[quote=Herz|51925468]
Citat:
Ursprungligen postat av
soligt
Och arbetarklassen är nobla människor enligt dig? idioter som dräglar på kontoret varje dag för att kunna köpa saker de inte behöver för att imponera på människor på de inte tycker om? Så att de kan bygga upp en falsk identitet för att de är rädda att vara ärliga,originella och fria från samhällets tentakler?
Du tror att jag bryr mig om dessa idioter inte håller med mig om djupt filosofiska tankar?
Vet du att jag klassar inte "människor" som du, då jag inte spekulerar i politiska termer under studier eller arbete/jobb/kneg/taganden/plikt/ärende/aktivitet : för mig är det ovidkommande vilka spöken du håller dyrbara och dyrbarast : för andra vad jag märkt är det uppenbart av yttersta vikt och t.o.m prioriterat.
Evidens för spöken.. går under paranormal iver att upprtthålla, försöka, hålla status med sin spökdyrkan så bön under arbete, nej det ser jag som inadekvat.
Teologi, utnyttjar man demokratisk parlamentarism, åt införandet av hårdför teo (s,k) krati, ska man veta hur ens fötter och händer huvud och hjärta är uppköpt. Det är avtal på en arbetsmarknad, också om så det kan handla om entrepenörsskap AB Jag-och-mitt-spöke/gud.
Dock fungerar inte rättvisa och jämlikhetsarbete, åh förlåt... jobb.... riktigt så gudligt.
Att så många ändå ser det som självklart att jag-är-jag och därmed har-jag-inget-ansvar-i-samhället, får stå för de saudi-trogna.
Så olika arbetsgivare, olika kriterier. Har du en mulla bakom förhandlingsbordet, ska du kunna be om ersättning i form av mer lön utifrån att inte få be 23 gånger om dygnet?
då är det klok politik med religionen/din spöktro?