2015-01-18, 20:57
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Ledsen att jag inte orkar besvara allt dravel du kommer med men jag kan ge ett principiellt svar. Det krävs en hel del för att jag ska acceptera en judetråd i I&I, det är korrekt. Det beror inte på att jag gillar judar mer än muslimer eller andra troende. Det beror helt enkelt på att en trådstart ska uppfylla de riktlinjer som finns i I&I.

Dessutom ska trådar i I&I givetvis handla om Integration och invandring, inte vad en eller flera judar tycker om invandring. Vad ska det vara för trådar i I&I: "Ohly gillar invandring", "miljöpartister vill ha mer invandring", "judar gillar invandring". Vad ska diskuteras i dessa trådar? Huruvida de har åsikten eller inte? Eller ska det gissas varför de har åsikten? Då är det inte längre I&I. Det blir en metadiskussion, alltså ett resonemang varför de har en viss åsikt.

Förstår du?

Varför accepterar ni trådar om muslimer i I&I då? Vad är skillnaden?
2015-01-18, 21:06
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Varför accepterar ni trådar om muslimer i I&I då? Vad är skillnaden?

Du får ge mig ett exempel. Det är ingen skillnad, om någon skulle starta en tråd med "Muslimen xxx vill se ökad rasblandning" så skulle den förmodligen inte heller tillåtas.
2015-01-18, 21:22
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folklorist
.
Jag skrev till exempel om hur den judiske psykologen George Weinberg myntade ordet "homofobi" i ett försök att smutskasta normala personer, och jag skrev även om hur judar i American Psychiatric Association (APA) lyckades avföra homosexualitet som en sinnessjukdom. Menar The Lucky verkligen att en sådan tråd inte hör hemma i delforumet Psykologi? Varför inte då? För att den handlade om judar? När delforumet Antisemitism, sionism och judiska maktförhållanden skrotades så sa Admin att vi skulle få skriva om judar i den "normala" delen av forumet så länge våra judekritiska inlägg/trådar är on topic, och eftersom min tråd handlade om judiska psykologer så borde den ha fått stå kvar i Psykologi.

Ja, eller åtminstone flyttat tråden till ett mer lämpligt delforum, om den nu verkligen var felplacerad.
Det är ju ganska tydligt ur en opartisk synvinkel, att vad som verkligen pågår, är en nästintill övergripande censurering av judekritiker. Som betraktas på ett hånfullt, närmast föraktfullt sätt.
Sedan gömmer man sig bakom off topic-kortet, och hänvisar till regelsystem om att samma regler gäller för alla.
Bara det att det inte går att hitta några regelbrott i nämnda inlägg.

Jag har passivt, följt utvecklingen sen nedstängningen av Antisemitism-forumet. Och ser att det inte alls har gått i den riktning Admin från början påstått att det skulle gå i, att det diskuteras framgångsrikt i andra forum - vilket det alls, till någon tillstymmelse, överhuvudtaget inte gör.
Det förpassas till papperskorgen eller diskuteras väldigt marginellt i nationalism-forumet.

Av trivselskäl, upphäv arkiveringen av Antisemitism-forumet!
2015-01-18, 21:32
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Du får ge mig ett exempel. Det är ingen skillnad, om någon skulle starta en tråd med "Muslimen xxx vill se ökad rasblandning" så skulle den förmodligen inte heller tillåtas.

Okej, jag letar efter lite trådar som jag inte tycker lever upp till de kriterier du tidigare har lagt fram i tråden. Jag lägger även till trådar som likväl kunde handlat om judar och undrar om dessa passar i forumet eller man blir varnad för OT för att ens ha vågat skapa en tråd i din forumdel.
Citat:
Dessutom ska trådar i I&I givetvis handla om Integration och invandring, inte vad en eller flera judar tycker om invandring. Vad ska det vara för trådar i I&I: "Ohly gillar invandring", "miljöpartister vill ha mer invandring", "judar gillar invandring". Vad ska diskuteras i dessa trådar? Huruvida de har åsikten eller inte? Eller ska det gissas varför de har åsikten? Då är det inte längre I&I. Det blir en metadiskussion, alltså ett resonemang varför de har en viss åsikt.

Afrosvenskarnas riksförbund. Handlar det om invandring? Ja, en främmande folkgrupp som utövar inflytande och gärna vill tycka till om svenskarna och svensk politik. Skulle man kunna ersätta detta med en tråd om judar, exempelvis om en judisk organisation som vill göra samma sak och varför skulle inte den få finnas i I&I?
(FB) Afrosvenskarnas Riksförbund

Tråd om muslimer som stör tyst minut, varför får den vara i I&I? Vad har den med invandring att göra?
(FB) Muslimer stör tyst minut

Företrädaren för svenska muslimer säger sanningen.

