2015-01-16, 07:14
Medlem
Med anledning av kritiken mot Funcke:

Vad är identitära terrorister?

Sen undrar jag om Arnstad är kritisk mot islamisters strävan av en islamisk stat? Det måste ju anses vara en nationalistisk och fascistisk rörelse? (Löst räknat då)
Citera
2015-01-16, 08:46
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Med anledning av kritiken mot Funcke:

Vad är identitära terrorister?

Sen undrar jag om Arnstad är kritisk mot islamisters strävan av en islamisk stat? Det måste ju anses vara en nationalistisk och fascistisk rörelse? (Löst räknat då)
Självklart inte! Jag har följt Arnstads twitter under den här tiden Paris, Nigeria, IS och nu senast Belgien varit aktuellt och förutom några enstaka läpp-synkade beklaganden enligt liturgisk modell, har Arnstad gått all-in och KRAFTSAMLAT mot Front Nationell, SD, "islamofobi", "fascism" och "nazism". Det oaktat att skäggiga män as we speak mördar, våldtar, slår ihjäl och använder tioåriga flickor som plattformar för bomber, så är det svenska moskéer som behöver skyddas.

Arnstad kritiserar pliktskyldigt i bisatser, men det är NAZISTERNA som han just nu ser marschera på gatorna i rikets städer, som är det värsta.
Citera
2015-01-16, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Självklart inte! Jag har följt Arnstads twitter under den här tiden Paris, Nigeria, IS och nu senast Belgien varit aktuellt och förutom några enstaka läpp-synkade beklaganden enligt liturgisk modell, har Arnstad gått all-in och KRAFTSAMLAT mot Front Nationell, SD, "islamofobi", "fascism" och "nazism". Det oaktat att skäggiga män as we speak mördar, våldtar, slår ihjäl och använder tioåriga flickor som plattformar för bomber, så är det svenska moskéer som behöver skyddas.

Arnstad kritiserar pliktskyldigt i bisatser, men det är NAZISTERNA som han just nu ser marschera på gatorna i rikets städer, som är det värsta.

Det är ju lite märkligt. Den enda större skillnaden som jag ser mellan definitionen av fascism och islamism ytligt sett är att fascismen är sekulär. Jag får fundera vidare på detta.
Citera
2015-01-16, 09:50
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Cecilia Djurberg För övrigt verkar det som att Henrik Arnstad har blockat mej nu, så han kommer nog ändå inte att svara på några frågor i den här tråden.

https://www.facebook.com/cecilia.djurberg/posts/10152748071394234
Citera
2015-01-16, 10:04
Medlem
Ja, nog går det upp för allt fler vilken tokfrans Henrik Arnstad är. Kanske trillar poletten till slut ner för statsministern också.

Men det är ändå hemskt att tänka på hur han lyckas dupera människor. Nu ska tydligen Norrbottens läns landsting låta honom föreläsa om "demokratins undergång". (Ja, den braskande rubriken lyder faktiskt så: "Demokratins undergång i ultranationalismens Europa".) Så här beskrivs ett kommande evenemang vid Luleå tekniska universitet:

Citat:
Landstinget bjuder in till ledig information och enkel frukost. Luta dig tillbaka, lyssna, fråga och diskutera länets utveckling. Enkelt och okomplicerat om aktuella och intressanta ämnen.

Europas dystra historia verkar upprepa sig när ekonomisk kris, massarbetslöshet, minskad social trygghet och ökad polarisering banar väg för missnöjespolitik med enkla lösningar. Men vad är det som händer? Fascism, ultranationalism, främlingsfientlighet eller rasistisk högerpopulism? Henrik Arnstad reder ut begreppen.

