2015-01-16, 18:01
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Nu skriver Aftonbladet om detta och har det högt upp på hemsidan:

Återvändande IS-krigare bör få hjälp med terapi och att komma i jobb.
Det säger Rasmus Persson (C), kommunalråd i Örebro.

Vad är alternativet?”

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20172412.ab

Alternativet är superenkelt!

Släng ut dom ur landet och släpp aldrig någonsin in dom igen!

Så enkelt är det!
Citera
2015-01-16, 18:03
Avslutad
Nästan så att man hoppas att IS utför ett dåd här. Gärna mot riksdagen. Då kanske dessa vänster tomtar vaknar från sin koma
Citera
2015-01-16, 18:05
Medlem
Påminner om hur de garanterade jobb till alla kriminella under 25 år i stadsdelen seved i malmö. Måste känts som en knäpp på näsan för alla arbetslösa skötsamma ungdomar!!!!
Citera
2015-01-16, 18:06
Medlem
Citat:
Finns väl inte så mycket att göra, sjuklövern vill ge IS-terrorister gräddfil till svenska jobb, det man kan göra är som jag gör nu, sprider information om hur sjukt Sverige blivit och så får man rösta rätt 2018 om man tycker detta är fel.

Åter till det första jag sa i tråden. Det är lätt att kritisera men om du inte ska komma med något själv så.. Nej förresten, sitt och gråt du så ska du se att dina "rättröstare" kommer och klappar dig på axeln snart. Så kan ni beklaga er över hur sjukt allt är utan att ens veta vad ni vill. Men det gör ju inget, ni vet ju vad ni inte vill i alla fall. Eller hur!? Fan vad ni är grymma, synd att inte alla kan vara som er.
Citera
2015-01-16, 18:07
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Studio Ett efter fem idag var inte bra för mitt blodtryck. Jag tror jag höll på att smälla av, när diskussionen rörde sig kring "Hur ska Sverige bäst ta omhand dessa killar när de återvänder efter ISIS-tjänst i Syrien". Alltså, det är helt sjukt.
I radion pratade någon sorts Statsvetare på knagglig mellanösternsvenska, och ondgjorde sig över att Sverige minsann var så dåligt på ta hand om dessa killar när de kommer hem. Det lär ungefär som han pratade om små barn som behöver tas omhand...

FATTA: Detta är unga män, som är så fyllda av sitt islamiska hat, så att åker dit frivilligt och är beredda att döda så många otrogna (vi) som de någonsin kan få tag på. De är i åldern 20-25 år. Att de överhuvudtaget fick tillstånd att vara i Sverige innan de åkte på sin terrorresa är ett mysterium.
Åker man på en sådan här resa så ska alla möjligheter att någonsin återvända till Sverige dras in PUNKT. Diskussionen handlar INTE om att "ta hand om dem". Jag är inte beredd att ödsla ett enda skatteöre på någon sorts vård för dessa. De skrattar ju hela vägen åt vår dumhet, och väntar bara på att slå till i någon terrorattack.
Citera
2015-01-16, 18:10
Avstängd
Knivur-273s avatar
Självklart skall återvändande jihadister och liknande slödder interneras i interneringsläger norr om polcirkeln i Sverige eller östra Ryssland. Undan för undan skall de deporteras till sitt hemland, oavsett medborgarskap.

Om deras hemland vägrar att ta emot dem, eller om deportation annars är omöjligt, så skall de avrättas.
Citera
2015-01-16, 18:17
Medlem
Antiprotons avatar
Citat:
Varför ska terrorister som mördar och våldtar bli belönade i Sverige medan svenska och invandrade unga som sköter sig straffas med att tvingas söka jobb själv om det nu finns..

I Örebros kommunledning har man tagit upp problematiken kring IS-sympatisörer. Enligt kommunalrådet Rasmus Persson (C) vill man försöka hjälpa de IS-krigare som återvänder till Örebro att komma i jobb och få psykologhjälp för sina traumatiska upplevelser.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/kommun-hjalper-is-krigare
jag hittar inget om någon belöning. kan du utveckla
Citera
2015-01-16, 18:21
Medlem
dagsmejas avatar
Citat:
Sveriges massinvandring gör att vi måste göra val som är som pest eller kolera.

Ge IS terrorister vård, pengar, jobb och de kanske inte dödar svenskar eller så skiter vi att ge de dessa saker och vara ganska säkra på att de kommer begå terrordåd.
Lite så. På något jävla sätt måste vi ju hantera dessa idioter. Om det inte går att slänga ut dem ur landet eller neka dem återresa får vi se till att de på något sätt inte begår terrordåd eller gör nya resor. Det är ju lite så norrmännen jobbar med kriminella och har därför världens lägsta återfallsbrottslighet.

Men om hjärtat hade fått bestämma hade de aldrig någonsin fått sätta sin fot i Sverige igen.
Citera
2015-01-16, 18:22
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antiproton
jag hittar inget om någon belöning. kan du utveckla

Att få ett jobb för att man kommer tillbaka till Sverige får väl ändå ses som en form av belöning?

"Vad duktig du är som har tagit en paus i mördandet och våldtäkterna! Här får du ett jobb med fast inkomst".
Citera
2015-01-16, 18:23
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Sveriges massinvandring gör att vi måste göra val som är som pest eller kolera.

Ge IS terrorister vård, pengar, jobb och de kanske inte dödar svenskar eller så skiter vi att ge de dessa saker och vara ganska säkra på att de kommer begå terrordåd.

Eller ge dem fängelse/utvisning?
Citera
2015-01-16, 18:23
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klempo
Nej du.. tanken är bara naiv och dum
IS är officiellt betecknad som en terroristorganisation av bla FN.
IS-krigare som återvänder till Sverige borde få adekvat straff först , helst ta ifrån dom deras svenska pass och utvisning från landet.

btw jag är muslim om det nu spelar något roll varför jag tycker så här .

Problemet är om de är svenska medborgare. Då har de en ovillkorlig rätt att vistas i Sverige, och de kan inte utvisas eller förlora sitt medborgarskap. Däremot kan de förstås bli dömda för brott och hamna i fängelse.
Citera
2015-01-16, 18:24
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forwardSPACE
Åter till det första jag sa i tråden. Det är lätt att kritisera men om du inte ska komma med något själv så.. Nej förresten, sitt och gråt du så ska du se att dina "rättröstare" kommer och klappar dig på axeln snart. Så kan ni beklaga er över hur sjukt allt är utan att ens veta vad ni vill. Men det gör ju inget, ni vet ju vad ni inte vill i alla fall. Eller hur!? Fan vad ni är grymma, synd att inte alla kan vara som er.

Livet är väldigt enkelt egentligen, man är laglydig, jobbar och tjänar pengar och kan bo bra och äta bra.
Men sen finns det då sådana som skall krångla till det och inte vill leva efter det här konceptet och testa andra grejor, då falerar det ekonomiskt. Det går inte att ha ett samhälle som har fler ekonomiskt tärande än närande och det behövs ingen civilekonomutbildning för att förstå det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in