2014-08-21, 23:16
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erosenin
Precis. Tror Milan bara blir bättre av detta. Ingen kan förneka Balotellis talang, men hans kurva har inte direkt pekat uppåt sista året. Hypen kring honom handlar mer om hans instagramkonto än det han gör på planen. Tråkigt.

Gör mig inte så mycket om Balo lämnar, han får sina mål men han pissar bort hur många lägen som helst för att; han inte springer, lägger sig ner när han kan stå upp, är åt helvete ur position (han är nästan aldrig i närheten av boxen när det närmar sig) ohållbart för en som ska agera ensam striker.

Han är också en humörspelare vars lägsta nivå är osynlig, för varje bra match gör han 5 dåliga. Det finns nästan inget mittemellan. Nästan alla hans mål kommer från frisparkar, straffar, kanonskott (1 på 20) eller returer. Nu låter jag som värsta Balo-hataren, det är jag ej. Det är inte lätt att leverera i ett sunkigt Milan med spelförstörare som Abate och Muntari.

Det ryktar hur som helst om Balotelli till Liverpool och att Portos Jackson Martinez skulle ersätta. Jag tror det när jag ser det...
Citera
2014-08-21, 23:25
Medlem
Calogeros avatar
Oavsett om Balotelli säljs så kan man absolut inte vara säker på att Berlusconi och Milan återinvesterar i nya spelare. Åtminstone inte för dyra sådana.

Jag är lite tveksam till ryktena om Jackson Martinez. Förvisso gjorde portugiserna klart med en ny anfallare idag, så mycket talar för att Jackson Martinez lämnar. Däremot så är det väl ändå allmänt känt att Porto är världsmästare på att ta betalt när man säljer sina spelare, och Martinez lär nog inte bli något undantag så mycket mål som han gjort. Har Milan råd? Känns ju verkligen inte som det. Är tveksam till om man ens kan hosta upp pengarna för Cerci.

Känns mer troligt att det kommer sluta med Denis och Bonaventura. Tyvärr.
Citera
2014-08-22, 03:38
Medlem
Ullenobehags avatar
Är ganska positiv till en försäljning av Balotelli då jag aldrig tyckt om honom som spelare, mest för att han sätter sig själv framför laget och att han inte passar in i Milans "La familia" stämning!

Sen behåller jag självklart hellre Balo än att någon sopa som Pandev kommer in, ska det vara någon ersättare så ska det vara någon värdig som t.ex Martinéz, negredo etc...
Citera
2014-08-22, 14:28
Medlem
JayGatsbys avatar
Skulle Di Maria kunna ersätta Ballotelli eller är det fel position?
Citera
2014-08-22, 17:17
Bannlyst
Ja men inte som anfallere men som stjärna ja
Men jo att Galliani skulle ens tänka på att lägga upp 600 mille för di Maria och sen lönen
Däremot negredo eller Jackson hade varit något som tidigare nämnts

Irriterande hur mycket pengarna styr fotbollen och hur mycket pengar
Pl klubbarna har , det är ju sinnes

Ännu en serie a profil bort
Citera
2014-08-22, 18:09
Medlem
snillet_1s avatar
Det är som profil och "mediastjärna" Balotelli eventuellt kan saknas för Milan, men på planen har han mest varit ojämn, ibland rent usel. Får El Shaarawy vara skadefri och bli huvudfiguren i anfallet kommer han ersätta Balotellis mål.

Det ryktas nu om att Milan kontaktat Roma gällande Destro...

Btw, Negredo är väl och kommer vara skadad in i höst?
Citera
2014-08-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag skall ta en resa ner till södern tror jag fara till Skåne och supa, äta och prata fotboll och pissarslen med Brille tror du behöver min vänskap.

Fan vad sent ligan startar är det alltid så?

Tack.

Skulle såklart vara briljant. Och det är vad tråden handlar om. Snickesnack och några goda öl. Skön stämning, utbyte och framförallt inga pissarslen. Blir förbannad när man medvetet försöker förstöra.

På tal om Balotelli som nu är på allas läppar så är nog Montolivos frånvaro svårare för Pippo. En halvtysk som tillbringat mycket tid hos släktingar i Tyskland och är såklart är flytande i båda språken.

Läste nyss en intervju med en annan halvitalienare. Robert Acquafresca, som är till hälften polack. En spelare som jag alltid har gillat. Synd att han inte fått den utväxling som jag hoppats på. Han hade intressanta iakttagelser då det gäller Allegri och Conte. Han har ju haft båda som tränare, då de tog sina första steg mot att bli stora tränare.

Väldigt olika personligheter. Men det de har gemensamt är vinnarinställningen.

Conte är allvarlig, stenhård fysisk träning och vill nöta in situationer. Medan Allegri vill ha god stämning, skämtar mycket i omklädningsrummet och snackar taktik.

Och angående starten så är det normalt, även om det hänt att den startat ännu senare. Lägg till en lång julledighet, samt att Serie A brukar sluta lite tidigare så inser du att det är hårt matchande. Under julen så lägger man ofta in ytterligare en ritero, dvs en hårdträning borta från alla uppe i bergen.

Att klämma in europamatcher är tufft och påverkar ligaspelet. Man har ett annat upplägg än de andra stora ligorna. Av tradition.

Därför finns det alltfler som snackar om att minska antalet lag i Serie A. Fel väg enligt mig. Jag vill minska antalet matcher i Europa...
Senast redigerad av Brille68 2014-08-22 kl. 22:37.
Citera
2014-08-22, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Ville bara påminna er om Fantacalcio ännu en gång: (FB) Fantacalcio 2014/15

Det finns fortfarande platser kvar. Glöm inte att gå in och anmäl er snart, om ni vill delta i höstens säsong.

