Citat:
Ursprungligen postat av
Chokladasken
Som jag ser det så är mannen den store förloraren när det gäller att skaffa barn. Mannen ska försörja en gnällig fru som ställer krav på att han inte får bli avsugen av unga söta horor.
Han ska bära hem mat och annat helvete.
Tänk er ett ungkarlsliv...

Tv-spel, horor, busköra skrotbilar, sova hela dagarna, om man jobbar så är det till en själv osv, annars kan man leva på bidrag eftersom pengar till villa, volvo vovve inte behövs.
Det är kvinnan som förlorar på att inte ha en man i närheten, det har jag sett många exempel på.
Haha, så mycket strunt. Det är tydligt att du har ett visst perspektiv på det iaf, där män tydligen inte har något behov av att dela livet med någon och kvinnor bara är "gnälliga". Om fallet vore att män faktiskt borde vara så fullständigt okej med att vara singel så hade nog inte många män klagat över situationen som ofta kan uppstå idag, för då hade de ju bara kunnat gå och skaffa sex av prostituerade och sedan leva sina liv ensamma - men det är rätt tydligt att män mår rätt dåligt av det också (förmodligen för att människor är gruppdjur). Det finns nämligen andra mål och värden att söka i livet än att bara försöka knulla så många som möjligt.
Som jag ser det så finns det vinster och förluster med alla sammanhang, både för kvinnor och män. Att bära hem mat är bara ett dumt exempel av dig, för sånt är inte jobbigt i sammanhanget. Kvinnor gör mer hemarbete och tar mer hand om barnen generellt, vilket också alltid har varit en givande fördel för män. När kvinnan arbetar lika mycket (eller lite) som mannen så brukar det kännas logiskt att dela upp det mer jämnt - och något annat där vore då ojämställt enligt mig. Oavsett så är barn absolut inget som bara kvinnor önskar, utan i flera fall så är det viktigare för män än för kvinnor numera.
Det som kvinnor främst förlorar är samma sak som männen. Att få dela mål, få bekräftelse och kärlek, att ha en slags trygghet hos någon annan. Eventuellt att kunna fokusera på något mål, samtidigt som den andra stödjer på andra sidan (för män är det ofta karriären, och kvinnor ofta barnen, men oavsett så är dealen ungefär densamma - man tar hand olika delar och tar hand om varandra). Sen kan både kvinnor och män ha mål utöver det mer traditionellt väntade, och här är det enligt din tolkning vanligare att män har det. Och det är möjligt, men jag tänker inte anta att så är fallet.