2015-01-19, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Nej, knappast den bästa filmen om WW2, långt ifrån, se Idi i Smotri i stället!

Slår ett slag för A Bridge Too Far som en av de bästa.
Citera
2015-01-19, 13:37
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
The Thin Red Line är min favorit från WW2!
Citera
2015-01-19, 13:48
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Slår ett slag för A Bridge Too Far som en av de bästa.

Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv

Citat:
Inte sett någon av dom där

Tack för tipsen.

Kollade på Boxtrolls för den var nominerad eller något till Oscars...
varför såg jag inte. Ska det vara den bästa barnfilmen som kom ut förra året? Brukar generellt gilla barn/animerade (när humöret passar) men denna var verkligen inget speciellt. Major plothole vid trappan och när sanningen kommer fram men alla ignorerar en. Tyckte dom kunde gjort den scenen annorlunda.

Tycker inte ens den var sevärd.

3/10 kanske.

Försökte kolla Equilibrium (med Bale) innan. Orkade knappt en kvart. Sämsta filmen han har varit med i? Misstänkte att det skulle vara "utom denna jord" men de hade knappt lagt tid på animeringarna.
Senast redigerad av Pickmylussy 2015-01-19 kl. 13:51.
Citera
2015-01-19, 14:03
Medlem
Citat:
Nu var det förvisso mer än ett år sedan jag såg den. Men minns att jag var ganska ensam här på forumet om att tycka om den. Minns den som en spänningsfylld, snygg och berörande krigtsthriller.
Jag gillar den också.....
Citera
2015-01-19, 14:15
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Inte sett någon av dom där

Tack för tipsen.

Kollade på Boxtrolls för den var nominerad eller något till Oscars...
varför såg jag inte. Ska det vara den bästa barnfilmen som kom ut förra året? Brukar generellt gilla barn/animerade (när humöret passar) men denna var verkligen inget speciellt. Major plothole vid trappan och när sanningen kommer fram men alla ignorerar en. Tyckte dom kunde gjort den scenen annorlunda.

Vad menar du här? Jag tyckte filmen var mysig och bra och gav den 8/10 i betyg så jag förstår inte riktigt din kritik.
Citera
2015-01-19, 14:15
Medlem
The Burrowers (2098) Evil Underground heter den i Sverige...
Kan man blanda skräck och western? Ja det kan man säkert,men här lyckas man inte.
En familj försvinner spårlöst från sitt hem. Alla misstänker att det är indianer som ligger bakom. Men det visar sig vara helt fel... Tyvärr är filmen helt ospännande och förutsägbar. Samt att monstrena inte är speciellt hemska. Kul dock att se Clancy Brown , en gammal favorit , som jag inte ser så ofta i filmer nuförtiden. Betyget blir endast 1 av 5 . ( gav 2 av 10 på IMDB) .
Citera
2015-01-19, 14:19
Medlem
Lotsos avatar
Citat:

Räknas The Great Dictator som en WW2 film?
Om inte så Indiana Jones and the Last Crusade, den utspelar sig vid WW2 den också

Men i all seriöshet så om vi ska gå efter krigsfilmer som utspelar kring andra världskriget och är renodlade sådan filmer är min favorit utan tvekan The Great Escape.
Citera
2015-01-19, 14:23
Medlem
N.I.Bs avatar
Where Eagles Dare (1968) är med väldigt bra!
Citera
2015-01-19, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Men i all seriöshet så om vi ska gå efter krigsfilmer som utspelar kring andra världskriget och är renodlade sådan filmer är min favorit utan tvekan The Great Escape.

Aaah, The Great Escape ja. Helt fantastisk film. Steve McQueen är ju en stor favorit.
Citera
2015-01-19, 14:49
Medlem
Heartbreak Ridge (1986)
Blev jävligt besviken av den här filmen. Till en början var det rätt fränt med Clintan som kaxig General som ingen vågar möta, både verbalt och fysiskt. Men sedan blir det bara tramsigt och fånigt. Marinerna som Highway (Clintan) försöker få dugliga för krig känns fruktansvärt orealistiska och överdrivet tramsiga.

Ett stort platt fall för den här rullen.

Betyg: 2/10
Citera
2015-01-19, 15:01
Medlem
gurkmajjas avatar
På temat WW2 och anknutna krig så rekommenderar jag generellt de tyska och finska som finns.

Stalingrad.
Framom främsta linjen.
Tali-Ihantala.
Bakhåll.
Vinterkriget.
Das Boot.
Dresden.
Der Untergang.
Citera
2015-01-19, 15:02
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Heartbreak Ridge (1986)
Blev jävligt besviken av den här filmen. Till en början var det rätt fränt med Clintan som kaxig General som ingen vågar möta, både verbalt och fysiskt. Men sedan blir det bara tramsigt och fånigt. Marinerna som Highway (Clintan) försöker få dugliga för krig känns fruktansvärt orealistiska och överdrivet tramsiga.

Ett stort platt fall för den här rullen.

Betyg: 2/10
Heartbreak Ridge bör enligt mig ses som en parodi, inte minst på Clintans roll som hårding.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in