En tråd som varken handlar om invandring eller invandrare utan om muslimer och islam. Varför gäller inte denna enligt dina kriterier? Är inte detta en meta-fråga?
(FB) Företrädare för svenska muslimer säger sanningar i arabiska medier

En gammal tråd som är aktiv fortfarande heter Islamisering av Sverige. Skulle man få skapa en som heter judaiseringen av Sverige?
(FB) Islamisering av Sverige

Detta var vad jag hittade på de två första sidorna av I&I forumet. Som medlem i några år och rätt aktiv i del-forumet I&I så vet jag att det oftast sker diskussionen om islam och muslimer i tid och otid, även i trådar som inte explicit handlar om muslimer. Trots det så sitter du här och påstår att det inte skulle vara någon skillnad. Varför upplever folk då det?

Angående rasblandningskommentaren så stämmer heller inte det, enbart på andra sidan hittar jag två olika trådar som berör rasblandning.

Blir det vanligare med rasblandning i Sverige.
(FB) Blir det vanligare med rasblandning i Sverige?

Varför är nästan alla blandade par i Sverige : Blatte/Svensk kvinna?
(FB) Varför är nästan alla blandade par i Sverige : Blatte/Svensk kvinna?

Så uppenbarligen får rasblandningstrådar existera i I&I, varför skulle då inte en tråd som handlar om att någon representant från ett främmande folk uttalar sig om rasblandning mellan folk, få vara i forumet? Vad är skillnaden där? Det är ju ett invandrande folk som vill utföra påtryckningar av förändringar utav det svenska samhället och folket, varför skulle inte det gå att diskutera?

Förresten kanske ni ska visa Magnet lite respekt och svara på hans fråga som han har ställt x-antal gånger.
2015-01-18, 21:39
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Ja, eller åtminstone flyttat tråden till ett mer lämpligt delforum, om den nu verkligen var felplacerad.

Fast det är ju faktiskt ts jobb att placera sin tråd i rätt forum och inte moderatorns.
2015-01-18, 21:50
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Okej, jag letar efter lite trådar som jag inte tycker lever upp till de kriterier du tidigare har lagt fram i tråden. Jag lägger även till trådar som likväl kunde handlat om judar och undrar om dessa passar i forumet eller man blir varnad för OT för att ens ha vågat skapa en tråd i din forumdel.

Men skillnaden är för mig ganska klar. I dessa exempel så är det konkreta handlingar som är odiskutabla. De har skett, afrosvenskarna har uttryckt vad de anser vara rasistiskt mot afrosvenskar. Muslimer likaså.

Rasblandningstrådarna är väl mer tveksamma men även det något konkret och påtagligt och en effekt av invandringen.

Jag har inget som helst problem med att det finns trådar om judesvenskarnas förbund om de nu finns och har åsikter om hur vi svenskar är.

Det jag har problem med är trådar som inte är konkreta utan handlar om någon judisk konspirationsteori att ta över världen. En jude gör eller säger någonting och då blir det en teori om det judiska folkets gemensamma agenda för världsherravälde. Nä sorry, sådant är offtopic för I&I. Likadant om det skulle vara en muslim som var i fokus. Sådant får tas i andra forum.
2015-01-18, 22:05
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Fast det är ju faktiskt ts jobb att placera sin tråd i rätt forum och inte moderatorns.

Jo, men nu har ju det ingen betydelse i sammanhanget.
Utan det är ju så, att alla trådar med ämnen som berör judar skickas helt resolut, utan reson ner i papperskorgen.
2015-01-18, 22:18
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Men skillnaden är för mig ganska klar. I dessa exempel så är det konkreta handlingar som är odiskutabla. De har skett, afrosvenskarna har uttryckt vad de anser vara rasistiskt mot afrosvenskar. Muslimer likaså.

Rasblandningstrådarna är väl mer tveksamma men även det något konkret och påtagligt och en effekt av invandringen.

Jag har inget som helst problem med att det finns trådar om judesvenskarnas förbund om de nu finns och har åsikter om hur vi svenskar är.

Det jag har problem med är trådar som inte är konkreta utan handlar om någon judisk konspirationsteori att ta över världen. En jude gör eller säger någonting och då blir det en teori om det judiska folkets gemensamma agenda för världsherravälde. Nä sorry, sådant är offtopic för I&I. Likadant om det skulle vara en muslim som var i fokus. Sådant får tas i andra forum.

Men nu sa du inte något om någon konspirationsteori utan det handlade om att du inte tyckte en tråd som handlade om att en jude tyckte svenskar ska rasblanda hör hemma i I&I. Varför inte då? Det är ju en representant för en folkgrupp som uttrycker sig om svenskarna och är en konkret och påtaglig effekt av invandringen, judarna hade inte varit här om det inte vore för invandring av judiska folkgrupper. Men inte bara det, även rasblandningstrådar och själva propagandan bakom dem, är väl något konkret och påtagligt som kan ha med I&I att göra? Det är ju propaganda för att svenskar ska integreras med främmande folkgrupper och det är någon från det främmande folket som uttrycker en önskan om att se detta, varför skulle inte det höra hemma i I&I och var istället ska det tas upp? Det är knappast så att Noel Ignatievs uttalanden om den vita rasen och hans önskan om att se den försvinna, hör väl knappast hemma i konspirationsteorier? Ej heller i politik inrikes eller utrikes. I&I har en hel del trådar som berör I&I på ett visst sätt, men det finns en väldig blandning.

