2015-01-19, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Så enligt din åsikt så syns aldrig "chemtrailsplan" på t.ex FR24?
Dvs om det syns på FR24 så är det inte ett chemtrailsplan?

Ett tips är väl att systematiskt börja kartlägga dessa "osynliga plan" med foton på "trailsen" och skärmdumpar från t.ex FR24.

Nej jag har aldrig sett dom på någon "publik källa", har sett andra som sagt att div bolag är inblandade men dessa plan syns inte hos mig. Jag har nämligen försökt fånga ett plan från SAS eller Norwegian nu i några år när dessa producerar en "persistent contrail" men det har jag fortfarande aldrig skådat. Bara helt vanliga contrails och därmed kondensation som försvinner inom sekunder.

Har vi gjort. Luftvärnet/polisen/militären/politiker var inte intresserade av varken våra filmer eller prints så när vi sa vad vi hade och att vi i alla fall ville ha svar på vilka dessa plan var fick vi inga mer svar tillbaka och ärligt talat finns det så mycket bevis på tex youtube att detta inte är någon debatt längre, antingen leker man struts eller så gör man det inte.
Citera
2015-01-19, 13:08
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Larsson
Jag har nämligen försökt fånga ett plan från SAS eller Norwegian nu i några år när dessa producerar en "persistent contrail" men det har jag fortfarande aldrig skådat.

Bara så att du vet så ser jag ofta plan med "persistent contrails" - dock sällan från SAS eller Norwegian eftersom de alltid flyger på fel höjd här i Stockholmsområdet. Utan det handlar oftast om plan från Japan/Korea på väg till London/Paris/Amsterdam.

Så vill du fånga ett plan med "persistent contrail" så föreslår jag att du sätter dig nordost Sthlm och spanar i kärrorna som kommer från Asien. Är hur vanligt som helst.
Citera
2015-01-19, 13:28
Bannlyst
Citat:
Bara så att du vet så ser jag ofta plan med "persistent contrails" - dock sällan från SAS eller Norwegian eftersom de alltid flyger på fel höjd här i Stockholmsområdet. Utan det handlar oftast om plan från Japan/Korea på väg till London/Paris/Amsterdam.

Så vill du fånga ett plan med "persistent contrail" så föreslår jag att du sätter dig nordost Sthlm och spanar i kärrorna som kommer från Asien. Är hur vanligt som helst.

Japanska, kinesiska och något engelsk bolag vet jag är dom som anklagats för div earosol blandningar i bränslet så vet du vilka bolag exakt dom tillhör?

Bara jämföra olika plan hjälper ju ingen utan det som är intressant är att jämföra vilka som gör vad och på vilken höjd. Har vi chemtrailplan både över och under kommersiella flyg och deras altitud så faller hela "persistent contrail" snacket som det veka korthus som det är när kommersiella flyg aldrig någonsin producerar "contrails" som stannar i timme efter timme efter timme. Jag har ingen stor flygplats i min absoluta närhet så det är tämligen enkelt för mig att hålla koll på min himmel.
Citera
2015-01-19, 13:48
Medlem
madtops avatar
Citat:
Japanska, kinesiska och något engelsk bolag vet jag är dom som anklagats för div earosol blandningar i bränslet så vet du vilka bolag exakt dom tillhör?

Bara jämföra olika plan hjälper ju ingen utan det som är intressant är att jämföra vilka som gör vad och på vilken höjd. Har vi chemtrailplan både över och under kommersiella flyg och deras altitud så faller hela "persistent contrail" snacket som det veka korthus som det är när kommersiella flyg aldrig någonsin producerar "contrails" som stannar i timme efter timme efter timme. Jag har ingen stor flygplats i min absoluta närhet så det är tämligen enkelt för mig att hålla koll på min himmel.

Så vad du nu säger att de "persistent trails" jag sett efter t.ex BA, KLM & AF plan i själva verket kommer från ett "spökplan" som ligger strax ovanför planet som syns på FR24? Det var ju en elegant bortförklaring. Och anledningen till att jag inte ser "extraplanet" antar jag beror på att det hela tiden ligger bakom det riktiga planet från min vinkel sett?

