2014-11-23, 17:58
Medlem
dylan137s avatar
Jag hoppas att medborgarskapet ryker ifrån dem! Men med Stefan Löfven som stadsminister lär ju inte det hända tror jag inte, Det är väl för rasistiskt.....
Citera
2014-11-23, 19:33
Medlem
Zebogevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dylan137
Jag hoppas att medborgarskapet ryker ifrån dem! Men med Stefan Löfven som stadsminister lär ju inte det hända tror jag inte, Det är väl för rasistiskt.....
Mig veterligen är svenskt medborgarskap grundlagsskyddat dvs har man fått det kan man inte bli av med det och Löfvén kan inte ensam ändra på det.
Citera
2014-11-23, 19:47
Medlem
I Norge har de samma problem och har "fryst" kontot till en sån här "krigare", de vill också eliminera detta men vet ännu inte hur...Men de vill inte ha tillbaka dem....
Citera
2014-11-23, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Som frågan lyder, vad händer med de 200 svenska medborgarna som har åkt ner och strider på ISIS sida efteråt? Kommer dom bara att kunna åka tillbaka hit, tanka bidrag och leva precis som vanligt efter kriget ungefär som om ingenting har hänt?
klart att dom inte kan leva som vanligt. har man avrättat folk med en kula i skallen, våldtagit kvinnor och barn och säkert kameler, ja då blir man aldrig normal i skallen. Så det vi får hit är 200 potentiella självmordsbombare, därför säpo är på dom när dom hittar dom. Dock är säpos huvudsakliga behandling samtal
Citera
2014-11-23, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebogevo
Mig veterligen är svenskt medborgarskap grundlagsskyddat dvs har man fått det kan man inte bli av med det och Löfvén kan inte ensam ändra på det.

Om man har fått det på felaktiga grunder eller ljugit för att få det?
Citera
2014-11-23, 22:14
Medlem
sinewaves avatar
Dessa ska givetvis behandlas precis på samma sätt som om en soldat från ett främmande land satte sin fot i Sverige.

Problemet, som många påtalar, är dock bara att dessa givetvis inte kommer eller att de medger att de varit och stridit från en främmande makt när de kommer tillbaka.

Alltså är den enda realistiska lösningen att stoppa all invandringen och inte bara från specifika områden utan samtliga områden och för samtliga som ser ut att kunna vara från en viss region i världen. Helt förbehållslöst. Det är endast då man kan förhindra att dessa kommer tillbaka, annars är det helt och fullständigt omöjligt.
Citera
2014-11-23, 22:17
Medlem
maxioffs avatar
Man får väl hoppas att alla grillas av en "Obama-bomb".
Citera
2014-11-23, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Troligtvis helt rätt och sedan skall svenska svenskars skattemedel betala ett livslångt bidrag i form av förtidspension åt dem samt enorma kostnader för psykiatrihjälp.

Fan, våra svenska svenskveteraner får ju inte ens den hjälpen men det här djävla avskrapet får allt serverat och betalt.
Det är så djävla dumt så man blir vansinnig på politiker och mångkulturidioter.

Sverige är fantastiskt! Stackars djävla Sverige!

Hur kan dom gömma sig? de bor i Sverige sedan antagligen födseln, vissa i alla fall, Säpo vet vilka som åkt, Säpo har deras passfoton och med dessa kan de hittas bland låtsasflyktingar, vi lever i ett gigantiskt 1984 och det går inte ändra identitet om man är född i Sverige, deras DNA finns ju för fan i ett forskningslabb ihop med alla svenskar födda sedan 1976
Citera
2014-11-23, 23:12
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Mona Sahlin anser ju att de är "offer" och vill hjälpa dem.. Så kanske får de "hjälp" när de kommer "hem" till Sverige igen..

Men det bästa vore väl att utlämna dem till länderna där de begått sina vidriga terrorbrott, och förhoppningsvis bli avrättade där.

I annat fall är livstids fängelse i isoleringscell på vatten och bröd ok också.
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2014-11-23 kl. 23:17.
Citera
2014-11-23, 23:13
Medlem
Ingenting kan göras. Även om Säpo känner till identiteten på ett hundratal så finns det ett mörkertal. Och är det olagligt att åka? Hur kan man knyta någon till ett krigsbrott? Folk åker som Peshmerga, folk joinar främlingslegionen, strider i Ukraina...

Det blir lite meningslös punktmarkering när dom kommer hem. Med åren kommer bara fler och fler blir radikaliserade när Sveriges "gravy train" har tagit slut och bidragen sinar.

Det är helt enkelt den naturliga följden av den mångkultur och polarisering som vi svenskar så hett har längtat efter det senaste decenniet. Snart har vi terrorhandlingar här hemma också.
Citera
2014-11-24, 01:08
Medlem
IS-krigarna har lärt sej mörda folk genom halshuggning, som jag förstått det är man rädd att de kommer att fortsätta med sådana fasoner när de kommer tillbaka till Sverige.
Undrar vad som skulle behöva hända här i Sverige för att alla i riksdag och regering och PK-folket och media skulle få upp ögonen för att vi inte kan ha sådana människor här i landet.
Något att drömma om: Massutvisningar av alla muslimer och andra kriminella och obekväma invandrare!
Yippee, kände mej glad några sekunder, innan jag inser att det kommer aldrig att hända.
Senast redigerad av Gothicat 2014-11-24 kl. 01:10.
Citera
2014-11-25, 13:55
Medlem
Idag varnas det i Storbrittannien för att blodiga terrordåd är nära förestående, bl a halshuggningar i shoppingcenter.
Vilket otacksamt sätt att behandla invånare i de länder som tagit emot dessa muslimska "flyktingar"!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in