Tro mig, har ju själv frekventerat I&I under en längre tid och undrar varför denna förändring har skett? Vad är problemet helt plötsligt, när skedde denna förändring att helt plötsligt ställer ni väldigt höga krav på en tråds kvalifikation, men det verkar bara göras med trådar som berör judar av någon anledning. Det är så det framstår och det är så man upplever det. Framförallt när de flesta moderatorer och ex-moderatorer uttrycker er som ni gör angående ämnet, det får en att bli fundersam.

När ska ni besvara Magnets fråga förresten?
2015-01-18, 22:24
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Jo, men nu har ju det ingen betydelse i sammanhanget.
Utan det är ju så, att alla trådar med ämnen som berör judar skickas helt resolut, utan reson ner i papperskorgen.

Men så är det ju inte. Det finns trådar som berör judar i t.ex. I&I: (FB) Judars Hat Mot Muslimska Palestinier Inom Giftemål (länk Bevis)

Konkreta handlingar oavsett religiöst ursprung är sällan off-topic om de postas i rätt forum. Det är flummeriet med en övergripande judisk agenda som har svårt att ta plats i forum utanför konspirationsteorier. Ja de buntades förut ihop i judeforumet och måste nu ha mer substans för att klara sig.
2015-01-18, 22:41
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Men så är det ju inte. Det finns trådar som berör judar i t.ex. I&I: (FB) Judars Hat Mot Muslimska Palestinier Inom Giftemål (länk Bevis)

Konkreta handlingar oavsett religiöst ursprung är sällan off-topic om de postas i rätt forum. Det är flummeriet med en övergripande judisk agenda som har svårt att ta plats i forum utanför konspirationsteorier. Ja de buntades förut ihop i judeforumet och måste nu ha mer substans för att klara sig.

Skulle vilja omformulera mig i mitt tidigare inlägg. Jag menar - "Ämnen som berör judiskt inflytande i väst".
2015-01-18, 22:47
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Men nu sa du inte något om någon konspirationsteori utan det handlade om att du inte tyckte en tråd som handlade om att en jude tyckte svenskar ska rasblanda hör hemma i I&I. Varför inte då? Det är ju en representant för en folkgrupp som uttrycker sig om svenskarna och är en konkret och påtaglig effekt av invandringen, judarna hade inte varit här om det inte vore för invandring av judiska folkgrupper. Men inte bara det, även rasblandningstrådar och själva propagandan bakom dem, är väl något konkret och påtagligt som kan ha med I&I att göra? Det är ju propaganda för att svenskar ska integreras med främmande folkgrupper och det är någon från det främmande folket som uttrycker en önskan om att se detta, varför skulle inte det höra hemma i I&I och var istället ska det tas upp? Det är knappast så att Noel Ignatievs uttalanden om den vita rasen och hans önskan om att se den försvinna, hör väl knappast hemma i konspirationsteorier? Ej heller i politik inrikes eller utrikes. I&I har en hel del trådar som berör I&I på ett visst sätt, men det finns en väldig blandning.

Jo men det är ju ett ganska tunt ämne att diskutera. En del vill att alla ska knulla med alla och skapa en gråbrungul världsmänniska, andra vill bevara "raser". Nu knullar ju inte folk för att någon annan tycker det utan för att de själva vill det. Jag anser inte att I&I ska handla om vem man ska knulla med helt enkelt för att det inte går att styra med diskussion. Så denna rasbiologidiskussion är inte ett ämne för I&I.

Citat:
Tro mig, har ju själv frekventerat I&I under en längre tid och undrar varför denna förändring har skett? Vad är problemet helt plötsligt, när skedde denna förändring att helt plötsligt ställer ni väldigt höga krav på en tråds kvalifikation, men det verkar bara göras med trådar som berör judar av någon anledning. Det är så det framstår och det är så man upplever det. Framförallt när de flesta moderatorer och ex-moderatorer uttrycker er som ni gör angående ämnet, det får en att bli fundersam.

Förändringen skedde väl när forumet för judiska maktförhållanden stängdes. Det var annars en slasktratt där alla judefrågor dumpades. Nu måste dessa judetrådar, precis som vilken annan tråd som helst, platsa i forumet där den postas. Det är ingen diskriminering mot judetrådar även om det är uppfattningen bland judekritikerna. Det som har hänt är att "lekstugan" är stängd och nu ställs det samma krav som på andra trådar.

Citat:
När ska ni besvara Magnets fråga förresten?

Jag vet inte riktigt om jag förstår frågan
2015-01-18, 22:54
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Det jag har problem med är trådar som inte är konkreta utan handlar om någon judisk konspirationsteori att ta över världen.

Om det är någon som startar en tråd om en judisk konspiration för att ta över världen i I&I faller det givetvis utanför forumets ämnesområde. Men menar du på allvar att det skulle vara frekvent förekommande och att det är övervägande sådana juderelaterade trådar som du papperskorgar eller flyttar? Det låter jättekonstigt, tycker jag, och undrar om det inte är en halmgubbe som du släpar fram i din argumentation nu. Kan du ge en tre, fyra konkreta exempel på sådana trådstarter i I&I?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in