En allvarligt menad fråga: tror du på det själv?
Citera
2015-01-19, 13:59
Bannlyst
Nej det var inte i närheten av vad jag sa faktiskt. Jag säger att vissa bolag möjligtvis använder smutsigt bränsle. Dom omarkerade planen jag talar om producerar nämligen alltid och jämt chemtrails och varken altitud eller luftfuktighet spelar någon som helst roll alltså är det inte "persistent contrails" det är frågan om. Jag säger till dig att jag ser kommersiella flyg på 10000 meter som aldrig någonsin producerar "persistent contrails" men jag ser chemtrailplanen producera chemtrails både på 5000, 10000 meter meter och ca 14000 meter, ergo höjd och luftfuktighet spelar ingen som helst roll. Kolla mot solen några timmar en klar dag, vet du var trafiken brukar vara är det inte svårt alls att se dessa plan, dom flyger dessutom mer eller mindre alltid i grupp om minst 2 och 2 och så nära som dom är varandra är givetvis aldrig heller kommersiella flyg och detta förstår man om man förstår sig på hur aviation fungerar bara lite ytligt....
Citera
2015-01-19, 14:33
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Nej det var inte i närheten av vad jag sa faktiskt. Jag säger att vissa bolag möjligtvis använder smutsigt bränsle.

Dom omarkerade planen jag talar om producerar nämligen alltid och jämt chemtrails och varken altitud eller luftfuktighet spelar någon som helst roll alltså är det inte "persistent contrails" det är frågan om.

Jag säger till dig att jag ser kommersiella flyg på 10000 meter som aldrig någonsin producerar "persistent contrails" men jag ser chemtrailplanen producera chemtrails både på 5000, 10000 meter meter och ca 14000 meter, ergo höjd och luftfuktighet spelar ingen som helst roll.

Kolla mot solen några timmar en klar dag, vet du var trafiken brukar vara är det inte svårt alls att se dessa plan, dom flyger dessutom mer eller mindre alltid i grupp om minst 2 och 2 och så nära som dom är varandra är givetvis aldrig heller kommersiella flyg och detta förstår man om man förstår sig på hur aviation fungerar bara lite ytligt....

Exakt mina iakttagelser också!

1. I huvudsak de omarkerade (militära) planen som chemtrailar!

2. Transpondern alltid av!

3. Höjd och luftfuktighet spelar ingen som helst roll!

4. De flyger ofta på endast 5000 meter, för att undvika krockar med passagerarplan!

5. De flyger i grupp om minst 2 och 2 (oftast dyker de dessutom upp två dagar i stöten)! Personligen såg jag bara för några veckor sedan hela 5 (FEM) chemtrail-plan komma i grupp, SIDA VID SIDA !!! Även rakt efter varandra med ett par minuters mellanrum är vanligt förekommande.

6. I regel så täcks hela himlen av disiga slöjliknande chemtrailmoln (chemtrailstrimmorna breddas och kvardröjer pga nanopartiklarna) inom två timmar efter kraftig chemtrailing! Att blocka solen verkar vara väldigt viktigt för dem!

För att förneka dessa uppenbara fakta, så måste man antingen vara mytoman eller desinformatör, oftast bägge!

Här kan vi alla tydligt se skillnaderna mellan naturliga moln och artificiella chemtrailsmoln, mycket lärorikt:

http://globalskywatch.com/stories/my-chemtrail-story/chemtrail-information/geoengineering-artifacts.html
https://www.youtube.com/watch?v=E0sS58xX3sQ

Chemtrailsmoln saknar distinkta gränser, de är flacka och saknar djupdimension. De är slingrande och odefinierbara, ofta som ett spindelnät.

Senast redigerad av Död o återfödd 2015-01-19 kl. 15:29.
Citera
2015-01-19, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Exakt mina iakttagelser också!

1. I huvudsak de omarkerade (militära) planen som chemtrailar!

2. Transpondern alltid av!

3. Höjd och luftfuktighet spelar ingen som helst roll!

4. De flyger ofta på 5000 meter, just för att undvika krockar med passagerarplan!

5. De flyger i grupp om minst 2 och 2! Personligen såg jag bara för några veckor sedan hela 5 (FEM) chemtrail-plan komma i grupp, SIDA VID SIDA !!!

6. I regel så täcks hela himlen av disiga slöjliknande chemtrailmoln (chemtrailstrimmorna breddas och kvardröjer pga nanopartiklarna) inom två timmar efter kraftig chemtrailing! Att blocka solen verkar vara väldigt viktigt för dem!

För att förneka dessa uppenbara fakta, så måste man antingen vara mytoman eller desinformatör, oftast bägge!

Här kan vi alla tydligt se skillnaderna mellan naturliga moln och artificiella chemtrailsmoln, mycket lärorikt:

http://globalskywatch.com/stories/my-chemtrail-story/chemtrail-information/geoengineering-artifacts.html
https://www.youtube.com/watch?v=E0sS58xX3sQ

Chemtrailsmoln saknar distinkta gränser, de är flacka och saknar djupdimension. De är slingrande och odefinierbara, ofta som ett spindelnät.

