Citat:
Ursprungligen postat av
JayGatsby
Instämmer. Och Ezzelino måste fått order av SÄPO att hålla igen, bara tipstrådar och matchtrådar, inga galna utsvävningar här eller politiken längre.

Enligt mig är
Fula Gubben och
Ezzelino Flashbacks största och viktigaste skribenter. Jag håller möjligen inte alltid med dem, men de är alltid lysande skarpsinta och originella (i mening självständiga, egenartade, nya tankar och idéer).
Och att de trivs i Calcio-tråden är såklart ingen tillfällighet.
Från förra matchtråden, som jag inte hann kommentera innan den låstes:
"...
Släpp det nu, vill du PK-kvida om inbillad "rasism" finns det bättre ställen än Calciotrådar att göra det i.”
(FB) Serie A - Omgång 18 (10:e-11:e januari)
Och det är precis så. En öppen jävla tråd där man kan diskutera allt så länge det finns en koppling till Calcio. Om något, så önskar jag att den gode Ezzelino vågar ta ut svängarna så som vi alla vet att han behärskar till fullo. Om det skulle uppstå polemik så kan vi hantera det inom tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
myskankan
Buffon hyllar Pepe efter 6-1-krossen mot Hellas Verona.
Det förtjänar Speedy Pepe, efter sitt skadehelvete i 2,5 år. Han gjorde en bra match, riktigt bra.
Kontraktet med Juventus går ut i sommar. Jag hoppas på en förlängning, även om det inte ser ut att bli en.
En fantastisk spelare som verkar vara bortglömd. Han kan bli viktig för Juve igen om han kommer i form, som central mittfältare eller högerytter.
Pepe måste väl tyvärr acceptera en bänkplats, men jag tror han klarar det.
Sex mål och tre assist säsongen 11/12 när Conte tog sin första scudetto som tränare. Det är en väldigt bra spelare
https://www.youtube.com/watch?v=3lMSKiST_ow
https://www.youtube.com/watch?v=CNvZe7z9Zog
Även om han slog igenom i Cagliari, så är det i Zebra-dressen som vi alla ser honom. Först Udinese och sedan Juventus. En fin spelare som det nu ryktas om att han ska till Sassuolo?
Och Gilardino kan kanske avgöra nedflyttningsstriden. Ryktas att både Parma och Cagliari kämpar om honom. Oavsett så vill jag ha tillbaka honom till Italien. Faktiskt, tror jag att det hade varit finast i Parma. Cassano & Gilardino borde smaka mumma... Dock risk att det skulle vara på Cagliaris bekostnad.