2015-01-17, 15:10
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Tittade till serie b tabellen.

Fan är Carpi för lag? Någon sugardaddy som är i farten? Inlånade spelare?

Liksom många Serie B-lag har Carpi lånade spelare från Serie A-klubbar (ser ut att vara nio stycken inlånade i truppen). Men det är väl på papperet inget märkvärdigt lag, inte många utlänningar, inga stora namn. De gör det helt enkelt väldigt bra än så länge. Gissar att de inför säsongen skulle ha gett ett hyfsat högt odds som seriesegrare.

http://en.wikipedia.org/wiki/Carpi_FC_1909
Citera
2015-01-17, 15:32
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Även om han slog igenom i Cagliari, så är det i Zebra-dressen som vi alla ser honom. Först Udinese och sedan Juventus. En fin spelare som det nu ryktas om att han ska till Sassuolo?

Ryktet säger Pepe och Coman till Sassuolo och Zaza till Juventus. Alla på lån, men Juve har rätt att köpa Zaza för €15M till sommaren.
Citera
2015-01-17, 16:40
Medlem
Calogeros avatar
Pino Daniele är grym. Framförallt skivan Nero a metà är väldigt bra. Länkar en av mina favoriter från den skivan.

https://www.youtube.com/watch?v=kHiG5BTuLFA

En annan fin italiensk sångare är Rino Gaetano.
https://www.youtube.com/watch?v=35cvS0ziJZk&list=PL6ppB5cB99ju7exuGXTT_VTO pU9AOL3it

Cool som få dessutom.

http://terrasiniblog.files.wordpress.com/2011/08/rino-gaetano.jpg
Citera
2015-01-18, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Pino Daniele är grym. Framförallt skivan Nero a metà är väldigt bra. Länkar en av mina favoriter från den skivan.

https://www.youtube.com/watch?v=kHiG5BTuLFA

En annan fin italiensk sångare är Rino Gaetano.
https://www.youtube.com/watch?v=35cvS0ziJZk&list=PL6ppB5cB99ju7exuGXTT_VTO pU9AOL3it

Cool som få dessutom.

http://terrasiniblog.files.wordpress.com/2011/08/rino-gaetano.jpg

För mig är Umberto Tozzi, mortadella på sandwichen och vågornas skvalp i bakgrunden, mina barndomsminen.

https://www.youtube.com/watch?v=ZBFo9XCmSXs

Italien kom från att vara baktalade, nästan föraktade i VM 1982, till att växa sig till gudomliga hjältar. Rossis mål och Tardellis vrål.

Jag var där. Som liten kille då gli Azzurri besegrade Brasiliens fantastiska lag. En underbar resa som satte spår i mig. Ett galet firande.
Citera
2015-01-18, 13:58
Medlem
Och nu verkar Giovinco i praktiken vara klar för Toronto. 6 miljoner euro per säsong, plus premier och bonus. Trist att han försvinner från Calcio, men trots allt ganska förståeligt.
Citera
2015-01-18, 15:30
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Och nu verkar Giovinco i praktiken vara klar för Toronto. 6 miljoner euro per säsong, plus premier och bonus. Trist att han försvinner från Calcio, men trots allt ganska förståeligt.

Va? Valde han Toronto framför Monaco? Vad hände där?
Citera
2015-01-18, 15:44
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
...

Jag var där. Som liten kille då gli Azzurri besegrade Brasiliens fantastiska lag. En underbar resa som satte spår i mig. Ett galet firande.
För att göra en historia kort så återväckte den matchen min "kärlek" till fotbollen i allmänhet och italiensk fotboll i synberhet.
Matchen dessförinnan mot Argentina var dock ettrigare. Kollade in de matcherna och de därefter på video, kunde alla kommentare från Hegerfors och Kindvall.
Citera
2015-01-18, 15:48
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
/.../
Och det är precis så. En öppen jävla tråd där man kan diskutera allt så länge det finns en koppling till Calcio. Om något, så önskar jag att den gode Ezzelino vågar ta ut svängarna så som vi alla vet att han behärskar till fullo. Om det skulle uppstå polemik så kan vi hantera det inom tråden.

/.../
Ungefär som det är i Italien. Upplever att det är högre i tak där och åt bägge hållen.
Citera
2015-01-18, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hp-sauce
Är det någon som vet hur det ser ut med Serie-A-rättigheterna kommande säsonger?

Tar upp denna frågan igen, är det någon som har hört något nytt ang. detta?
Citera
2015-01-18, 17:11
Medlem
Calogeros avatar
Man vill så gärna att Milan skall återuppstå som den eleganta storklubben som osade av klass och respekterades av fotbollsfans över hela världen. Men jag ser verkligen inte något ljus i tunneln för Milan. Det ser så jävla dåligt ut och det finns egentligen ingenting som talar för att situationen skall ändra sig.

Man har inget mittbackspar. Ibland är det Rami-Mexés. Ibland är det Bonera-Alex. Någon gång då och då får Zapata chansen. Och ofta mixas dem hejvilt.

Man har en lallare till kapten som är en av världens mest överskattade fotbollsspelare. Riccardo Montolivo kommer aldrig ta det sista klivet, han är helt enkelt inte storklubbsmaterial.

