2015-01-18, 00:08
Medlem
Michael Jackson. Missförstå mig inte, älskar hans musik, men jag förstår inte riktigt varför han än idag, långt borta från 80 talets hybris höjs upp till skyarna som en gud.
Han haft en armé av låtskrivare, men han har gett väldigt lite, om någon credit till någon annan än sig själv. Han har verkligen inte förstått hur man ska kommunicera med sina fans och media, vilket förklarat varför hela hans image kollapsade mot slutet av 80 talet.
Dessutom är majoriteten av hans ballader och låtar med budskap själlösa och undermåliga.
Citera
2015-01-18, 00:51
Medlem
babbeleriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manicmonday
Michael Jackson. Missförstå mig inte, älskar hans musik, men jag förstår inte riktigt varför han än idag, långt borta från 80 talets hybris höjs upp till skyarna som en gud.
Han haft en armé av låtskrivare, men han har gett väldigt lite, om någon credit till någon annan än sig själv. Han har verkligen inte förstått hur man ska kommunicera med sina fans och media, vilket förklarat varför hela hans image kollapsade mot slutet av 80 talet.
Dessutom är majoriteten av hans ballader och låtar med budskap själlösa och undermåliga.

Tror det bottnar i
1. Hans röst, och alla små ljud han gör.
2. Hans image/dansmoves
3. Hitsen

Resten struntar nog lyssnarna i känns det som. Sen finns det ju alltid analytiker som oss själva som går ett steg längre
Citera
2015-01-18, 01:33
Medlem
flaess avatar
Bob Dylan. Bra textförfattare, men hans låtar är så otroligt tråkiga och intetsägande. Samt besitter en bedrövlig sångröst.
Citera
2015-01-18, 03:03
Medlem
tripptamins avatar
Swedish house mafia.

Detta skriver jag inte för att provocera.
Citera
2015-01-18, 03:36
Medlem
Elvis är äckligt överskattad. Han behövde knappast göra något för att bli känd, utom att ha turen att besitta sin sångröst, och några låtar skrev han inte. Jag tycker att artister ska skriva låtar själva, men om de inte gör det är det ju ett plus om texterna är väldigt bra åtminstone, och det är ju inte fallet med Elvis låtar. "For my darling, I love you, and I always will" och liknande. Endast In The Ghetto som sticker ut bland texterna. Han kunde spela två instrument och var inte särskilt speciell på något av dem.

Han var helt enkelt snygg och hade turen att ha en vacker sångröst och kunde ta några banbrytande dansmoves. Därför han blev känd. Lite som One Direction. De kommer till X-Factor, blir ihopsatta av Simon Cowell endast för att tjäna pengar, skriver ett fåtal låtar, inga låtar helt själva, blir kända världen över utan någon speciell talang och mest unga tjejer gillar dem. Elvis kommer till en studio, sjunger några låtar, blir upptäckt, får spela in singlar och liknande, blir större och större, skriver ett fåtal låtar, ingen låt på egen hand, till slut känd världen över som kungen av rock'n'roll fast han överglänser "riktiga" musiker som hade kämpat med rockmusiken som Elvis bara kom och populariserade, och mest unga tjejer gillade honom när det begav sig. Även fast Elvis var mer talangfull, vågar jag mig på att jämföra honom med dagens musiker, och om någon säger emot måste hen också förklara vad som gjorde Elvis till en fenomenal musiker.
Senast redigerad av WalruswasPaul 2015-01-18 kl. 03:51.
Citera
2015-01-18, 03:46
Medlem
coughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer-Piller
Det handlade ju inte om att veta utan att tycka.
Hatar du dig själv med då när du höjer rösten?

gessle, timbuktu, håkan hellström är väl en bra början på det svenska bottenskrapen av ren skit..

Ja, det har du rätt i. Var redan på dåligt humör och tog i lite väl i stundens hetta. Men det finns vissa band/artister som har lämnat så mycket avtryck och förändrat så mycket i världen och det kommer man inte ifrån, och att då bara skita i det och slänga ut sig att det är överskattat för att man kanske inte tycker att alla låtar är "sköna" så går jag bananas!
Citera
2015-01-18, 03:47
Medlem
coughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det handlar om tycke och smak.

Jag ogillar kraftigt Black Sabbath och Iron Maiden också. Överskattade.
Får jag fråga varför du kraftigt ogillar Black Sabbath? Är genuint nyfiken!
Citera
2015-01-18, 03:48
Medlem
Knotknets avatar
Oj en tråd där alla som har svarat är.gravt utvecklingsstörda. Ts är enda undantaget.
Om man nu inte kan något om musik så ska man hålla käften.

Jag håller med ts om Lars Ulrich.
Citera
2015-01-18, 04:29
Medlem
Europes avatar
Jag brukade fortfarande ibland läsa ljugmedia när Håkan Hellström blev soloartist och det var helt sjukt vad han blev hajpad. Sedan var det en tjej på jobbet som spelade hela hans första platta. Jag trodde inte det var sant vad jag hörde. Jag kunde pricka in vilka kända låtar han hade stulit melodin från i den ena låten efter den andra. Helt sjukt! Men ännu värre var hans sång som gled över alla möjliga tonskalor, men likväl utan att ens av misstag hamna i rätt tonart. Verkligen bland den värsta skit jag någonsin har hört. Om man ställer det mot hajpen...tja.

Sedan finns det en massa musik som jag finner överskattat i den mån det är överhuvudtaget uppskattat. Ärligt talat tycker jag att det gäller för det mesta inom hip hop-musik.
Citera
2015-01-18, 04:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MetalTomten
Vilka musiker tycker DU är överskattade och varför?

Personligen tycker jag Lars Ulrich är jävligt överskattad. Det finns inget unikt i hans trummande, trummandet är monotont och nuförtiden är han så jävla lat och lirar otight. Hans trummande blir bara slarvigt..

Varför jag sätter Lars på listan är för att han är (tack vare Metallica) fortfarande väldigt stor och av nån anledning sätter folk ofta honom på topp som en av världens bästa trummisar.

Justin Bieber (och all liknande musik för den delen, t.ex 1 direction och sådan MTV skit) är extremt överskattad. Det är musik byggd på utseende och mode. Utbytsbara dagssländor som ingen minns om 10 år.

Så, vilken musiker/vilket band tycker du är överskattad och varför?

Håller med TS. Visserligen är Metallica helt ok men det finns absolut inget unikt med Lars Ulrich. Trumslagandet är på nivå medelmåtta/amatör.

Är det något band jag spyr över så är det Nirvana. Kurt Cobain måste ha skrivit varenda låt i heroindimman.
Citera
2015-01-18, 06:53
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cough
Får jag fråga varför du kraftigt ogillar Black Sabbath? Är genuint nyfiken!

Jag tog nog i lite.
Dom har båda gjort bra låtar, men lite överskattade anser jag dom nog vara.
Citera
2015-01-18, 12:16
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manicmonday

Jag kan faktiskt hålla med dig. Tänkte skriva Michael Jackson också men var rädd för att MJ-Maffian skulle ringa på min dörr och slå ihjäl mig om jag skrev det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in