2015-01-16, 17:26
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Läste nu artikeln och där framgår i och för sig att han även menar att man ska lagstifta för straff mot dessa individer. Det han säger är egentligen att i egenskap av lokalpolitiker, så är terapi i rent förebyggande syfte antagligen bättre än att inte göra någonting alls.

Och det tror du kommer hända? Med vilka bevis? Inte ens om de filmar sig själva när de avrättar en person är det tillräckligt med bevis då de aldrig kommer erkänna.
Citera
2015-01-16, 17:27
Medlem
motarbetars avatar
det heter så mycket, någon tycker det är en bra tanke, någon annan tycker att det kan vara en lösning på utanförskapet som våra frihetskrigare känner.

jag tycker kommunpolitiker som kommer med dessa genialiska idéer ta första bästa flyg ner med Mona Sahlin och besöker byar och städer där IS dragit fram, gärna ansöka om ett studiebesök till någon IS-ledare, eller varför inte en avrättning?

Tänk vilken nyttig information och livserfarenhet Mona samt kommunpolitiker kan ta med sig hem och förmedla på arbetsplatser där IS krigarna ska arbeta, så inte det sker kulturkrockar och främlingsfientliga diskussioner runt fikabordet när en djupt religiös person ska sitta där och äta sin halal slaktade maträtt.

De kan även prata med psykologen och ge han lite tips och trix när den stackars ISIS soldaten ska berätta om sin trauma när han halshögg en "smutsig" människa.

Mona kan även hjälpa oroliga föräldrar som ringer hennes stödtelefon, och säga att hon har varit på plats och har mycket bred kunskap om hur man ska bemöta vilsna ungdomar som har hamnat lite snett.
Citera
2015-01-16, 17:30
Medlem
Inte förvånad. I Sverige lönar dig sig att vara kriminell för straffen är ett skämt
Citera
2015-01-16, 17:33
Medlem
SKMaurices avatar
Haha är snubben verkligen seriös? Är det första april? Dummaste jag läst på länge. Stackars djävla Sverige!
Citera
2015-01-16, 17:34
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKMaurice
Haha är snubben verkligen seriös? Är det första april? Dummaste jag läst på länge. Stackars djävla Sverige!

Det värsta är väl att hela sjuklövern håller med om detta.
Citera
2015-01-16, 17:35
Medlem
De människor som åker ner och krigar för IS måste väll straffas när de kommer tillbaka. De måste ju få konsekvenser för sitt val oavsett hur vilsna de är.
Citera
2015-01-16, 17:36
Medlem
filur!s avatar
Vilken jävla nöt. Hur kan man ens tänka tanken. Skjut återvändande vid gränsen och kasta dem i havet.

Nästan så att man vill göra en Breivik och utplåna dessa idiotiska politiker (Inte for real, FRA-nissar) men det är en så utomordentligt dålig idé.
Senast redigerad av filur! 2015-01-16 kl. 17:49.
Citera
2015-01-16, 17:39
Medlem
SKMaurices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Det värsta är väl att hela sjuklövern håller med om detta.

Det är ju så skrattretande. Det enda dom skulle komma tillbaka till är arkebusering. Det är skrämande vart Sverige är på väg. Folk som sköter sig får ingen hjälp men om man frivilligt går ut och krigar för en terrorgrupp då ska man få allt man pekar på. Verkligen dags att 7-klövern avsätts. Snart kommer något att hända i Sverige, bara väntar på det. Tänt var det här!!
Citera
2015-01-16, 17:40
Medlem
Svinhudens avatar
Man häpnar. Dags att hitta den där stenen att gömma sig under.
Citera
2015-01-16, 17:41
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
De människor som åker ner och krigar för IS måste väll straffas när de kommer tillbaka. De måste ju få konsekvenser för sitt val oavsett hur vilsna de är.

Hur ska de straffas? Man måste ha bevis om man ska fälla de.
Citera
2015-01-16, 17:42
Medlem
Bara-Robins avatar
Det här är ju på gränsen till någon typ utav krigsbrott. Jag förstår att vi kanske måste ge psykologisk hjälp till vår befolkning.
Men att privatpersoner åker iväg och krigar i ett krig som Sverige inte har med att göra, och sedan belöna dessa med pengar i form utav jobbinsatser för dessa personer är ju verkligen att uppmuntra.
Inte bara att säga "det är okej", utan "det är helt okej, ni ska till och med få bättre behandling än andra när ni kommer hem"...
Citera
2015-01-16, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Varför ska terrorister som mördar och våldtar bli belönade i Sverige medan svenska och invandrade unga som sköter sig straffas med att tvingas söka jobb själv om det nu finns..

I Örebros kommunledning har man tagit upp problematiken kring IS-sympatisörer. Enligt kommunalrådet Rasmus Persson (C) vill man försöka hjälpa de IS-krigare som återvänder till Örebro att komma i jobb och få psykologhjälp för sina traumatiska upplevelser.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/kommun-hjalper-is-krigare

Jag är definitivt för att de ska få gratis psykologihjälp när de kommer "hem".
Det borde vara obligatoriskt med ett besök dagligen under minst 5 år.
Inte för att jag bryr mig om dom, utan för att jag tänker på oss andra som ska försöka överleva, när dessa galningar börjar gå bärsärkargång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in