2015-01-11, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Enklast är nog som sagt att sätta en lapp där man ber om ursäkt och förklarar att stampandet får hunden att skälla.

Liknande situation här men min valp är lyckligtvis inte skällig av sig.

Och snön sparkar jag av mot väggen utanför, hörs inte in

Ja i detta fall hade det ju varit ett jävla spring med stampande elefanter hela kvällen så jag skällde ju kanske ut fel granne eftersom han inte varit en av de som sprungit hela kvällen. Men han borde ju fatta att inte klampa sådär kl 23. Jag har länge haft ett gott förhållande med just honom av alla så jag får nog ta tillfället och be honom om ursäkt att jag var ohövlig.

Men tillslut brinner man ju av och det drabbar sällan rätt person tyvärr.
Citera
2015-01-11, 10:23
Medlem
Kuittsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Här har de hållit på varje dag, fr o m fredagen före jul - förutom julafton och nyårsafton - och fram tills nu i denna stund. Det är en bostadsrätter här, men inte så billiga lgh.

Vad du - och jag - måste förstå är att det har, tyvärr, blivit kutym med dessa borrmaskiner och det har blivit kutym att fullständigt skita i sina grannar..

Tillägg: här handlar det inte ens, om att vänta till kl. 10 på söndagen innan man drar igång.
Idag har det varit tyst. Hoppas på att denna ljuvliga tystnad fortsätter resten av dagen.
Citera
2015-01-12, 21:13
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Nu när det snöar okontrollerat så stampar varenda jävel av sig snön inne i trapphuset. Detta orsakar ett jävla oljud eftersom jag bor längst ner närmast porten. Tyvärr får detta oljud min hund att skälla som en idiot som kommer rendera i varningar för mig. Så nu kring 23 brann det av för mig och jag var lite ohövlig mot grannen som stampade. Han är den lokala pizzabagaren så nu vågar jag inte handla där något mer. Kanske får något extra i maten.

Gjorde jag fel?

Som sagt, sätt upp en lapp.

Skriv "Stampa av snön innan ni går in, tack".

Jag brukar sparka mot väggen utanför dörren och inne drar jag bara fötterna mot mattan för undersidan. Inte för att det annars skulle störa grannarna men för att snön ska väl ändå stanna utomhus i största mån.
Citera
2015-01-13, 09:54
Medlem
Jag har väldigt livliga grannar just nu. För ett par månader borrade de i väggen vid 11-tiden på kvällen, och för bara några veckor sedan vaknade jag av en massa skrik och dunsar i väggarna vid 1-tiden på natten. Då höll de på att bråka, och jag tror att de kastade saker mot varandra. När jag vaknade av den sistnämnda händelsen ringde jag polisen. Killen av de två grannarna lämnade lägenheten innan polisen kom, och vad jag hörde öppnade inte tjejen dörren när poliserna ringde på. Den förstnämnda händelsen (borrningen) så antar jag att en annan granne ringde störningsjouren eftersom jag såg en annan granne i trapphuset, hållandes sin mobil, när jag tittade ut genom kikhålet. De kan även smälla i ytterdörren mitt i natten. Det är för övrigt i stort sett varje sen kväll som de är högljudda och jag hör dunsar i golvet, vilket är fruktansvärt frustrerande när jag försöker sova.

Det krävs för övrigt starka bevis för att se till att de blir vräkta. Hur bör jag gå till väga – lämna ett meddelande i deras brevinkast och be dem ta hänsyn till sina grannar?
Citera
2015-01-13, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Jag har väldigt livliga grannar just nu. För ett par månader borrade de i väggen vid 11-tiden på kvällen, och för bara några veckor sedan vaknade jag av en massa skrik och dunsar i väggarna vid 1-tiden på natten. Då höll de på att bråka, och jag tror att de kastade saker mot varandra. När jag vaknade av den sistnämnda händelsen ringde jag polisen. Killen av de två grannarna lämnade lägenheten innan polisen kom, och vad jag hörde öppnade inte tjejen dörren när poliserna ringde på. Den förstnämnda händelsen (borrningen) så antar jag att en annan granne ringde störningsjouren eftersom jag såg en annan granne i trapphuset, hållandes sin mobil, när jag tittade ut genom kikhålet. De kan även smälla i ytterdörren mitt i natten. Det är för övrigt i stort sett varje sen kväll som de är högljudda och jag hör dunsar i golvet, vilket är fruktansvärt frustrerande när jag försöker sova.