Lysande initiativ. Behövde lite tid för att fundera. Jag står nog över för tillfället och siktar på att arbeta mig upp från Serie B nästa säsong. Kändes ändå inte rätt att hoppa in i Serie A utan att ha kvalificerat mig på ett "riktigt" sätt.

Blir det problem med att få full serie så kan jag kanske ompröva.
Citera
2014-08-22, 22:47
Medlem
En tillställning imorgon. Försökte resonera med min fru, men kände själv att mina argument om en Coppa Italia-match var tämligen svaga. Kompromissen är att vi tar taxi långt bort från civilisationen så att vi båda kunde bli berusade. Behöver vi.

Trött på vänskapsmatcher och diverse europacupmatcher. Vill fan se Calcio. Och det bästa innan Serie A börjar är såklart Coppa Italia.

Stor match mellan Cagliari mot Catania. Ovanligt med att så bra lag möts så tidigt. Och i nästa omgång finns det goda utsikter att det blir en ännu mycket bättre match. Man kommer att möta vinnaren mellan Palermo och Modena.

Oavsett så har detta seglat upp till en viktig match för Cagliari.

Kritiken finns där. Sålt stora spelare(Astori, Pinilla osv) och köpt in oerfarna talanger. Och man står med oprövade målvakter efter att Almunia inte klarade de medicinska testen. Och dessutom resultaten de senaste matcherna (med Cagliari som hemmalag).

15e aug: Celta Vigo 0-4
9e aug: Getafe 1-3
6e aug: Apollon Limassol 1-1

En del av förklaringen bakom de senaste usla resultaten är såklart Zemans stenhårda träning. Ofta börjar hans lag dåligt. Tunga ben och en ny taktik. Och nu också oerfarna spelare.

Så jävla trist att Ibarbo är skadad. Missar även inledningen av Serie A, borta minst en månad. Att se Ibarbo& Sau med Zeman-taktik! Ser jag fram emot, kan bli hur jävla bra som helst.

Viktigt att Conti kan spela. Osäkert eftersom han varit skadad en tid. Bl a missat vänskapsmatcherna ovan.

Möjlig uppställning:

Colombi

Pisano Capuano Rossettini Murru

Dessena Conti Ekdal

Longo Sau Cossu

Det skulle vara den försiktiga uppställningen. Med erfarenhet. Vi får se. Tror att det betyder mycket att ingjuta mod och förhoppningar. Lugna spelarna och fansen.

Finns så jävla många gamar som väntar och hoppas på fiasko för Zeman. För att kunna peka finger och utbrista i "vad var det jag sa?!"
Citera
2014-08-23, 00:03
Medlem
Den uppställningen är sämre än förra året.

Astori, Nainggolan och Pinilla var stöttepelare. Lägg till målvakt och starkare reserver.

Det man har är talanger. Och Zeman… Men i början så kommer det att vara svårt. För man slår underifrån. På sikt däremot kommer man att kunna bygga upp ett fantastiskt lag.

Frågan är om man har tålamodet och musklerna. Risken är uppenbar att man åker ur Serie A. Om man halvvägs genom säsongen sparkar Zeman, och agerar desperat hamnar man i Serie B utan framtidsutsikter eller muskler.

Skulle man däremot behålla Zeman. Och klara sig kvar i Serie A. Då står man laddade inför nästa säsong. Lägg till lite finansiella muskler så kan det då bli hur jävla bra som helst. Och det kan även bli ok om man åker ned i Serie B. Ställer ännu större krav på Giulinis finansiella muskler såklart. Att han då behå¨ller talangerna. Då kan man efter ännu ett år återkomma med ett kraftfullt lag.

Det allra viktigaste är att man fångar fansens hopp och tro. Visar hjärta.

Kartan över lag som deltar i Coppa Italia:

http://it.wikipedia.org/wiki/Coppa_Italia_2014-2015#Formula

Hela jävla stöveln är nedlusad med röda punkter. Förutom Sardinien. Som har en punkt dit allt intresse fokuseras.

Casteddu.

https://www.youtube.com/watch?v=tSchBLRJYn8
Citera
2014-08-23, 00:23
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Finns så jävla många gamar som väntar och hoppas på fiasko för Zeman. För att kunna peka finger och utbrista i "vad var det jag sa?!"

Har faktiskt aldrig fattat det där. Är givetvis precis så som du skriver men fattar det inte. Alla borde ju älska Zeman. Faktiskt. Alla utom den gamla kärringens följeslagare. En hyvens man, rak och ärlig, eftertänksam och anti-modern-fotboll. Så anti-PK så varenda anti-PK-supporter borde tilltalas. Ändå älskar "alla" när han faller. Och det kanske han gör ännu en gång. Men då har ni åtminstone haft nåt som varit äkta och förbannat underhållande under tiden, vilket inte kan sägas om alla.

Och i den motsatta världen men ändå inte fullt ut så kommer alltså tunnelbanan i Rom byggas ut av amerikanerna så "Stadio della Roma" får sig en egen station. Totalt kommer uppemot 60 000 kunna nyttja kollektivtrafiken till och från match. Inga jävla luftslott här inte, utan allt går enligt "min" profetia.
Återstår att se om man på plan går åt samma håll. Känns som Benatia-affären och vad som händer om den blir verklighet lite granna avgör säsongen.
Citera
2014-08-23, 20:10
Medlem
Spinnacers avatar
Ååååhhhh kan inte Serie A börja någon gång

Det sägs att att Milan vill klippa kontakten med Raiola. Balo är nästan klara för Liverpool, och Abate till PSG ryktena fortsätter. Bara det inte blir Torres för alltihopa nu... för helvete.

Rabiot och Cerci sen stäng butiken..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in