Henrik Arnstad är vetenskapsjournalist och författare till Älskade fascism: De svartbruna rörelsernas ideologi och historia (Norstedts). ”Demokratin monteras ned i flera europeiska länder, från Spanien i väster via Ungern till Ryssland i öster. Ultranationalismens partier triumferar i form av fascism, rasistisk högerpopulism och antidemokratisk konservatism[…] Demokratin är utmanad och på tillbakagång, men går den att rädda? Vad är fascismen, detta svartbruna spöke som återvandrar genom Europa? Hur kan demokratin göras stridbar igen?”

Varmt välkomna!
http://www.ltu.se/edu/studentwebben/Morgonrock-Demokratins-undergang-i-ultranationalismens-Europa-1.124909
http://www.nll.se/Utveckling-och-tillvaxt/Nyhetsbrev-och-Morgonrock/

Om det finns några stridbara flashbackare som studerar vid LTU är det kanske läge att kontakta universitetsledningen. Det är en sak att låta Arnstad vara med på diskussionsseminarier där hans minst sagt kontroversiella teorier kan bemötas och sättas under lupp. Att bjuda in honom som något slags auktoritet ("Henrik Arnstad reder ut begreppen") och kalla det han säger "information" är någonting helt annat.
Senast redigerad av Nebeltag 2015-01-16 kl. 10:18.
Citera
2015-01-16, 10:04
Medlem
Citat:
Nu börjar mitt kvällsjobb! Trevlig kväll och tack för samtalet!
- Arnstad
Vad nattjobbar han med?
Citera
2015-01-16, 11:04
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
- Arnstad
Vad nattjobbar han med?
Skribenter/forskare kan ju göra sin grej även på kvällen. Dvs skriva, forska.

Men jag vet inte, jag är inget Arnstadorakel.
Citera
2015-01-16, 11:12
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
- Arnstad
Vad nattjobbar han med?
Han tar väl på sig sin förklädnad, fattar långbågen med ett fast grepp och ger sig ut på stadens gator för att skydda oskyldiga människor från de horder av fascister som nattetid drar runt i stora gäng för att döda så många journalister som möjligt.
Citera
2015-01-16, 11:27
Medlem
Bittersteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Han tar väl på sig sin förklädnad, fattar långbågen med ett fast grepp och ger sig ut på stadens gator för att skydda oskyldiga människor från de horder av fascister som nattetid drar runt i stora gäng för att döda så många journalister som möjligt.
Sveriges egen Green arrow! Eller går han ut och lever i skogen som Robin Hood.
Citera
2015-01-16, 11:54
Medlem
Arnstad ger mig vibbar av ett internettroll som bara skakar av sig all saklig kritik och fortsätter upprepa sitt korkade mantra för att provocera och luta sig tillbaka och njuta av reaktionerna. Det skrämmande är ju att han inte är ett troll utan faktiskt är seriös.
Citera
2015-01-16, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Arnstad ger mig vibbar av ett internettroll som bara skakar av sig all saklig kritik och fortsätter upprepa sitt korkade mantra för att provocera och luta sig tillbaka och njuta av reaktionerna. Det skrämmande är ju att han inte är ett troll utan faktiskt är seriös.

Det är inte trollen som är skrämmande utan alla som trotts bevis om motsatsen tar trollen på allvar. Kallade inte vår statsminister SD för fascister på partiledardebatten igen?
Citera
2015-01-16, 12:47
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Herrejösses.... Vilken fantastiskt pinsam människa! Det är ju helt otroligt att karln får leverera debattartiklar till tidningar som DN, citeras i Riksdagen och synas i TV. Han borde för i helvete sitta i tvångströja dagtid och ligga i spännbälte om natten med en liten boll att tugga på!

Han är ju helt flängd i roten!! Detta är nog en av de bisarraste ordväxlingar jag någonsin sett mellan hyfsat vuxna människor! Arnstad är så långt ute och cyklar i förvirringens labyrinter att det inte ens är lyteskomiskt längre. Man blir ju beklämd på allvar! Får han hjälp? Har han god man?
Och nu har tydligen Arnstad blockat Djurberg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in