Citat:
Ursprungligen postat av
madtop
Hur vet du på vilken höjd de "omärkta planen" flyger?
Hur kan du veta hur nära de flyger varandra?
Och varför har du inte fotograferat dem? Gärna tillsammans med några skärmdumpar från FR24.
För övrigt så har jag många gånger sett kommersiella plan med "persistent trails". Så i alla fall jag vet att ditt påstående om att kommersiella flygplan inte skapar "persistent trails" är en lögn. Och ja, jag "förstår" hur "aviation" fungerar. Och dessutom lite mer än bara ytligt.
Jag kan uppskatta genom att jämföra med kommersiella flyg som jag har altitud på, kan säkert vara off en 500 meter hit eller dit men du spelar ju uppenbarligen bara korkad nu för poängen var att det spelar ingen roll vilken höjd dom än är på så producerar dom ALLTID chemtrails, ergo är det uppenbarligen inte frågan om persistent contrails då höjd och luftfuktighet inte spelar någon roll. Fattar du eller skall du fortsätta spela korkad?
Det har jag redan svarat på guldfisken.
Citat:
Ursprungligen postat av
constant
Planen måste lyfta och landa någonstans, om ni är några som har koll på flygtrafiken från och till några flygplatser, så lär ni hitta dessa skumma plan, om de nu finns.
I övriga landet kan ni stationera ut er som luftbevakningskompani och notera trafik utan transponder.
Kanske ni redan gjort som jag föreslår, men inte funnit något konstigt?
Dom roterar tydligen crew väldigt ofta och var planen kommer ifrån med eftersom vissa länder inte varit ok med det här och det finns uppgifter på att Kina, Indien och Nigeria tom skjutit ner plan.
Just hos mig är det väldigt förvirrade var dom blir av för dom flyger ut över havet och såvitt jag vet skall det inte finnas någon bas där någonstans men vad fan vet jag om det. Jag har dock funderat på om det finns en mening att följa efter dom med båt eftersom jag vet var dom brukar vara och därmed kan få ett visst försprång men sanningen är väl tyvärr den att min chans att finna dom är extremt liten.
Såg dock i förra veckan 2 fighter jets som körde vad som tycktes vara deras väg och sen efter det har jag inte sett några plan men varit molnigt som fan så svårt att säga om dom försvunnit eller bara bytt taktik och nu kör på natten istället för dom har inte ens brytt sig om att vara smidiga tidigare.