2015-01-16, 11:27
Medlem
Jag har nu också skrivit till Erik där jag skrev hela min historia och vad som fick mig att börja misstro dem och därför påbörjade min resa i somras om att ta ut allt kapital genom att låsa utlåningar. Om hur jag begärd 90 % uttag i december men att de inte längre svarar på frågor om hur lång tid detta ska ta och att det inte heller skrivs någonting om det i deras villkor.

Jag är livrädd för att jag nu förlorat större delen av mitt kapital (70-90 %) (med tanke på att jag inte tror att trustbuddy kommer hålla sig flytande speciellt länge till).
Citera
2015-01-16, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenKnasKurt
För att du är beroende av din arbetsgivare. That's why!!

Du skämtar väl, kloxie?

Be nu dina chefer besvara de senaste dagarnas frågor.
Det var väl därför de startade den här tråden en gång i tiden?

Hahahhaa, det var det roligaste jag hört på länge.

Tänk om jag är en arbetsgivare. Hur blir det då?

Och vi fortsätter köpa både aktien och investera i plattformen.
2014 blev ett riktigt fint spar år, samt att hösten gav finfina köptillfällen i aktien.
Citera
2015-01-16, 11:42
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kloxie

Och vi fortsätter köpa både aktien och investera i plattformen.
2014 blev ett riktigt fint spar år, samt att hösten gav finfina köptillfällen i aktien.
det brukar heta så, "finfina" köptilfällen, när en aktie rasat 70%. Snart får du ännu finfinare köptilfällen på 10-15 öre.
Citera
2015-01-16, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
det brukar heta så, "finfina" köptilfällen, när en aktie rasat 70%. Snart får du ännu finfinare köptilfällen på 10-15 öre.

Ja, då kanske man lägger bud på hela skutan och har sin alldeles egna bank!

Vad kan bli bättre än så?
Citera
2015-01-16, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000

Tittar man på lite längre sikt (3-års grafen) så är aktien fortfarande upp med över 100%.

Allt är relativt!

Vi anser att aktien är extremt undervärderad på dessa nivåer.
Citera
2015-01-16, 12:07
Medlem
Det som irriterar mig ät att TB har gett felaktig information och när frågar om vad som gäller så får man svävande svar.

När jag började spara hos TB fick jag informationen att det kunde ta upp till ett år tills man kunde räkna med att få ut allt insatt kapital. Hade inte vart så arg om man under 12 månader fått in iaf 75% av utlånat kapital.

Men som det är nu har dryga 20% kommit in efter 18månader, och man får inget svar om när lånen förlust regleras eller hur lång tid det kan tänkas ta.
Citera
2015-01-16, 12:21
Medlem
Citat:

Ja, då är dina anställda lojala mot dig, precis du som chef är lojal uppåt i leden eller mot dina aktieägare. Du verkar inte fatta ett skit av min poäng i mitt förra inlägg. Läs igen.
Citera
2015-01-16, 12:25
Medlem
Orkar inte leta så jag frågar här. Har TB uttalat, skrivit någonstans/ på hemsidan att ett 90 uttag kan göras närsomhelst och att det i värsta fall kan ta upp emot 30 dagar innan det genomförs?
Citera
2015-01-16, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenKnasKurt
Ja, då är dina anställda lojala mot dig, precis du som chef är lojal uppåt i leden eller mot dina aktieägare. Du verkar inte fatta ett skit av min poäng i mitt förra inlägg. Läs igen.

Tyvärr gör jag inte det. Finns ingen över mig då jag själv byggt upp det jag driver.

Anställda är lojala tills de hittat en annan arbetsgivare så där är det ingen kärlek direkt.
Citera
2015-01-16, 13:07
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roewahouth
Orkar inte leta så jag frågar här. Har TB uttalat, skrivit någonstans/ på hemsidan att ett 90 uttag kan göras närsomhelst och att det i värsta fall kan ta upp emot 30 dagar innan det genomförs?

Här anger TB att ett 90%-uttag ska kunna genomföras:
(FB) Officiella TrustBuddy-tråden.

Här att det tar maximalt 30 dagar
(FB) Officiella TrustBuddy-tråden.

FB har en bra sökfunktion uppe till höger. Tog mig 1 min att hitta detta.
Citera
2015-01-16, 13:24
Medlem
Citat:
Tittar man på lite längre sikt (3-års grafen) så är aktien fortfarande upp med över 100%.

Allt är relativt!

Vi anser att aktien är extremt undervärderad på dessa nivåer.

Vilka är vi? Du och trustbuddys ledning?
Citera
2015-01-16, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Vilka är vi? Du och trustbuddys ledning?

Ha ha, precis. Kloxie försa sig lite där. Hon går TB:s ärenden och är löjligt lojal mot dem,
vad kan det bero på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in