idealiskt. Det finns idag två alternativ och båda har assyriska anhängare.

Man kan inte alltid få det som man vill ha, finns saker som man måste beakta. Detta gäller kurder, regimen, Iran, Ryssland, Saudiarabien, Turkiet etc. Den enda som inte gjorde det var Daesh, konsekvensen av detta blev en oundviklig framtida förintelse istället för en mer stabilare där deras territoriella vinster varit intakta.

Jag har inte sagt att specifikt du fått en felaktig uppfattning, utan snarare att det är många kurder i tråden som fått det. Inlägget var inte riktat till dig. Den assyriska minoriteten är som du skriver liten och inte tillräckligt stark. Det är just därför gruppen är sårbar mot makthavarna, oavsett om det handlar om kurder eller araber.

Citat:
Om det inte finns någon folkomröstning i frågan eller enkättundersökning så kan man inte vara hundra, i ett sådant fall så är det närmaste att uppskatta storleken på de två grupperingarna. Vart finns dem, vilka områden? Vilket beteende har dem?

Den ena finns överallt förutom det regimkontrollerade centrala Qamishli där den andra endast finns här, men inte på något annat ställe. Den ena är offensiv, deltar ofta i strider samt även strider långt utanför dess sätten. Dem har även många checkpoints.

Regimen är i krig mot Daesh och den andra som är regimtrogen har inte haft så värst mycket för sig. Dem beter sig inte som en grupp med stor storlek. Jämför dem med alla andra militantgrupper över hela landet som dagligen skjutter mot sina fiender vid sina ställningar. Om du anser att det är en orättvis jämförelse, så ta dem andra kristna i västra delen av landet som benämns som kristna med arabisk identitet. Även dessa deltar aktivit i strid.

Absolut, det går inte att uppskatta opinionen som läget ser ut just nu. Jag baserade det jag skrev på vad mina källor i Qamishli och om den allmänna uppfattningen här i Sverige. Jag är tydlig med att jag inte har empirisk data som stödjer det jag skrev. Om du väljer att ifrågasätta min syn på assyriernas agenda är du välkommen att göra det.

Assyriernas förtroende för kurder är lågt och detta känner du redan till. Assyrierna litar inte på någon och de gör nog bäst i förhålla sig neutrala till alla parter i konflikten. Jag förespråkar dock ett samarbete mellan kurder, assyrier och araber i Qamishli och al-Hassake. Det är en annan sak att stödja kurdernas autonoma projekt Rojava, vilket jag menar på att assyrier i allmänhet inte stödjer.
Om du vill att jag hänvisar dig till statistiska undersökningar gjorda i Qamishli kommer jag inte kunna tillfredsställa dina behov. Det jag skriver baseras som sagt på mina egna kontakter i Qamishli, mina politiska kontakter i Sverige och representanter för assyrier/syrianer i kyrkor och lokala församlingar. Det finns assyrier som har avvikande uppfattningar men de flesta är överens om att assyrierna inte ska ta ställning för kurdernas autonoma mål.

Den assyriska folkgruppen på Ninveslätten fick inte stöd när de ville forma en egen styrka, utan makthavarna i Irak och KRG ville ha hand om säkerheten, något de uppenbarligen inte kunde när IS ryckte fram och dessa soldater därefter blev tvungna att fly - hals över huvud. Förtroendet för makthavarna är lågt och det spelar ingen roll om det handlar om Peshmerga eller YPG. När assyrierna vill försvara sig frågar man de varför och när de inte har något försvar säger man "utan oss hade ni blivit utrotningshotade". Denna retorik är skrämmande.

Citat:
Det är svårt att gå miste om att du känner dig upprörd, men för min del så får du gärna fortsätta uppreppa.

