2013-11-26, 16:03
Medlem
Fick en förlustdragning i Finland idag med 0,00 €

Är det för att jag inte har lånat ut i mer än en månad som förlusten är 0? Har några andra fått förluster i Finland idag?
Citera
2013-11-26, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girasoul
Fick en förlustdragning i Finland idag med 0,00 €

Är det för att jag inte har lånat ut i mer än en månad som förlusten är 0? Har några andra fått förluster i Finland idag?

Har också förlust 0,00 registrerat idag, har haft mina pengar utlånade i snart ett år......
Citera
2013-11-27, 08:54
Medlem
@TrustBuddy,

Fick följande svar från supporten ang. stoppad utlåning.

Citat:
Hej!

Tack för ditt meddelande!

I dagsläget går det inte att stoppa utlåningen.
Vill du göra ett uttag kommer lån och ränta att flyttas förutom det som inte är utlånat.

Med vänliga hälsningar/kind regards

TrustBuddy AB

När skedde denna förändringen?
Innan har ni ju skrivit att man kan göra ett uttag, stoppa utlåningen och vänta in pengarna.
Citera
2013-11-27, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
@TrustBuddy,

Fick följande svar från supporten ang. stoppad utlåning.

När skedde denna förändringen?
Innan har ni ju skrivit att man kan göra ett uttag, stoppa utlåningen och vänta in pengarna.

Vi kanske är för nära jul, då vill de inte tappa sina långivare..
Citera
2013-11-27, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maptune
Vi kanske är för nära jul, då vill de inte tappa sina långivare..

De får vi väl hoppas att det inte är, vore ju väldigt oprofessionellt att ändra regler vartefter behovet att kapital förändras.
Citera
2013-11-27, 10:21
Medlem
Hur hanterar man kursvinster/förlust när man har kapital utlånat på utländska marknader.

Idagsläget har jag exempelvis förlorat ca 10% på kursen på norska marknaden samt fått in ca 15% i ränta för 2013. Vad jag förstått kommer TB göra skatteavdrag för mig vid årsskiftet kommer de ta hänsyn till rörelse valutan eller kommer de bara ta hänsyn till ränteintäkterna?

Eller ansvarar man själv att deklarera för valutaförluster/vinster när man realiserar dem.
Citera
2013-11-27, 15:28
Medlem
Eftersom representanter för Trustbuddy är närvarande här på forumet måste man ta chansen att få direkt svar!

Jag har läst en hel del i den här tråden, som sträcker sig några år tillbaks i tiden, och det skapar både oro och, med hjälp av en del optimistiska hjärnor, hopp. Saken är dock den att det känns allt för osäkert att sträcka sig så långt som att investera sina slantar i Trustbuddy utan fler och mer uttömmande svar.

T.ex detta om att ni skriver att räntan är 12% medans det verkar uppenbart att det i praktiken inte är i närheten av 12% på det viset som man kan tro att det är just 12% när man läser det.

Jag vill ha ett korrekt svar på hur räntan skulle te sig i ett exempel som innebar att man lånade ut 10 000 första månaden och sedan investerade räntan vidare efter hand som den kom in.

Jag vill ha ett exempel som visar hur det skulle bli både om det betalades igen månad efter månad eller mer utdraget.

Vad kan det bli på ett år ?

Vad kan det bli om lånet förlängs frekvent ?

Hur stor är min risk, d.v.s ett ärligt svar hur många som förlorar pengar. Detta förstår jag blir svårt eftersom den i grunden huvudsakliga anledningen till att ni existerar är att ni tjänar pengar på andras risk. Men frågan är intressant att ställa ?

Whinger
Citera
2013-11-27, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whinger
Eftersom representanter för Trustbuddy är närvarande här på forumet måste man ta chansen att få direkt svar!

Jag har läst en hel del i den här tråden, som sträcker sig några år tillbaks i tiden, och det skapar både oro och, med hjälp av en del optimistiska hjärnor, hopp. Saken är dock den att det känns allt för osäkert att sträcka sig så långt som att investera sina slantar i Trustbuddy utan fler och mer uttömmande svar.

T.ex detta om att ni skriver att räntan är 12% medans det verkar uppenbart att det i praktiken inte är i närheten av 12% på det viset som man kan tro att det är just 12% när man läser det.

Jag vill ha ett korrekt svar på hur räntan skulle te sig i ett exempel som innebar att man lånade ut 10 000 första månaden och sedan investerade räntan vidare efter hand som den kom in.

Jag vill ha ett exempel som visar hur det skulle bli både om det betalades igen månad efter månad eller mer utdraget.

Hur stor är min risk, d.v.s ett ärligt svar hur många som förlorar pengar. Detta förstår jag blir svårt eftersom den i grunden huvudsakliga anledningen till att ni existerar är att ni tjänar pengar på andras risk. Men frågan är intressant att ställa ?

Whinger
Är du dum på riktigt?
räkna själv!
Citera
2013-11-27, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whinger

Whinger

Det finns inget exakt svar. 12% är ingen garanti utan en riktlinje.
Citera
2013-11-27, 22:34
Medlem
Gjorde en överföring från Sverige till Finland häromdagen och efter det att pengarna har kommit in till finland så saknas det 152 kr, är det summan det kostar att föra över till en annan valuta eller saknas det pengar?
Citera
2013-11-27, 23:01
Medlem
Tjohoo!

Jag har idag kommit upp i 12% ränta netto och det är ändå en dryg månad kvar på året. Marknad: Sverige.
Citera
2013-11-27, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misohoony
Gjorde en överföring från Sverige till Finland häromdagen och efter det att pengarna har kommit in till finland så saknas det 152 kr, är det summan det kostar att föra över till en annan valuta eller saknas det pengar?

Förmodligen kursskillnader. Du kollar på TBs betasida gissar jag, där man ser värdet i SEK?
Kan inte svära på det, men de lär ju läsa av euro/sek och stod den då högre när du växlade.. Ja då har du mindre sek nu. Jag fick tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in