Citat:
Bohlwinkel skrev
Ja, det stämmer och det förekommer. Dock väldigt sällan. För att veta om så borde skett i detta fall, måste man vara betydligt mer insatt. Normalt sett ligger detta givetvis på försvararen och antagligen utgick domstolen från att försvararen tillvaratog SBs intressen på bästa sätt. Hade man vetat att så inte var fallet skulle nog rätten agerat annorlunda.
Ja, det stämmer och det förekommer. Dock väldigt sällan. För att veta om så borde skett i detta fall, måste man vara betydligt mer insatt. Normalt sett ligger detta givetvis på försvararen och antagligen utgick domstolen från att försvararen tillvaratog SBs intressen på bästa sätt. Hade man vetat att så inte var fallet skulle nog rätten agerat annorlunda.
Varför skulle domstolen trott något annat?
Advokat Gunnar Lundgren beskriver hur det var när han försvarade den perverterade sinnessjuka idioten under Zelmanovits rättegången:" Bergwalls egen inställning begränsade möjligheten till att försvara honom, enligt Gunnar Lundgren.
– Om jag har en klient som säger, att jag har gjort det här, jag är skyldig, och du ska se till att jag blir fälld för det här. Och jag frågade Bergwall flera gånger: ”Men varför är du så envis på det här, att du är skyldig? Då sa han, att jag vill att de anhöriga ska få vetskap.""
Äcklet babblade på redan då 1994 på samma sätt som han gjorde i Geddas intervjuer nästan 10 år senare:
"Nu tar jag mitt ansvar, mina offers anhöriga får svar på sina frågor, gärningsmannen, alltså jag, har gått in för att lindra deras skuld – jag blir nästan tårögd – rättegången blir till ett slags reningsbad för dem att tvätta bort den egna skulden. Barnet är dött och jag rår för det. Dom var inte där och kunde rädda barnet, den skulden tar jag ifrån dom och lägger på mig själv."
Pedofilsvinet är hur sjuk i huvudet som helst.

Advokat Gunnar Lundgren är också en som tror att han kan vara skyldig till mord:
"– Jag har inte vetskap, jag kan inte påstå att han är skyldig. Men jag tror att han är skyldig i ett par mål."
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=5238988
Advokat Gunnar Lundgren har varit försvarare åt andra psykopater, som Mattias Flink och Svartenbrandt. Han säger själv också: