2015-01-16, 17:44
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Det här är ju på gränsen till någon typ utav krigsbrott. Jag förstår att vi kanske måste ge psykologisk hjälp till vår befolkning.
Men att privatpersoner åker iväg och krigar i ett krig som Sverige inte har med att göra, och sedan belöna dessa med pengar i form utav jobbinsatser för dessa personer är ju verkligen att uppmuntra.
Inte bara att säga "det är okej", utan "det är helt okej, ni ska till och med få bättre behandling än andra när ni kommer hem"...

Sveriges massinvandring gör att vi måste göra val som är som pest eller kolera.

Ge IS terrorister vård, pengar, jobb och de kanske inte dödar svenskar eller så skiter vi att ge de dessa saker och vara ganska säkra på att de kommer begå terrordåd.
Citera
2015-01-16, 17:45
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrix-191
Jag är definitivt för att de ska få gratis psykologihjälp när de kommer "hem".
Det borde vara obligatoriskt med ett besök dagligen under minst 5 år.
Inte för att jag bryr mig om dom, utan för att jag tänker på oss andra som ska försöka överleva, när dessa galningar börjar gå bärsärkargång.

Synd bara att detta kommer kosta oss skattebetalare en massa pengar, speciellt nu när svenskar dör av cancer då vi inte längre har råd att erbjuda den bästa cancervården.
Citera
2015-01-16, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Nu vet vi vad som händer med ISIS-soldaterna: Terrorister får förtur till jobb.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/kommun-hjalper-is-krigare
arkiverat https://archive.today/F9W7y
Med tanke på den hårda konkurrens det är om jobb så blir säkert ett terrorkrig i Syrien nåt att lägga i sitt CV. Då är man nog oemotståndlig för arbetsgivare.
Citera
2015-01-16, 17:48
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Varför ska terrorister som mördar och våldtar bli belönade i Sverige medan svenska och invandrade unga som sköter sig straffas med att tvingas söka jobb själv om det nu finns..

I Örebros kommunledning har man tagit upp problematiken kring IS-sympatisörer. Enligt kommunalrådet Rasmus Persson (C) vill man försöka hjälpa de IS-krigare som återvänder till Örebro att komma i jobb och få psykologhjälp för sina traumatiska upplevelser.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/kommun-hjalper-is-krigare

Hmmm...Egentligen skulle man kunna tolka det som att Rasmus Persson (c) uppviglar folk att strida för IS, för då får dom ju jobb och pengar när dom kommer tillbaks, ifall dom åker ner och krigar lite.
Citera
2015-01-16, 17:50
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Hmmm...Egentligen skulle man kunna tolka det som att Rasmus Persson (c) uppviglar folk att strida för IS, för då får dom ju jobb och pengar när dom kommer tillbaks, ifall dom åker ner och krigar lite.

Stämmer, detta är nästan kriminellt. Men etablissemanget kan inte begå brott som vi sett. SVT-reportern som smugglade in en flykting med falska pass från Grekland säger självsäkert att det inte är ett bott då han ingår i etablissemanget.
Citera
2015-01-16, 17:51
Medlem
Observerads avatar
Dumpa alla jävla idioter i östersjön, både ISIS-pack och alla våra efterblivna politiker. Det kanske sätter fart på torskens förökning. Jävla idioti alltihop, ett snabbt sjunkande skepp.
Citera
2015-01-16, 17:51
Medlem
Citat:
Synd bara att detta kommer kosta oss skattebetalare en massa pengar, speciellt nu när svenskar dör av cancer då vi inte längre har råd att erbjuda den bästa cancervården.

Håller med, men med tanke på att de inte kommer att riva deras pass så får man ta det minst onda.
Citera
2015-01-16, 17:53
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Det värsta är väl att hela sjuklövern håller med om detta.
Denne (C)-nöt har redan fått massiv kritik från Örebro kommun så att påstå att sjuklöven håller med om detta är ren lögn.
Citera
2015-01-16, 17:53
Bannlyst
Önskar i alla fall att inte mer unga grabbar faller för detta lilla ISrael projekt och stannar hemma, vi kommer behöva folk som inte är fega kräk likt gemene får så läs på lite mer innan ni åker ner och fall inte för detta.
Citera
2015-01-16, 17:54
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Stämmer, detta är nästan kriminellt. Men etablissemanget kan inte begå brott som vi sett. SVT-reportern som smugglade in en flykting med falska pass från Grekland säger självsäkert att det inte är ett bott då han ingår i etablissemanget.

Jag ändrar mig! Faktum är att uttalandet är en uppvigling till brott så som jag kan tolka det.
Det dolda budskapet är: Åk ner och strid för IS så fixar vi så ni får det bättre sen...
Citera
2015-01-16, 17:54
Medlem
Cents4s avatar
Jävla skämt till politiker, ISIS borde utrotas allt annat vore en skandal.
Citera
2015-01-16, 17:55
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Nu skriver Aftonbladet om detta och har det högt upp på hemsidan:

Återvändande IS-krigare bör få hjälp med terapi och att komma i jobb.
Det säger Rasmus Persson (C), kommunalråd i Örebro.

Vad är alternativet?”
En åtgärd som diskuterats är att ge psykologhjälp och jobbinsatser till personer som återvänt efter att ha stridit med Islamiska staten.
– Om man har krigat med IS så behöver man stöd och hjälp. Dels för att man har extrema åsikter, men också för att man varit med om hemska saker. Jag är inte så naiv att jag tror att man omvänder en extremist med terapi, men man kan inte omvända någon genom att göra ingenting, säger han.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20172412.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in