2015-01-17, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Att du upprepar din strawman gör den inte legitim.

Att du upprepar trams förändrar ingenting. Du har inte övertygat mig alls.
Citera
2015-01-17, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Exakt (det fetstilta). En tro alltså.

Religion har ingenting med saken att göra. Det är fortfarande en tro hos var och en. Man behöver ingen religion för att tro på Gud. Den enda gången vore väl i så fall att man väljer att tro på "rätt" Gud.

Det är givetvis inte EN tro, i så fall skulle ju SAMTLIGA spekulationer, gissningar och antaganden klassas som en tro. Även du borde ju begripa att detta är en orimlighet?

Jag tror att mitt whiskyglas kommer gå sönder om jag kastar det i marken! Är det en tro?
Citera
2015-01-17, 17:16
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Du kan kalla mig för vilka namn du vill. Det förändrar ingenting. Ateism är en tro, ett ställningstagande där man utgår ifrån att en Gud inte finns. Var och en gör det av egna, personliga skäl, t.ex. att inte behöva svara till någon för sina gärningar. Man bara lever, och dör.
suck, nej.

ateism är att sakna tro på gud : att du känner dig hotad av att alla inte tror som du, är att du VILL försöka vinna något, vad anser du att du vinner på att skitsnacka?
Citera
2015-01-17, 17:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Att du upprepar trams förändrar ingenting. Du har inte övertygat mig alls.

Det är ointressant för mig att "övertyga" dig. Däremot är det intressant att din semantiska akrobatik profileras.
Citera
2015-01-17, 17:17
Medlem
Citat:
Du kan kalla mig för vilka namn du vill. Det förändrar ingenting. Ateism är en tro, ett ställningstagande där man utgår ifrån att en Gud inte finns. Var och en gör det av egna, personliga skäl, t.ex. att inte behöva svara till någon för sina gärningar. Man bara lever, och dör.

Jag förklarade ju nyss för dig att flertalet av oss ateister förhåller oss någorlunda skeptiska till en guds existens men gör sällan några absoluta påståenden, hur svårt skall det vara att få in i dina oanvända små hjärnhalvor?
Citera
2015-01-17, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
suck, nej.

ateism är att sakna tro på gud : att du känner dig hotad av att alla inte tror som du, är att du VILL försöka vinna något, vad anser du att du vinner på att skitsnacka?

Hotad? Inte alls. Jag säger bara samma sak i varje inlägg - att ateism är en tro. Det är ju ateisterna, eller de så kallade ateisterna som har störst problem. Om inte annat så hörs de ropa från hustaken hur troende har fel och hur korkade de är.
Citera
2015-01-17, 17:21
Medlem
Citat:
lol

Ett av dina bättre inlägg i debatten faktiskt, helt utan halmgubbar, regelrätta lögner eller idioti. Fortsätt i den stilen.
Citera
2015-01-17, 17:25
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Hotad? Inte alls. Jag säger bara samma sak i varje inlägg - att ateism är en tro. Det är ju ateisterna, eller de så kallade ateisterna som har störst problem. Om inte annat så hörs de ropa från hustaken hur troende har fel och hur korkade de är.
Om du menar att ellegorisera islam eller allegorisera dem vilka inte klarar av att gå till kyrkan eller synagogan, då får du mer än gärna specificera mer än i att felaktigt beskylla ateism att vara en "fast övertygelse"

då får du gärna t.ex börja använda dig av det korrekta uttrycket som kan vara ANTI-TEISM.

ATEISM, är inte slags förkortning, av antipati rakt av för ingneting, anti-teism, kan uppkomma där teisten våldför sig på den i avsaknad av gudstro, sedan vilka personer det handlar om, är inget som hör till akademisk diskussion, är det en brottslig ateist, så får du för fan säga DET.

Att du, du personligen, har träffat borttslig jude, brottslig muslim, brottslig ateist, brottslig idiot.

Men detta är liksom inte förhör, det är forum diskussion av bl.a den propagandaindustri som frammanat bland annat, kraftiga övertolkningar UR ganska så aggressiva teister.

TEISM, har visat sig knappast bry sig om mer än sina mannualer att casha in till skatt. Sedan..... ger man fingret åt skolorna oavsett.

