2014-12-14, 19:43
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Är kluven, det finns (heterosexuella) par som inte kan få barn, och dem unnar jag att få hjälp.

Vad det gäller homosexuella och singlar så känns det lite shopping över det hela. Många som är positiva till detta föraktar kärnfamiljen och heteronormen men vill samtidigt leka pappa-mamma-barn.
Och hur mycket bidrag ska "ensamstående mammor" få av samhället?

Som många säger: att skaffa barn är ingen rättighet.

Vad kostar inte detta i resurser och tid? Känns som lyx när vården ändå går på knäna och det finns sjukdomar man ännu inte fått bukt på.

Det finns ju också adoption. Många barn som behöver föräldrar.

Samtidigt vill jag säga att om man kan göra det så... Och att homosexuella eller ensamstående inte klarar av att fostra barn kan jag inte skriva under på.
Men man måste inte få allt på en gång och vi har faktiskt viktigare saker att fixa i vårt samhälle!
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2014-12-14 kl. 19:46.
Citera
2015-01-17, 12:25
Medlem
http://www.expressen.se/kronikorer/malin-roos/2-000-ar-redo-att-koa--varfor-vantar-vi/

Propagandan fortsätter.
Kvinnor behöver inte ens skaffa partners för att få barn (som om det skulle vara nåt svårt för de stackars kvinnorna ) Svårigheten gäller väl att välja ut nån toppkandidat av alla...

Så länge män inte kan få bli singelföräldrar är detta ett ojämställt förslag. Jag vet att det biologiskt är svårare men det hör inte hit.

Pappan behövs. Vet inte hur många ungar som blivit stökiga efter att de vuxit upp utan en pappa. Ok, behövs inte pappan, så är det också ojämställt eftersom pappan då inte har samma värde som en mamma. Och det är väl lika mycket värde som det tjatas om överallt? Varför gäller det inte männen?
Senast redigerad av shutthefuckup-1 2015-01-17 kl. 12:41.
Citera
2015-01-18, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Det våras för radikalfeministerna. En värld där män inte behövs för att skaffa barn och där papparollen är helt obsolet nalkas. Se även till att avskaffa "han" och "hon" och införa "hen" så är mänsklighetens regression till amöbastadiet fullbordad.

http://www.dn.se/nyheter/politik/insemination-for-singlar-splittrar-alliansen

KD står nu som enda förnuftiga partiet i den här debatten. Förutom att man är det enda partiet (möjligtvis undantaget SD, men de är väl för upptagna med sina invandringsfrågor för att ha en åsikt) som inte fullt ut accepterar den pseudovetenskapliga PK-idiotin som kallas "könsmaktsordningen" så är man de enda som faktiskt tycker att det finns andra intressen än kvinnors rättigheter (t.ex. mäns rättigheter, barns rättigheter, eller helt enkelt att alla människor ska ha lika rättigheter oavsett kön). KD går från klarhet till klarhet. Jag hoppas bara att de kan stå fast vid sina värderingar och torgföra dem på ett snyggt sätt så att folk börjar se dem som ett vettigt alternativ till den PK-hysteri med radikal statsfeminism som råder.

Så vad tycker ni om insemination för singlar, även i ett större perspektiv där man gör sitt bästa för att helt avskaffa mansrollen?

Vet inte riktigt vad jag tycker i frågan egentligen. Men OM det skulle bli tillåtet med insemination för singlar så är det inget som ska finansieras med skattemedel. Ingen subvention. Inte en krona.

Men jag antar att det i så fall går lika bra att åka till köpenhamn, en väldigt liten kostnad i jämförelse med själva behandlingen.
Citera
2015-01-18, 08:58
Medlem
Det verkar som om en majoritet av politikerna har valt att köra landet i sank.

Insemination är ingen stor del av detta men en liten del.

Jag tycker det bästa män kan göra är att kämpa intensivt för att singelkillar ska få full rätt att anlita surrogatmödrar. De är inte sämre än singelkvinnorna att ta hand om barn det finns t.o.m tecken som tyder på att de är bättre eftersom de ofta har en högre inkomst och dessutom är de inte påverkade av manshatisk feminism och skulle ha större chans att ha högre kärlek till sina döttrar än vad kvinnor har till sina söner ( i genomsnitt )
Citera
2015-01-18, 15:17
Medlem
Sweenietods avatar
"Vet inte riktigt vad jag tycker i frågan egentligen. Men OM det skulle bli tillåtet med insemination för singlar så är det inget som ska finansieras med skattemedel. Ingen subvention. Inte en krona.