Jeremy Menéz gör det bra, men sen då? Milans offensiva spelare undepresterar jämnt och ständigt där El Shaarawy utmärker sig genom att vara extra usel. Sällan har väl uttrycket "dansade en sommar" passat så bra in som när man skall beskriva mannen med den ofantligt fula frisyren.

Inzaghi visar inte några som helst tendenser till att kunna ta laget framåt. Det är verkligen beklagligt att man från ledningens håll inte satsar på en riktig tränare utan istället väljer att rasera legendernas status i klubben. Det började med Leonardo, sedan kom Seedorf och nu är Inzaghi Gallianis hovnarr.

Det går inte att nå tillbaka till toppen utan att investera. Juventus gjorde det, Roma gjorde det och Inter gör det nu.

Fatta att spelare som Thiago Silva, Ibrahimovic, Cassano och en ung och då presterande Pato höll till i klubben bara för ett par tre år sedan. Nu är det istället Pazzini, Montolivo & Essien som skall försvara "Il Grande Milans" färger. Det är ju nästan så att man blir gråtfärdig.

Nej, profilspelare måste in, och ja det kommer kosta. Inte för att jag tror att det kommer ske, men annars kommer Milans förfall bara fortsätta och då är det frågan om man ens kommer klara av att ta en Europa League plats.

Man kan börja med att sälja El Shaarawy och Honda, det är två spelare som ändå borde kunna inbringa en slant. Varför inte ersätta med två uttalade Milanisti, Dzeko och Pastore? Fina namn som känns värdiga en klubb som Milan.
Citera
2015-01-18, 17:27
Medlem
Cagliari spelade hyfsat och ledde något överraskande efter första halvek i Udine. Sedan två misstag av Capuano som Udinese utnyttjade. Och jag trodde att det skulle bli den sedvanliga förlusten.

Men en straff på övertid räddade en poäng till Cagliari. Tämligen rättvist om man ser till hela matchen. Kan visa sig vara en viktig poäng.

Tyvärr vann Atalanta borta mot Milan och seglade iväg uppåt i tabellen. Empoli tog en poäng igår, medan Parma, Chievo och Cesena alla förlorade idag. De två sistnämnda lagens matcher avgjordes , precis som Cagliaris, i slutminuterna. Så stor dramatik då det gäller den tredje nedflyttningsplatsen, även om Cagliari fortfarande har två poäng upp till Chievo.

Kampen om att undvika den sista nedflyttningsplatsen just nu: Empoli (19 poäng), Chievo (18 p) och Cagliari (16 p).

PS
Bra inlägg av Calogero
Citera
2015-01-18, 17:42
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Man vill så gärna att Milan skall återuppstå som den eleganta storklubben som osade av klass och respekterades av fotbollsfans över hela världen. Men jag ser verkligen inte något ljus i tunneln för Milan. Det ser så jävla dåligt ut och det finns egentligen ingenting som talar för att situationen skall ändra sig.

Man har inget mittbackspar. Ibland är det Rami-Mexés. Ibland är det Bonera-Alex. Någon gång då och då får Zapata chansen. Och ofta mixas dem hejvilt.

Man har en lallare till kapten som är en av världens mest överskattade fotbollsspelare. Riccardo Montolivo kommer aldrig ta det sista klivet, han är helt enkelt inte storklubbsmaterial.

Jeremy Menéz gör det bra, men sen då? Milans offensiva spelare undepresterar jämnt och ständigt där El Shaarawy utmärker sig genom att vara extra usel. Sällan har väl uttrycket "dansade en sommar" passat så bra in som när man skall beskriva mannen med den ofantligt fula frisyren.

Inzaghi visar inte några som helst tendenser till att kunna ta laget framåt. Det är verkligen beklagligt att man från ledningens håll inte satsar på en riktig tränare utan istället väljer att rasera legendernas status i klubben. Det började med Leonardo, sedan kom Seedorf och nu är Inzaghi Gallianis hovnarr.

Det går inte att nå tillbaka till toppen utan att investera. Juventus gjorde det, Roma gjorde det och Inter gör det nu.

Fatta att spelare som Thiago Silva, Ibrahimovic, Cassano och en ung och då presterande Pato höll till i klubben bara för ett par tre år sedan. Nu är det istället Pazzini, Montolivo & Essien som skall försvara "Il Grande Milans" färger. Det är ju nästan så att man blir gråtfärdig.

Nej, profilspelare måste in, och ja det kommer kosta. Inte för att jag tror att det kommer ske, men annars kommer Milans förfall bara fortsätta och då är det frågan om man ens kommer klara av att ta en Europa League plats.

Man kan börja med att sälja El Shaarawy och Honda, det är två spelare som ändå borde kunna inbringa en slant. Varför inte ersätta med två uttalade Milanisti, Dzeko och Pastore? Fina namn som känns värdiga en klubb som Milan.

Det går inte att fixa utan att senile Silvio omyndigförklaras, Barbara tar över (eller säljer) och Galliani ryker. Samt tränarstaben (igeln Tassoti också). Hela ledningen är rutten, vilket Seedorf fick erfara när han försökte genomföra förändringar (som ogillades och motarbetades).

50% av truppen måste bort. Montolivo som du nämnde har varit fullständigt usel sen han kom tillbaka från skada, han borde inte ens spela matcher - bara träna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in