Då teister sitter i kraftiga mandat-positioner. De vilar sig ledigt mot bl.a USa, Israel och allt som kan klia pungen och slicka dem varma i kläderna att totalt förvilla begrepp, vinner barnen på det?

nej, vi har skolor för att begreppsförvirring skulle minska, inte öka din korkade pappskalle.
Citera
2015-01-17, 17:31
Medlem
Citat:

Att du sitter och påstår en massa felaktiga saker säger väl inte så mycket om de som inte tror på någon gud?

Nej, du är nu avfärdad som troll. Tack för pratstunden.
Citera
2015-01-17, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Om du menar att ellegorisera islam eller allegorisera dem vilka inte klarar av att gå till kyrkan eller synagogan, då får du mer än gärna specificera mer än i att felaktigt beskylla ateism att vara en "fast övertygelse"

då får du gärna t.ex börja använda dig av det korrekta uttrycket som kan vara ANTI-TEISM.

ATEISM, är inte slags förkortning, av antipati rakt av för ingneting, anti-teism, kan uppkomma där teisten våldför sig på den i avsaknad av gudstro, sedan vilka personer det handlar om, är inget som hör till akademisk diskussion, är det en brottslig ateist, så får du för fan säga DET.

Att du, du personligen, har träffat borttslig jude, brottslig muslim, brottslig ateist, brottslig idiot.

Men detta är liksom inte förhör, det är forum diskussion av bl.a den propagandaindustri som frammanat bland annat, kraftiga övertolkningar UR ganska så aggressiva teister.

TEISM, har visat sig knappast bry sig om mer än sina mannualer att casha in till skatt. Sedan..... ger man fingret åt skolorna oavsett.

Då teister sitter i kraftiga mandat-positioner. De vilar sig ledigt mot bl.a USa, Israel och allt som kan klia pungen och slicka dem varma i kläderna att totalt förvilla begrepp, vinner barnen på det?

nej, vi har skolor för att begreppsförvirring skulle minska, inte öka din korkade pappskalle.

Propagandaindustrin (eliten) har lyckats väl i att sprida "ateismen" i världen, i synnerhet Sverige. En tro på ingenting, etc. gör väl vägen mot kommunismen bredare. Var och en blir istället sin egen, värdelösa gud som gör som han vill - han har ju ingen att svara till förutom staten. Samtidigt så finns det andra som hycklar förstås, inkl. de som påstår sig vara djupt troende men som ändå får igenom sina krav eftersom "ateisterna" skiter i vilket.
Citera
2015-01-17, 18:02
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Propagandaindustrin (eliten) har lyckats väl i att sprida "ateismen" i världen, i synnerhet Sverige. En tro på ingenting, etc. gör väl vägen mot kommunismen bredare. Var och en blir istället sin egen, värdelösa gud som gör som han vill - han har ju ingen att svara till förutom staten. Samtidigt så finns det andra som hycklar förstås, inkl. de som påstår sig vara djupt troende men som ändå får igenom sina krav eftersom "ateisterna" skiter i vilket.
Ateister skiter inte i vilket, du verkar ha hat i botten.... men låt oss glömma det.religiös eller icke-religiös andlighet är i sig inte skadande, men kan tyvärr i kollektiv mani, bli lite förtryckande, onödigt, du behäver enbart lära dig bättre svenska, och uppodla liiite lite intresse och respekt för vetenskap.

men du verkar politiskt fallen.

(ekonomi, sitter man med sina miljoner kan man lugnt skitsnacka om vem som helst som det behagar lille anden)

jag ogillar skenheleri, du blir inte mer intelligent av att stärka din foliehatt. du enbart uttrycker dig inte känna ansvar för religiös fanatism.

så vad du är , troligtvis ateist, medan belöningarna är för svårt att säga nej tack till.

så du ställer in en lismande fot och kör spelet att narra dem som inte står med en fot och väntar på belöningarna.

inget okänt att man inte ska vara snäll för ingenting.....
Citera
2015-01-17, 18:10
Medlem
Citat:
Hur vet du att ateister inte har någon att svara för? Om jag sårar en människa så får jag stå till svars till densamma. Hur vet du att ateister har en tro på ingenting? Vad betyder ens det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in