Men jag antar att det i så fall går lika bra att åka till köpenhamn, en väldigt liten kostnad i jämförelse med själva behandlingen."

Håller med fullständigt, att vara singel, är ingen sjukdom. Är det ingen sjukdom skall det inte skattefinsieras.

Skall singelkvinnorna sen få bläddra i en katalog? De som råkat ut för saker (Olyckor) och är förtidspensionerade eller arbetslösa går bort ur katalogen, helst skall det vara läkare, som är 195 lång, som blir populär när kvinnan frossar i katalogen.

Roligt om det blir hudratals halvsyskon, tänk om de blir ihop?

Standarden sjunker ändå i Sverige, och jag har märkt att på universitet kan man göra tentor i fysik, utan att ha pluggat något, men ändå få väl godkänt.

Nivån i Sverige sjunker.
"Det verkar som om en majoritet av politikerna har valt att köra landet i sank." Det stämmer, på många områden. Om du värmer vattnet på en groda långsamt, så hoppar den inte..... utan stannar kvar. Värmer du dess vatten snabbt hoppar den.

Så den långsamma försämring, och konstigheter att insemination behövs är märkligt. Män skall ju helst INTE ragga på kvinnor i Sverige (för det är störande, när man är så fin), bättre ragga på utländska kvinnor.

Lär er andra språk, kan vara till nytt på många sätt framöver. Ryska och spanska, deutsch war ich gezwungen zu lernen, wegen eine deutsche Freundin. Tänk på framtiden och lär er språk är mitt tips, det finns många därute som gillar Svenska Män!!
Citera
2015-01-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweenietod
"Vet inte riktigt vad jag tycker i frågan egentligen. Men OM det skulle bli tillåtet med insemination för singlar så är det inget som ska finansieras med skattemedel. Ingen subvention. Inte en krona.

Men jag antar att det i så fall går lika bra att åka till köpenhamn, en väldigt liten kostnad i jämförelse med själva behandlingen."

Håller med fullständigt, att vara singel, är ingen sjukdom. Är det ingen sjukdom skall det inte skattefinsieras.

Skall singelkvinnorna sen få bläddra i en katalog? De som råkat ut för saker (Olyckor) och är förtidspensionerade eller arbetslösa går bort ur katalogen, helst skall det vara läkare, som är 195 lång, som blir populär när kvinnan frossar i katalogen.

Roligt om det blir hudratals halvsyskon, tänk om de blir ihop?

Standarden sjunker ändå i Sverige, och jag har märkt att på universitet kan man göra tentor i fysik, utan att ha pluggat något, men ändå få väl godkänt.

Nivån i Sverige sjunker.
"Det verkar som om en majoritet av politikerna har valt att köra landet i sank." Det stämmer, på många områden. Om du värmer vattnet på en groda långsamt, så hoppar den inte..... utan stannar kvar. Värmer du dess vatten snabbt hoppar den.

Så den långsamma försämring, och konstigheter att insemination behövs är märkligt. Män skall ju helst INTE ragga på kvinnor i Sverige (för det är störande, när man är så fin), bättre ragga på utländska kvinnor.

Lär er andra språk, kan vara till nytt på många sätt framöver. Ryska och spanska, deutsch war ich gezwungen zu lernen, wegen eine deutsche Freundin. Tänk på framtiden och lär er språk är mitt tips, det finns många därute som gillar Svenska Män!!
Många som inseminerar sig kan ju ha fertilitetsproblem, och om du insemineras så är det väl rimligt att man väljer spermier från en donator med bästa möjliga anlag, att göra det motsatta låter absurt.
Citera
2015-01-18, 15:28
Medlem
Chokladaskens avatar
Som jag ser det så är mannen den store förloraren när det gäller att skaffa barn. Mannen ska försörja en gnällig fru som ställer krav på att han inte får bli avsugen av unga söta horor.

Han ska bära hem mat och annat helvete.

Tänk er ett ungkarlsliv... Tv-spel, horor, busköra skrotbilar, sova hela dagarna, om man jobbar så är det till en själv osv, annars kan man leva på bidrag eftersom pengar till villa, volvo vovve inte behövs.

Det är kvinnan som förlorar på att inte ha en man i närheten, det har jag sett många exempel på.
Citera
2015-01-18, 17:08
Medlem
Mojokiis avatar
KD är de som har störst andel religiösa, eller åtminstone starkast religiösa rötter. De kan logiskt sett inte gå från "klarhet till klarhet", och du bedömer de förmodligen för snällt TS.

