Citat:
Ursprungligen postat av
Lobengula
Du får ge mig ett exempel. Det är ingen skillnad, om någon skulle starta en tråd med "Muslimen xxx vill se ökad rasblandning" så skulle den förmodligen inte heller tillåtas.
Okej, jag letar efter lite trådar som jag inte tycker lever upp till de kriterier du tidigare har lagt fram i tråden. Jag lägger även till trådar som likväl kunde handlat om judar och undrar om dessa passar i forumet eller man blir varnad för OT för att ens ha vågat skapa en tråd i din forumdel.
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Dessutom ska trådar i I&I givetvis handla om Integration och invandring, inte vad en eller flera judar tycker om invandring. Vad ska det vara för trådar i I&I: "Ohly gillar invandring", "miljöpartister vill ha mer invandring", "judar gillar invandring". Vad ska diskuteras i dessa trådar? Huruvida de har åsikten eller inte? Eller ska det gissas varför de har åsikten? Då är det inte längre I&I. Det blir en metadiskussion, alltså ett resonemang varför de har en viss åsikt.
Afrosvenskarnas riksförbund. Handlar det om invandring? Ja, en främmande folkgrupp som utövar inflytande och gärna vill tycka till om svenskarna och svensk politik. Skulle man kunna ersätta detta med en tråd om judar, exempelvis om en judisk organisation som vill göra samma sak och varför skulle inte den få finnas i I&I?
(FB) Afrosvenskarnas Riksförbund
Tråd om muslimer som stör tyst minut, varför får den vara i I&I? Vad har den med invandring att göra?
(FB) Muslimer stör tyst minut
Företrädaren för svenska muslimer säger sanningen.
En tråd som varken handlar om invandring eller invandrare utan om muslimer och islam. Varför gäller inte denna enligt dina kriterier? Är inte detta en meta-fråga?
(FB) Företrädare för svenska muslimer säger sanningar i arabiska medier
En gammal tråd som är aktiv fortfarande heter Islamisering av Sverige. Skulle man få skapa en som heter judaiseringen av Sverige?
(FB) Islamisering av Sverige
Detta var vad jag hittade på de två första sidorna av I&I forumet. Som medlem i några år och rätt aktiv i del-forumet I&I så vet jag att det oftast sker diskussionen om islam och muslimer i tid och otid, även i trådar som inte explicit handlar om muslimer. Trots det så sitter du här och påstår att det inte skulle vara någon skillnad. Varför upplever folk då det?
Angående rasblandningskommentaren så stämmer heller inte det, enbart på andra sidan hittar jag två olika trådar som berör rasblandning.
Blir det vanligare med rasblandning i Sverige.
(FB) Blir det vanligare med rasblandning i Sverige?
Varför är nästan alla blandade par i Sverige : Blatte/Svensk kvinna?
(FB) Varför är nästan alla blandade par i Sverige : Blatte/Svensk kvinna?
Så uppenbarligen får rasblandningstrådar existera i I&I, varför skulle då inte en tråd som handlar om att någon representant från ett främmande folk uttalar sig om rasblandning mellan folk, få vara i forumet? Vad är skillnaden där? Det är ju ett invandrande folk som vill utföra påtryckningar av förändringar utav det svenska samhället och folket, varför skulle inte det gå att diskutera?
Förresten kanske ni ska visa Magnet lite respekt och svara på hans fråga som han har ställt x-antal gånger.