Ja precis och dessutom är chemtrailmolnen varmare än riktiga moln: https://www.youtube.com/watch?v=dMSRPem4n7s
Så klart att div metaller hettas upp mer så det är ju inte så konstigt men det blir ack så jobbigt för förnekarna att förklara.
Citera
2015-01-19, 15:06
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ja precis och dessutom är chemtrailmolnen varmare än riktiga moln: https://www.youtube.com/watch?v=dMSRPem4n7s
Så klart att div metaller hettas upp mer så det är ju inte så konstigt men det blir ack så jobbigt för förnekarna att förklara.

Tack!

Här har vi detta (chembomber) på experimentstadiet för några år sedan!

Chemtrailplan i Kalifornien (jag väntar fortfarande på svar från förnekarna hur det kommer sig att just Kalifornien är så chemtrailat) som detonerar en chembomb, 1:05-1:10, som sedan kvardröjer som ett chemtrail på himlen:

https://www.youtube.com/watch?v=SDCnLBtccic

Senast redigerad av Död o återfödd 2015-01-19 kl. 15:09.
Citera
2015-01-19, 15:14
Medlem
Citat:
"Så klart att div metaller hettas upp mer"?

Förutom att du bara förmår länka till partiska, ovetenskapliga och allmänt idiotiska källor, kan du vara vänlig att förklara det påståendet du just gjorde?

I vilket sammanhang hettas metaller upp mer (än vadå?) och varför är det "så klart" och "inte så konstigt"? Om det nu är så klart, varför skulle det vara svårt att förklara?

Det förefaller som om du är en riktig förnekare. Du förnekar vanlig naturvetenskap och tror att det handlar om (låg)kvalitativa resonemang. Varför ska det vara så i helvete svårt för er virrpannor att komma med kvantitativa analyser?

Vet du ens vad en metall är? Vad emission är? Vad värmekapacitet är? Förstår du hur infraröd fotografering fungerar? Har du överhuvudtaget den blekaste lilla pytteaning om att du faktiskt bara skriver halva meningar i ögonen på någon med minsta lilla naturvetenskaplig bildning?
Citera
2015-01-19, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
jag väntar fortfarande på svar från förnekarna hur det kommer sig att just Kalifornien är så chemtrailat
Du förutsätter det som ska bevisas. Innan ett fenomen ska besvaras ska det beläggas. Bollen ligger alltså hos dig.

Kalifornien har mycket flygtrafik. Chemtrails existerar inte. Du misslyckas med att belägga A och O här och ingen som inte tror på chemtrails kan avkrävas några som helst svar. Det är du som förnekar saker. Du förnekar fysik, kemi, meteorologi, teknik och all form av skolning.

Och, kan inte folk fatta att Youtube är ingen jävla vetenskaplig journal?
Citera
2015-01-19, 15:22
Medlem
Citat:

Där jag bor i landet så är det helt normalt att se SAS- Norwegian-kärror som lämnar kondesstrimmor som ligger kvar länge, och från en massa andra plan, och man kan se dessa på ”flygplansradar” på en iPad t ex. Ja jag kan t o m ofta se med bara ögonen eller med min kamera vilket flygsällskap det är.

Men hur kondesstrimmorna blir beror ju på de aktuella förhållandena som råder på den höjd planen befinner sig, vilket ger att vissa dagar kan man se flera olika plan som lämnar olika strimmor eller bitvis inga alls, eller att de ligger kvar länge eller försvinner rätt snabbt, allt på samma gång typ.

De chemtrailsstroende är helt enkelt jubelidioter utan minsta kunskap om vad de talar om, och har heller aldrig lyckats få fram ett enda kontrollerbart bevis som håller för alla sina korkade påståenden.
Citera
2015-01-19, 15:24
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Du förutsätter det som ska bevisas. Innan ett fenomen ska besvaras ska det beläggas. Bollen ligger alltså hos dig.

Kalifornien har mycket flygtrafik. Chemtrails existerar inte. Du misslyckas med att belägga A och O här och ingen som inte tror på chemtrails kan avkrävas några som helst svar. Det är du som förnekar saker. Du förnekar fysik, kemi, meteorologi, teknik och all form av skolning.

Och, kan inte folk fatta att Youtube är ingen jävla vetenskaplig journal?

Amerikanska östkusten har minst lika mycket flygtrafik, om inte mer, men ändå så kommer lejonparten av video-dokumenten alltid från just Kalifornien...

Chemtrails existerar inte?

Chemtrails bekräftades de facto av USA:s försvarsdepartement redan 1990. Faktaspäckad exposé - Chemtrails historia:

https://www.youtube.com/watch?v=RF2JY5abNXQ

Lust att kommentera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in