En tillställning imorgon. Försökte resonera med min fru, men kände själv att mina argument om en Coppa Italia-match var tämligen svaga. Kompromissen är att vi tar taxi långt bort från civilisationen så att vi båda kunde bli berusade. Behöver vi.
Trött på vänskapsmatcher och diverse europacupmatcher. Vill fan se Calcio. Och det bästa innan Serie A börjar är såklart Coppa Italia.
Stor match mellan Cagliari mot Catania. Ovanligt med att så bra lag möts så tidigt. Och i nästa omgång finns det goda utsikter att det blir en ännu mycket bättre match. Man kommer att möta vinnaren mellan Palermo och Modena.
Oavsett så har detta seglat upp till en viktig match för Cagliari.
Kritiken finns där. Sålt stora spelare(Astori, Pinilla osv) och köpt in oerfarna talanger. Och man står med oprövade målvakter efter att Almunia inte klarade de medicinska testen. Och dessutom resultaten de senaste matcherna (med Cagliari som hemmalag).
15e aug: Celta Vigo 0-4
9e aug: Getafe 1-3
6e aug: Apollon Limassol 1-1
En del av förklaringen bakom de senaste usla resultaten är såklart Zemans stenhårda träning. Ofta börjar hans lag dåligt. Tunga ben och en ny taktik. Och nu också oerfarna spelare.
Så jävla trist att Ibarbo är skadad. Missar även inledningen av Serie A, borta minst en månad. Att se Ibarbo& Sau med Zeman-taktik! Ser jag fram emot, kan bli hur jävla bra som helst.
Viktigt att Conti kan spela. Osäkert eftersom han varit skadad en tid. Bl a missat vänskapsmatcherna ovan.
Möjlig uppställning:
Colombi
Pisano Capuano Rossettini Murru
Dessena Conti Ekdal
Longo Sau Cossu
Det skulle vara den försiktiga uppställningen. Med erfarenhet. Vi får se. Tror att det betyder mycket att ingjuta mod och förhoppningar. Lugna spelarna och fansen.
Finns så jävla många gamar som väntar och hoppas på fiasko för Zeman. För att kunna peka finger och utbrista i "vad var det jag sa?!"