Sedan kan man ju tycka olika om olika frågor. Jag är själv inte helt säker på hur jag ska ställa mig till insemination, eftersom jag finner det önskvärt för samhället att söka situationer var barnen har åtminstone 2 vuxna som ansvarar främst för dem. Dock ser jag det inte som fel heller. Annars blir ju förmodligen singelkvinnors motiv att lura män att de har preventivmedel i försök att lyckas skaffa barn som männen själva inte önskade allt större.
Citera
2015-01-18, 17:29
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladasken
Som jag ser det så är mannen den store förloraren när det gäller att skaffa barn. Mannen ska försörja en gnällig fru som ställer krav på att han inte får bli avsugen av unga söta horor.

Han ska bära hem mat och annat helvete.

Tänk er ett ungkarlsliv... Tv-spel, horor, busköra skrotbilar, sova hela dagarna, om man jobbar så är det till en själv osv, annars kan man leva på bidrag eftersom pengar till villa, volvo vovve inte behövs.

Det är kvinnan som förlorar på att inte ha en man i närheten, det har jag sett många exempel på.

Haha, så mycket strunt. Det är tydligt att du har ett visst perspektiv på det iaf, där män tydligen inte har något behov av att dela livet med någon och kvinnor bara är "gnälliga". Om fallet vore att män faktiskt borde vara så fullständigt okej med att vara singel så hade nog inte många män klagat över situationen som ofta kan uppstå idag, för då hade de ju bara kunnat gå och skaffa sex av prostituerade och sedan leva sina liv ensamma - men det är rätt tydligt att män mår rätt dåligt av det också (förmodligen för att människor är gruppdjur). Det finns nämligen andra mål och värden att söka i livet än att bara försöka knulla så många som möjligt.

Som jag ser det så finns det vinster och förluster med alla sammanhang, både för kvinnor och män. Att bära hem mat är bara ett dumt exempel av dig, för sånt är inte jobbigt i sammanhanget. Kvinnor gör mer hemarbete och tar mer hand om barnen generellt, vilket också alltid har varit en givande fördel för män. När kvinnan arbetar lika mycket (eller lite) som mannen så brukar det kännas logiskt att dela upp det mer jämnt - och något annat där vore då ojämställt enligt mig. Oavsett så är barn absolut inget som bara kvinnor önskar, utan i flera fall så är det viktigare för män än för kvinnor numera.

Det som kvinnor främst förlorar är samma sak som männen. Att få dela mål, få bekräftelse och kärlek, att ha en slags trygghet hos någon annan. Eventuellt att kunna fokusera på något mål, samtidigt som den andra stödjer på andra sidan (för män är det ofta karriären, och kvinnor ofta barnen, men oavsett så är dealen ungefär densamma - man tar hand olika delar och tar hand om varandra). Sen kan både kvinnor och män ha mål utöver det mer traditionellt väntade, och här är det enligt din tolkning vanligare att män har det. Och det är möjligt, men jag tänker inte anta att så är fallet.
Citera
2015-01-18, 17:48
Medlem
snelhestens avatar
Ja vad fan ska man säga? I normala fall borde man utgå ifrån att ett barn ska växa upp med två föräldrar och att så inte sker som en konsekvens av en trasig relationen medans det på andra ställen spekuleras kring huruvida det kanske vore smartare att medvetet garantera det på förhand.

Vilken jävla cirkus alltså. Så totalt förvridet och genomdekadent att man måste påminna sig om att det inte rör sig om ett enda stort skämt
Citera
2015-01-18, 18:39
Medlem
MrWins avatar
Mannens roll blir att leverera sperma och betala skatt. Kvinnorna och barnen klarar av familjelivet själva.
Citera
2015-01-18, 18:42
Medlem
Att bli förälder är det bästa, men jobbigaste och dyraste du kan göra. Pappan är ingen semi/andrahandsförälder utan minst lika viktig som mamman. Det är därför detta förslag är helt åt helvete. Är du frisk kvinnlig singel finns det inga hinder för att få barn. Det enda du behöver göra är, vad vi män har fått göra eller måste göra pga vårt kön, är att försöka få slut på singellivet. Som kvinna är det inte så svårt som det ser ut idag på kärleksmarknaden såvida du inte ser ut som ett träsktroll.
Att säga ja till insemination pga singelskap är att säga; Ja vi tycker faktiskt att kvinnor är mer värda som förälder än män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in