2015-01-19, 15:37
  #4441
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Larsson
Nej det var inte i närheten av vad jag sa faktiskt. Jag säger att vissa bolag möjligtvis använder smutsigt bränsle. Dom omarkerade planen jag talar om producerar nämligen alltid och jämt chemtrails och varken altitud eller luftfuktighet spelar någon som helst roll alltså är det inte "persistent contrails" det är frågan om. Jag säger till dig att jag ser kommersiella flyg på 10000 meter som aldrig någonsin producerar "persistent contrails" men jag ser chemtrailplanen producera chemtrails både på 5000, 10000 meter meter och ca 14000 meter, ergo höjd och luftfuktighet spelar ingen som helst roll. Kolla mot solen några timmar en klar dag, vet du var trafiken brukar vara är det inte svårt alls att se dessa plan, dom flyger dessutom mer eller mindre alltid i grupp om minst 2 och 2 och så nära som dom är varandra är givetvis aldrig heller kommersiella flyg och detta förstår man om man förstår sig på hur aviation fungerar bara lite ytligt....

Hur vet du på vilken höjd de "omärkta planen" flyger?
Hur kan du veta hur nära de flyger varandra?
Och varför har du inte fotograferat dem? Gärna tillsammans med några skärmdumpar från FR24.

För övrigt så har jag många gånger sett kommersiella plan med "persistent trails". Så i alla fall jag vet att ditt påstående om att kommersiella flygplan inte skapar "persistent trails" är en lögn. Och ja, jag "förstår" hur "aviation" fungerar. Och dessutom lite mer än bara ytligt.
Citera
2015-01-19, 15:42
  #4442
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Kalifornien har mycket flygtrafik. Chemtrails existerar inte.


Dock kan man ju inkludera lite obligatorisk högstadiekunskap i geografi (för de här som inte slutfört högstadiet än av okänd orsak) och påpeka att Kalifornien ligger på breddgrader som har temperatur och luftfuktighet som är hög nog att gynna "persistent contrails" i långt högre grad än t ex Sverige.
Citera
2015-01-19, 15:53
  #4443
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Larsson
Hur kollar du upp omarkerade plan som flyger utan transpondern på och som varken syns på planefinder, för ATC eller flygvärnet ens? Ja enligt dom då. Dom plan jag ser hos mig som det inte är något konstigt med är SAS och Norwegian som aldrig lämnar annat än contrails men chemtrailsplanen syns aldrig och jag skulle bli förvånad om dom använder kommersiella flygplatser men har du någon idé på hur man skall kunna hitta/följa dessa chemtrailplan så är jag idel öra!
Planen måste lyfta och landa någonstans, om ni är några som har koll på flygtrafiken från och till några flygplatser, så lär ni hitta dessa skumma plan, om de nu finns.
I övriga landet kan ni stationera ut er som luftbevakningskompani och notera trafik utan transponder.

Kanske ni redan gjort som jag föreslår, men inte funnit något konstigt?
Citera
2015-01-19, 16:10
  #4444
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Hur vet du på vilken höjd de "omärkta planen" flyger?
Hur kan du veta hur nära de flyger varandra?
Och varför har du inte fotograferat dem? Gärna tillsammans med några skärmdumpar från FR24.

För övrigt så har jag många gånger sett kommersiella plan med "persistent trails". Så i alla fall jag vet att ditt påstående om att kommersiella flygplan inte skapar "persistent trails" är en lögn. Och ja, jag "förstår" hur "aviation" fungerar. Och dessutom lite mer än bara ytligt.

Jag kan uppskatta genom att jämföra med kommersiella flyg som jag har altitud på, kan säkert vara off en 500 meter hit eller dit men du spelar ju uppenbarligen bara korkad nu för poängen var att det spelar ingen roll vilken höjd dom än är på så producerar dom ALLTID chemtrails, ergo är det uppenbarligen inte frågan om persistent contrails då höjd och luftfuktighet inte spelar någon roll. Fattar du eller skall du fortsätta spela korkad?

Det har jag redan svarat på guldfisken.

Citat:
Ursprungligen postat av constant
Planen måste lyfta och landa någonstans, om ni är några som har koll på flygtrafiken från och till några flygplatser, så lär ni hitta dessa skumma plan, om de nu finns.
I övriga landet kan ni stationera ut er som luftbevakningskompani och notera trafik utan transponder.

Kanske ni redan gjort som jag föreslår, men inte funnit något konstigt?

Dom roterar tydligen crew väldigt ofta och var planen kommer ifrån med eftersom vissa länder inte varit ok med det här och det finns uppgifter på att Kina, Indien och Nigeria tom skjutit ner plan.
Just hos mig är det väldigt förvirrade var dom blir av för dom flyger ut över havet och såvitt jag vet skall det inte finnas någon bas där någonstans men vad fan vet jag om det. Jag har dock funderat på om det finns en mening att följa efter dom med båt eftersom jag vet var dom brukar vara och därmed kan få ett visst försprång men sanningen är väl tyvärr den att min chans att finna dom är extremt liten.
Såg dock i förra veckan 2 fighter jets som körde vad som tycktes vara deras väg och sen efter det har jag inte sett några plan men varit molnigt som fan så svårt att säga om dom försvunnit eller bara bytt taktik och nu kör på natten istället för dom har inte ens brytt sig om att vara smidiga tidigare.
__________________
Senast redigerad av G.Larsson 2015-01-19 kl. 16:17.
Citera
2015-01-19, 16:19
  #4445
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Mycket symptomatiskt att myndigheterna inte är intresserade av bevis...

