2015-01-04, 13:08
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knuutby
Kings of Leon, Coldplay och U2 är band som genast dyker upp i mitt huvud. Svenska Takida är väl också självskrivna.
Håller med, plus Håkan Hellström och Foo Fighters.
Citera
2015-01-04, 13:49
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Håkan Hellström är galet överskattad - människan sjunger ju falskt för helvete!
Citera
2015-01-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Håkan Hellström är galet överskattad - människan sjunger ju falskt för helvete!

Det kan ju vara charmen i många tillfällen då det är känslan som gör musik bra och inte talangen, men instämmer på punkten att han är överskattad.
Citera
2015-01-04, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag har försökt 'förstå' ett par band nu under semestern..

Pink Floyd, så fruktansvärt tråkig musik. Ibland är det bara en ton i 4 minuter känns det som och så kommer nån vidrig kluckande trumma. Musik för människor som strävar efter att bli mentalsjuka eller redan är det.

Daft punk. Så. Jävla. Tråkig. Musik för människor som TROR att daft punk är bra och måste gilla det. Som att äta ostron med en grimase för att man 'ska tycka' att det är gott. Urtrist!

Tack för garvet. Jag håller med en aning, gällande Pink Floyd. De har givetvis skapat några femplussare, men några av deras låtar hade mått bra av att förkortas ett par minuter. Det är tydligt att de skapat album, med avsikten att en ska ligga i sängen och totalt hänge sig åt deras instrumentella värld. Problemet är bara att allt de skapat, inte åldrats särskilt väl. Lite tråkiga är de allt, bitvis - åtminstone!
Citera
2015-01-04, 19:09
Medlem
skitpungs avatar
Coldplay, Kings Of Leon, The Killers, Guns N' Roses, Takida, Swedish House Maffia, Avicii, Håkan Hellström samt Skrillex (om man ens kan klassa skiten som musik).

Skulle kunna fortsätta ett bra tag, men listan blir helt enkelt för lång.
Citera
2015-01-04, 19:41
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Alla band jag inte gillar.

Är tråden klar nu?
Citera
2015-01-17, 21:16
Medlem
MetalTomtens avatar
Överskattade Musiker!

Vilka musiker tycker DU är överskattade och varför?

Personligen tycker jag Lars Ulrich är jävligt överskattad. Det finns inget unikt i hans trummande, trummandet är monotont och nuförtiden är han så jävla lat och lirar otight. Hans trummande blir bara slarvigt..

Varför jag sätter Lars på listan är för att han är (tack vare Metallica) fortfarande väldigt stor och av nån anledning sätter folk ofta honom på topp som en av världens bästa trummisar.

Justin Bieber (och all liknande musik för den delen, t.ex 1 direction och sådan MTV skit) är extremt överskattad. Det är musik byggd på utseende och mode. Utbytsbara dagssländor som ingen minns om 10 år.

Så, vilken musiker/vilket band tycker du är överskattad och varför?
Citera
2015-01-17, 21:19
Medlem
tzjs avatar
Beatles är överskattade. Grymt överskattade.
Dom var coola när det begav sig säkert, men några musikaliska mästerverk anser jag dom inte ha gjort. Några låtar som är bra, men inte i närheten av att matcha hypen direkt.
Citera
2015-01-17, 21:32
Medlem
MetalTomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Dom var coola när det begav sig säkert, men några musikaliska mästerverk anser jag dom inte ha gjort. Några låtar som är bra, men inte i närheten av att matcha hypen direkt.

Intressant, inte många som vågar såga Beatles

De har ju definitivt några låtar jag anser vara, inte mästerverk, men liksom tidslösa. Musiken passar lika bra nu som då, inte som dansband eller gamla Roy Orbinson låtar.
Citera
2015-01-17, 21:32
Medlem
coughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Du verkar ju inte veta ett skit. Hatar att ovetande ofta höjer rösten.
Citera
2015-01-17, 21:41
Medlem
Håkan Hellström
Kent
U2
Citera
2015-01-17, 21:42
Medlem
Mer-Pillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cough
Du verkar ju inte veta ett skit. Hatar att ovetande ofta höjer rösten.
Det handlade ju inte om att veta utan att tycka.
Hatar du dig själv med då när du höjer rösten?

gessle, timbuktu, håkan hellström är väl en bra början på det svenska bottenskrapen av ren skit..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in