Citat:
Du får tycka vad du vill om feminism eller GS åsikter, men jag tycker du ska vara något försiktig då du försker nedvärdera hennes politiska kompetens eller intellektuella nivå. Det var GS som lyckades dra upp dåvarande V till ett av de bästa valresultaten de haft. Det är också säkerligen GS förtjänst att F! fått det rejäla uppsving de haft sista tiden. Du är bra korkad om du inte inser att du faktiskt talar om en extremt kompetent dam. Hennes retoriska förmågor i debatter är också välkänd, lite samma nivå som Bildt där. Extremt svårt komma förbi dessa två i diskussioner. Respekt!
Björn Söder är en liten diktatoriskt och retorisk nolla i jämförelse.
Ström:
Jag kan komma in senare med en förklaring varför Ströms böcker resonemang inte håller måttet, för lång utläggning just nu.
Vad gäller barn i samboskap så har du fel kort och gott…pappor som lever i samboskap måste helt enkelt bevisa sitt faderskap av helt praktiska grunder som även handlar om visst skydd mot pappor och barn. Den vinkeln har du aldrig tänkt på eller hur? Om en mor förvägrar en far faderskap och han
protesterar så kan socialstryelsen utfärda faderskapstest. En kvinna i samboskap sitter alltå INTE med den rätten du eller Ström påstår, utan är mer en formalia vars grund beror på det enkla faktumet att faderskap är "osäkra" medan moderskap är garanterade. Get the point?
Och! På vilket sätt menar du att sexköpslagen skulle vara diskriminerande enbart mot män och inte mot kvinnor?
Är det fullt lagligt för kvinnor knalla runt och köpa sex?
Svara på detta så återkommer jag i morgon.
Björn Söder är en liten diktatoriskt och retorisk nolla i jämförelse.
Ström:
Jag kan komma in senare med en förklaring varför Ströms böcker resonemang inte håller måttet, för lång utläggning just nu.
Vad gäller barn i samboskap så har du fel kort och gott…pappor som lever i samboskap måste helt enkelt bevisa sitt faderskap av helt praktiska grunder som även handlar om visst skydd mot pappor och barn. Den vinkeln har du aldrig tänkt på eller hur? Om en mor förvägrar en far faderskap och han
protesterar så kan socialstryelsen utfärda faderskapstest. En kvinna i samboskap sitter alltå INTE med den rätten du eller Ström påstår, utan är mer en formalia vars grund beror på det enkla faktumet att faderskap är "osäkra" medan moderskap är garanterade. Get the point?
Och! På vilket sätt menar du att sexköpslagen skulle vara diskriminerande enbart mot män och inte mot kvinnor?
Är det fullt lagligt för kvinnor knalla runt och köpa sex?
Svara på detta så återkommer jag i morgon.
Gudrun Schyman har säkert haft en karriär där hon i sin ungdom varit strålande, alla har sin blomsterperiod men den är över nu, nuförtiden gör hon bara bort sig. Hon kan inte ens vinna mot andra feminister. GS skulle göra strålande karriär som seriefigur.
https://www.youtube.com/watch?v=qNEGik79-pw
Vidare när det gäller Björn Söder så borde du vara försiktig när du uttalar dig om hans politiska kompetens. Han har varit en ledande figur i att dra upp partiets valresultat till historiska rekord. Inget nyinkommet parti i riksdagen har de senaste 100 åren lyckats komma över 12% gränsen! GS behöver Björn Söder i sitt parti.
Allt detta tack vara Björn Söder, vilket har lett till ett avsevärt bättre politiskt klimat, så går det när män styr.
Vidare när det gäller samboskap så stämmer inte dina argument eftersom motdebattören aldrig bemötte Pär Ströms argument utan snarare höll med. Jag tror nog att Pär Ström läser lagboken bättre än vad du gör. Du verkar inte ens kunna läsa FI:s partiprogram..
Sexköpslagen är diskriminerande eftersom det bara är män som köper sex. Hade det varit kvinnor som uteslutande köpt sex så hade man kriminaliserat säljaren. Begriper du? (nej, det gör du inte)
Svara nu på dessa frågor:
Pär Ström säger att löneskillnader är en feministisk myt baserade på kvinnors förvirrade åsikter medan Pär ström lägger fram fakta att det inte är så.
Pär Ström säger att pojkars betyg är orättvist lägre än flickors. Det får man fram när man kollar nationella prov där pojkar missgynnas bara för att de är pojkar.
Pär ström säger att många bidrag, starta eget bidrag, forskarbidrag exemplevis bara får sökas av kvinnor.
Om du anser att Pär Ström har fel, kolla då på detta klipp (8:15) där motdebattören blir helt svarslös och lallar som ett fån. Ett vanligt fenomen när personer debatterar med Pär Ström.
https://www.youtube.com/watch?v=MddqYm_a2S0
och bortser helt från att av alla regissörer i Sverige i dag så har vi ett extremt underskott av kvinnor, ett underskott av kvinnliga berättelser inom filmvärlden. Att juryerna som ska fördela statens filmpengar består av kanske 90% män (min bild bara) och att det finns forskning som visar att kvinnliga filmare fortsatt blir diskiminerade, bortvalda etc det skiter Ström i. Inte alls intressant, enligt honom, precis som om verkligheten inte betyder något för hur vi som samhälle ska manövrera.
)
puss tillbaka Kalle stroppen…