Det krävs för övrigt starka bevis för att se till att de blir vräkta. Hur bör jag gå till väga – lämna ett meddelande i deras brevinkast och be dem ta hänsyn till sina grannar?

Plinga på och prata med dem, det är absolut effektivast.
Citera
2015-01-15, 21:34
Medlem
Christopher.s avatar
Sitter här och lyssnar på musik via hörlurar, kvinnan gillar inte att jag spelar musik nattetid . Själv har jag aldrig klagat på grannar, kan sova till bullerljud om det behövs. Varför kan grannar inte bara strunta i vandra och acceptera att vi lever på 2000-talet!
Citera
2015-01-15, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Sitter här och lyssnar på musik via hörlurar, kvinnan gillar inte att jag spelar musik nattetid . Själv har jag aldrig klagat på grannar, kan sova till bullerljud om det behövs. Varför kan grannar inte bara strunta i vandra och acceptera att vi lever på 2000-talet!
Ja precis, acceptera att det går lika bra att lyssna på musik i dina lurar och sluta inbilla dig att dina egna personliga karaktärsdrag är något som alla andra delar, du kanske är lomhörd, tar sömnpiller eller andra droger och gillar din sorts musik vilket dina grannar med god hörsel måste stå ut med och får sömnproblem, sår i öronen och en eskalerande avsky till dig som granne. Hoppas de kontaktar störningsjouren om du fortsätter spela musik på nätter eller stör överhuvudtaget. *ironi med ett visst mått av sanning*

Sådana som tror att det är en rättighet att störa sina grannar ska bo i en koja i skogen, och kom inte med att jag skulle mena att man måste vara knäpptyst, vardagliga ljud i normal ljudvolym är naturligtvis helt normalt i ett bostadshus, men att tex spela musik på nätter är så jävla pantat att jag måste utgå ifrån att du trollar, annars är du iq-befriad å det grövsta.
Citera
2015-01-16, 01:53
Medlem
ollapadubaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Sådana som tror att det är en rättighet att störa sina grannar ska bo i en koja i skogen.

Amen. Och folk som ger igen på sina högljudda grannar genom att också vara högljudda är totalpantade. Detta sänder bara en signal om att det är fullkomligt okej att kasta porslin i vardagsrumsgolvet klockan 02.30.
Citera
2015-01-16, 01:59
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Sådana som tror att det är en rättighet att störa sina grannar ska bo i en koja i skogen,
+1, så himla farligt är det inte att använda hörlurar och med dagens teknik finns det bra trådlösa alternativ.

Citat:
Själv har jag aldrig klagat på grannar
Så du tycker man bara får klaga om någon annan har klagat innan?
Citat:
, kan sova till bullerljud om det behövs.
Och? en del kan göra det, många kan det inte.
Citat:
Varför kan grannar inte bara strunta i vandra och acceptera att vi lever på 2000-talet!
Ja det hade varit trevligt om människor kunde visa hänsyn till sina grannar.
Citera
2015-01-16, 02:44
Medlem
VaticanCameoss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
+1, så himla farligt är det inte att använda hörlurar och med dagens teknik finns det bra trådlösa alternativ.

Liksom..... Är det bara jag som tycker musik gör sig bäst i hörlurar? :/
Citera
2015-01-16, 09:07
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaticanCameos
Liksom..... Är det bara jag som tycker musik gör sig bäst i hörlurar? :/

Nej; dina grannar gör det också!
Citera
2015-01-16, 09:09
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:

Men varför menar du att du ska pracka på andra personer ditt leverne? Varför trycka ner ditt sätt att vara i halsen på andra människor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in