Det finns brister i ditt resonemang. YPG/PKK är inte samma sak som KRG/KDP/PUK även om dessa har gemensamt att det är kurdiska partier. Den ena ser det som sitt kall här i världen att alltid stå på minoriteterna och kvinnornas sida. Det är extremt, dem kvoterar i varenda byggnad och organ. Du skriver att folkgruppen blivit marginaliserad i Turkiet av kurder, det är så långt ifrån verkligheten om du syftade på kurder kopplade till PKK/BDP/HDP. Dem enda som marginaliserar kristna minoriteter i Turkiet är den islamistiska AKP regeringen och de enda som utgör faktiskt motvikt till dessa i det politiska är BDP/HDP.

Turkiet och AKP har marginaliserat assyrier/syrianer i Turkiet under en lång tid, det är inget jag förnekar. Assyrier och syrianers historia med kurder i östra Turkiet har varit långt ifrån ett myndighetsproblem som endast turkar stått för.

Citat:
Du har ingen blekaste aning vad du pratar om och i bristen på okunskap så gör du en enkel generalisering som vid första anblicken kan konstateras inte kan täcka in något som visade sig vara för komplext.

Med det sagt så vill jag betona att detta inte är ett övertalningsprojekt utan endast ett påpekande att uppgfiter i inlägget är motstridigt med fakta. Min åsikt i frågan om huruvida assyriska områden ska ingå i en eventuel kurdisk stat eller kurdisk autonom region, är att det är bäst om dem inte ingår och att de endast ska ingå ifall deras existens beror på det

Jag anser mig besitta tillräcklig kunskap för att kunna uttala mig om mitt folk. Har du läst HRW:s rapporter om KRG:s marginalisering av assyrier i Irak? Mitt inlägg handlade om assyriernas förtroende för kurderna, deras autonomi och försvar. Förtroendet jag talar om upphör inte vid gränsen till Irak, utan den görs även beroende av kurdiska makthavares ageranden i grannländerna, Irak och KRG. Det spelar således ingen roll om det handlar om YPG/PYD i förhållande till PKK eller Peshmerga/KDP. Situationen har visserligen blivit bättre efter HRW:s avslöjanden, men sådana händelser skapar misstro. Nu när assyrierna förlorat kontrollen över Ninveslätten talar nog det mesta för att förtroendet för kurdisk politik är i botten.

Det spelar vidare absolut ingen roll vad du eller andra anser om assyriers förtroende för kurdiska politiker och arméer. Jag antar att de flesta "skiter i assyrierna/syrianerna", i och med att vi utgör ett minimalt hot. Det är just av detta skäl vi blir marginaliserade och även därför jag anser att vi bör förhålla oss neutrala till den syriska regeringen respektive PYD i Qamishli. Assyriernas existens som du talar om görs inte beroende av kurder. Den görs beroende av att assyrierna ska kunna få provinsiellt självstyre i Irak, något regeringen där tidigare signalerat ett stöd för. Hur det blir i Syrien är svårt att säga, men även där finns det ett behov av någon form av självstyre för både assyrier/syrianer och kurder. En sådan övergång hade varit idealet med stöd av en regering i Damaskus.
Senast redigerad av ZuparN 2015-01-19 kl. 18:05.
Citera
2015-01-19, 21:56
Medlem
SoulAmazins avatar
Citat:

Du glömmer att Qamishli är betydligt större än både Qahtaniya och Dayrik. Att Dawronoye har positioner i dessa städer och här och där säger ingenting om deras storlek. Det snarare bekräftar bara att dom är allierade med YPG och finns där YPG finns (i högst tvivelaktiga nummer) och har sina positioner. Du glömmer att Sutoro är ett propagandaverktyg för kurderna så att de kan peka på "men titta!! assyrierna är ju visst med oss!". Likt hur kurderna har använt b.l.a. Sarkis Aghajan och liknande förrädare i Irak.

Citat:
Regimen är i krig mot Daesh och den andra som är regimtrogen har inte haft så värst mycket för sig. Dem beter sig inte som en grupp med stor storlek. Jämför dem med alla andra militantgrupper över hela landet som dagligen skjutter mot sina fiender vid sina ställningar.

Staden Qamishli är nästintill opåverkat av krigets strider än så länge. Det finns ingen anledning för Sootoro att gå ut i strid utanför dess områden.