Vilka bevis? Du har ju inga bevis att komma med!
Citera
2015-01-19, 16:20
  #4446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Transpondern alltid av!
Har du ett enda exempel?
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
jag väntar fortfarande på svar från förnekarna hur det kommer sig att just Kalifornien är så chemtrailat
Varför bevisar du din okunnighet att läsa hela tiden? Se mitt tidigare svar.
Citera
2015-01-19, 16:28
  #4447
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Larsson
Jag kan uppskatta
Har du nångång fått bekräftelse på hur bra du uppskattar?
Citat:
Ursprungligen postat av G.Larsson
men vad fan vet jag
Enda sanna orden hittills.
Citera
2015-01-19, 16:29
  #4448
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Larsson
Just hos mig är det väldigt förvirrade var dom blir av för dom flyger ut över havet och såvitt jag vet skall det inte finnas någon bas där någonstans...
Men slå er ihop med människor från andra länder. Man kan se flygtrafik även nattetid, och någonstans måste de lyfta och landa.
__________________
Senast redigerad av constant 2015-01-19 kl. 16:44. Anledning: Stavning
Citera
2015-01-19, 16:58
  #4449
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Larsson
Jag kan uppskatta genom att jämföra med kommersiella flyg som jag har altitud på, kan säkert vara off en 500 meter ...

Själv är jag helt värdelös på att gissa flyghöjd, jag kan omöjligt avgöra om det är ett litet plan som är närmare eller om det är ett stort plan som är längre bort. Trodde i min enfald att det gällde alla människor som har någon decimeter mellan ögonen.

Citat:
Ursprungligen postat av G.Larsson
jag ser chemtrailplanen producera chemtrails både på 5000, 10000 meter meter och ca 14000 meter
Är även imponerad att du överhuvud taget kan se plan på 14000 meters höjd, oavsett om de "trailar" eller inte. Det är ju inte direkt några jumbos som åker på den höjden.
Citera
2015-01-19, 17:15
  #4450
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Men slå er ihop med människor från andra länder. Man kan se flygtrafik även nattetid, och någonstans måste de lyfta och landa.

Se dom gör man ju bara så länge dom finns i blickfånget för teleskop eller kikare så tror den varianten blir svår för dom syns som sagt aldrig på radar. Det som man kanske kan göra är att försöka följa efter dom med ett privatflyg möjligtvis men dom är snabba så frågan är om ett Cessna, som väl är det man kan få tag på ens har en chans att följa. Skall jag gissa flyger dom till någonstans i Danmark men var dom blir av efter att ha flugit ut över havet blir ju bara gissningar. Problemet med nattetid blir ju att du inte ser chemtrailsen, det finns ju även ändra plan som inte syns på planefinder och dylikt som det inte är något skumt med.

Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Själv är jag helt värdelös på att gissa flyghöjd, jag kan omöjligt avgöra om det är ett litet plan som är närmare eller om det är ett stort plan som är längre bort. Trodde i min enfald att det gällde alla människor som har någon decimeter mellan ögonen.

Är även imponerad att du överhuvud taget kan se plan på 14000 meters höjd, oavsett om de "trailar" eller inte. Det är ju inte direkt några jumbos som åker på den höjden.

HÖJD SPELAR UPPENBARLIGEN INGEN ROLL, SLUTA SPELA KORKAD dom chemtrailar alltid och jämt, höjd och luftfuktighet spelar ingen roll så persistent contrails har ingenting med detta att göra. Köp dig ett hyfsat teleskop så är det tämligen enkelt, du fixerar det på ett plan som är på 10000 meter så vet du hur det syns och hur högt det flyger som jämförelse med just den zoomen och linser som du har. Du får vara totalt jävla superinkompetent för att inte se skillnad på 5000 meter och 14000 meter. Så ja det blir säkert hemskt krångligt för en sån som dig. Du ser att planen är både under och över den kommersiella trafiken så nu tänker jag inte upprepa det igen för förstår du fortfarande inte är du uppenbarligen en bot.
Citera
2015-01-19, 17:34
  #4451
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Larsson
Se dom gör man ju bara så länge dom finns i blickfånget för teleskop eller kikare så tror den varianten blir svår för dom syns som sagt aldrig på radar. Det som man kanske kan göra är att försöka följa efter dom med ett privatflyg möjligtvis men dom är snabba så frågan är om ett Cessna, som väl är det man kan få tag på ens har en chans att följa. Skall jag gissa flyger dom till någonstans i Danmark men var dom blir av efter att ha flugit ut över havet blir ju bara gissningar. Problemet med nattetid blir ju att du inte ser chemtrailsen, det finns ju även ändra plan som inte syns på planefinder och dylikt som det inte är något skumt med.
Om ni är utplacerade med inte allt för stora avstånd, kan ni följa skum flygtrafik. Men klart, sker det nattetid är det svårare.
Citera
2015-01-19, 17:35
  #4452
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ima.Drastic
Dock kan man ju inkludera lite obligatorisk högstadiekunskap i geografi (för de här som inte slutfört högstadiet än av okänd orsak) och påpeka att Kalifornien ligger på breddgrader som har temperatur och luftfuktighet som är hög nog att gynna "persistent contrails" i långt högre grad än t ex Sverige.

Kaliforniens varma och torra luft gynnar chemtrails?

Skämtar du med oss? (Var gick du högstadiet nånstans?)

Krävs en luftfuktighet på 70 % och en kyla på -40 grader Celsius...



Chemtrails fångat av radar i torra, varma öknen i Phoenix, där kondensstrimmor inte kan bildas ens i teorin:

https://www.youtube.com/watch?v=eWvwaOgP564


Inser du nu hur dragna vid näsan vi blivit av makteliten?
__________________
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-01-19 kl. 18:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in