2009-10-17, 23:11
Medlem
PeteDandys avatar
Såg på TV4-nyheterna när en journalist intervjuade ett antal sverigedemokrater under deras landsdagsmöte. Journalisten frågade om hur de såg på islamiseringen av Sverige.

Vad är islamisering och har ni sett eventuella effekter av islamisering av Sverige?
Citera
2009-10-17, 23:16
Medlem
Erods avatar
Majoriteten av islamiseringen i Sverige finns i skåne. Jag bor ju i Götet och jag har inte sett några stora ändringar iaf. =)
Citera
2009-10-17, 23:19
Medlem
jonts avatar
i umeå har det inte märkts av iaf
Citera
2009-10-17, 23:21
Medlem
PeteDandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erod
Majoriteten av islamiseringen i Sverige finns i skåne. Jag bor ju i Götet och jag har inte sett några stora ändringar iaf. =)

Vilka förändringar har du sett? Bor själv där.
Senast redigerad av PeteDandy 2009-10-17 kl. 23:24.
Citera
2009-10-17, 23:44
Medlem
Erods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeteDandy
Vilka förändringar har du sett? Bor själv där.

Jag ser nästan löjligt många invandrare i centrala Göteborg, Brunnsparken, Kompassen, Nordstan osv. Utöver detta så utgörs en stor del brott av invandrare, såklart jag har ingen statistik för att backa upp detta argument, men det känns nästan att invandrare gör nästan 50% av alla brottsliga handlingar även om dem bara är 10% av befolkningen. Förorterna Angered och Bergsjön är suicide hot spots för svenskar att gå in i.
Citera
2009-10-17, 23:48
Medlem
mudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeteDandy
....Vad är islamisering och har ni sett eventuella effekter av islamisering av Sverige?
Jag körde genom Södertälje en förmiddag och såg en moské och en massa spökplumpar. Det är väl tydliga tecken på islamisering.
Citera
2009-10-17, 23:49
Medlem
L0darens avatar
Islamisering är väl när religionen islam får mer och mer inflytande över det svenska samhället.
Skolor som förbjuder griskött, badhus som anpassar efter musslornas krav att ha mänfria dagar, moskéer som byggs i centrala delar av städer, krav att få jobba i slöja och niqab även fast det är opassande, muslimska moralpoliser i förorterna som säger till tjejer hur de ska klä sig, 5-åriga barn som tvingas läsa koranen i timmar varje dag, inskränkningar i yttrandefriheten för att inte stöta sig med islam. Finns tusen andra exempel..

Detta är islamisering av samhället, och detta är bara exempel som man faktiskt kan se med blotta ögat. Det finns dolda influenser som inte är lika lätta att peka ut. Islamisering drabbar ju även moderata muslimer där det finns ett tryck från mer konservativa.
Citera
2009-10-17, 23:52
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mudder
Jag körde genom Södertälje en förmiddag och såg en moské och en massa spökplumpar. Det är väl tydliga tecken på islamisering.

Södertälje är väl annars en suryoyofierad stad?

Södertälje löper nog ingen risk för islamisering. Var det inte därifrån muslimerna flydde för sina liv?
Citera
2009-10-17, 23:54
Bannlyst
Varför är dom just i malmö?
Citera
2009-10-17, 23:57
Medlem
PeteDandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erod
Jag ser nästan löjligt många invandrare i centrala Göteborg, Brunnsparken, Kompassen, Nordstan osv. Utöver detta så utgörs en stor del brott av invandrare, såklart jag har ingen statistik för att backa upp detta argument, men det känns nästan att invandrare gör nästan 50% av alla brottsliga handlingar även om dem bara är 10% av befolkningen. Förorterna Angered och Bergsjön är suicide hot spots för svenskar att gå in i.

Har detta med islamisering att göra?
Citera
2009-10-18, 00:00
Moderator
Strix m/94s avatar
Tja...

...det finns väl några rätt tydliga tecken; bilbränder som vore vi i Gaza eller Irak, moskébyggen och tillkämpade förmåner att få bara huvudduk till polis- och militäruniform samt långt gången kampanj för halalslakt. Balkonghopp, skattefinansierad omskärelse, tvångsgiften även av underåriga och muslimska friskolor är andra tecken.

Men det viktigaste är en långt gången kampanj att vid sidan av den svenska rättsstatstraditionen där alla människor skall vara lika inför samma lag, skall det finnas särskilda lagar för muslimer baserade på sharia. Detta har ännu så länge gått längre i Storbritannien, men kommer allt efterhand även här.

Problemet är att det är små steg, och de "normaliseras" efter hand, vilket gör att många vänjer sig. Hur många kvinnor i niqab såg man på stadens gator för 30 år sedan? Nu är det snart en normal del av gatubilden, vilket det givetvis inte borde vara.
Citera
2009-10-18, 00:02
Medlem
käppss avatar
Som svensk känner jag mig faktiskt inte riktigt välkommen i Sverige längre. Till och med i min lilla stad ska man bygga en stor moské. I minst en stadsdel är det nästan bara utlänningar man ser, alla kvinnor bär slöja. De svenska kvinnor som bor kvar här blir trakasserade för att de går västerländskt klädda. I skolan får de svenska flickorna höra att de är horor och blir tagna på brösten av utländska gäng. Här har man fått sätta in väktare för att försöka få stopp på skiten.
Islamiseringen kryper på.
Läs historien och lär hur snabbt vi gick från asatro till kristendom, ser vi något sådant igen? Ja, kanske det, eftersom de som styr i landet tycks vilja driva landet i en islamiserande riktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in