Sutoro kan jämföras med kurdfinansierade Dwekh Nasha i Irak. Båda är grupper vars medlemmar inte övergår större nummer (Dwekh Nasha är runt 50-100 man har jag för mig). Ändock är dom med Peshmerga i flertalet strider och positioner, kurderna får detta då att låta som att Dwekh Nasha är representanter för assyrierna då dom är ute och strider i flertalet fält. Men det är dom ju inte, för inte en jävel tror på assyrierna stödjer dom då Zowaa (det dominerande partiet i Nineveh) har en milis på upp emot 2000+ man under träning och mer som vill delta.

Citat:
Dem beter sig inte som en grupp med stor storlek.

Förklara för mig varför Sootoro startade officiellt en militärläger i Qamishli i november (Agha Petros Academy) om inte det tyder på en stor efterfråga av män som vill gå med Sootoro?

Citat:
Alla riksförbund - både assyriska och syrianska - alla nyhetskanaler - både assyriska och syrianska, har alla tagit avstånd ifrån Dawronoye och blottat de för vad de egentligen är; kurdmarionetter.

Korrekt. Du glömde dock den allra viktigaste parten när det kommer till det assyriska folket - kyrkan. Kyrkan tar avstånd från dawronoye och backar upp den originella Sootoro.

Då ställer vi oss frågan - hur får interiorcore ihop det att Sutoro har det assyriska folkets stöd när precis ALLA det assyriska folkets representanter, den assyriska-falangen, den syrianska-falangen och den allra viktigaste, kyrkan, förkastar dom?

Citat:
I Syrien skapade dawronoye en gruppering med exakt samma namn som Sootoro. I Irak skapade dawronoye en gruppering som heter Nineveh Plain Forces (den originella heter Nineveh Plain Protection Units).

Yes, samma taktik som de använder i Syrien för att förvirra det assyriska folket. Som tur är dawronoye så gott som obefintliga bland östassyrierna och har inget att hämta där.

Förövrigt, det är inte enbart milisgrupper de kör med denna förvirringstaktik. Ni vet AINA (Assyrian International News Agency)? Dawronoye har "Syriac International News Agency" eller SINA förkortat
Senast redigerad av SoulAmazin 2015-01-19 kl. 22:00.
Citera
2015-01-19, 23:35
Medlem
otukts avatar
Jag ser att European Syriac Union som har börjat stödja Rojava projektet är sammankopplade med Syrianska Assyriska Riksförbundet i Sverige, Sutoro, Syriac Military Council, Suroyo tv, Syriacnews.com och Nineveh Plain Forces.

Hur stor del av den Assyriska/Syrianska nationen stödjer denna gruppering? Vad är jiddret med den övriga befolkningen av samma folkslag?

Assyria TV gänget verkar inte gilla dem iaf.

Både MFS och Nineveh Plain Protection Units har fått cash av USA i kampen mot IS. Alltså har 2 sidor av As/syrianer fått pengar.
Citera
2015-01-19, 23:48
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Jag ser att European Syriac Union som har börjat stödja Rojava projektet är sammankopplade med Syrianska Assyriska Riksförbundet i Sverige, Sutoro, Syriac Military Council, Suroyo tv, Syriacnews.com och Nineveh Plain Forces.

Hur stor del av den Assyriska/Syrianska nationen stödjer denna gruppering? Vad är jiddret med den övriga befolkningen av samma folkslag?

Assyria TV gänget verkar inte gilla dem iaf.

Både MFS och Nineveh Plain Protection Units har fått cash av USA i kampen mot IS. Alltså har 2 sidor av As/syrianer fått pengar.

Bahro, Hujada, Assyria TV, Suryoyo SAT och assyriska respektive syrianska riksförbunden tar avstånd. Likaså kyrkorna. Vet inte hur tydligare det kan bli.

Du talar om "Syrianska Assyriska Riksförbundet", en förening jag aldrig tidigare hört talats om. De som är kända är "Syrianska riksförbundet" respektive "Assyriska riksförbundet".
Senast redigerad av ZuparN 2015-01-19 kl. 23:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in