2015-01-15, 09:29
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Med maxad besättning, moduler och guld kan man lyckas med alla vagnar m3 lee är kul att ladda guld med och trolla just för att den anses vara så dålig, ibland bryr sig inte ens fienden om att skjuta på mig om det finns annat i närheten

Den har jag 63.4% wr med.

min b2 äter m3 lee till frukost :P
Citera
2015-01-15, 09:33
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
tror fan aldrig jag har blivit klippad av en waffern e100, visst har man träffats någon gång, men man har aldrig stått så dumt så dom kan tömma sitt magasin i en, man vet ju ungefär var dom kommer stå på dom flesta kartorna

att jämföra e25 som gör 130 i skada per skott mot en tier 10 som gör 500-900 per skott beroende på vilken kanon är lite tycker jag
jag får alltid mycket mer wn8 när jag kör e100 än tex ms-1 :P

vilken av dessa 35% hade gjort skada med vilken tier 10 arty med, så länge där finns så många barn och PL med i spelet så kommer andra barn och PL kunna göra mycket skada även dom är kassa :P

waffen e100 behöver ingen nerf, den tål ingenting och är stor som ett hus, och alltid prio 1 när den syns av arty eftersom det är GRATIS SKADA för dom :P

ni bör kanske ändra er spelstil om ni dör så ofta av waffen e100, har sett många n00bs göra 4000+ skada i tex batchat, skall den nerfas då med ?

Batchatten är mer situatonell (kan man säga så?) skulle jag säga. Med WTF kan du så gott som alltid slänga ut galet med skada, medans man måste tänka och styra skutan samtidigt som man slänger ut skada med batchatten.

Jag klagar dock inte på WTF, det är en bra och kompetent vagn, visst. Men jag ser inte så många problem med den. Har fan svårare mot Foch 155 än WTF för att på den studsar jag mer.
Citera
2015-01-15, 11:00
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Jag är knappast världens bästa spelare, finns mängder av bättre spelare än mig och ett flertal här i tråden. Knypplarn som brukar posta här i tråden, är en jävligt duktig spelare. Sen finns ju killen som jag aldrig kommer ihåg vad han heter p.g.a han byter namn som vi andra byter sockar, men som kör åttor runt de flesta superunicums, solo dessutom. Kommer också ihåg en annan person som postade ett par inlägg i höstas som var/är otroligt målmedveten och lärde sig spelet på en 1/5 av tiden det tog för mig. Imponerande helt klart! Men jag ligger klart över genomsnittet och har efter en rätt kass höst där jag hamnade på en platå och stod och stampade, tagit ett steg till spelar nu riktigt bra och på en hög, jämn nivå.
Tackar för de värmande orden, men jag är långt ifrån EJs nivå. Ser mig snarare som en rätt genomsnittlig spelare med hyfsat koll och koordination.

Dagens känga går dock till WG, återigen har de alltså lyckats köra igång uppdrag som sabbar gameplayet helt. Personal Missions i sig är det väl inget fel på och kul att kunna vinna unika vagnar men såsom uppdragen är utformade innebär det att spelare kommer att skada laget bara för att själva kunna kryssa i att de har slutfört ett uppdrag. Provade spela lite nu på morgonen och balansen är ju helt fucked up. Det är på tok för mycket lights ute och åker och folk tvingas spela vagnar de inte alls kan prestera i.

Som exempel på hur dumma vissa uppdrag är, kika t.ex. mission #4 för Lights:
Citat:
Main – Destroy the track of an enemy vehicle. Additional – The vehicles immobilized by you must receive damage.

Naturligtvis är det bra att tracka fiendevagnar men det är knappast prio 1 för lights. Detta uppdrag slutade i att jag i en match fick en 13 90 som satt och snipade över halva banan för att försöka tracka fienden vilket ledde till att vi torskade spottingkriget och därigenom matchen.

I min mening borde uppdragen utformas så att man genom ihärdigt och regelbundet normalt spelande får den första reward-vagnen och sedan ställs det högre och högre krav för att få de efterföljande vagnarna. T.ex. för att få Obj. 260 ska man ha en snittskada på 2x vagnens HP i de senaste 1000 matcherna. Eller något annat som faktiskt gynnar laget.
Citera
2015-01-15, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Dagens känga går dock till WG, återigen har de alltså lyckats köra igång uppdrag som sabbar gameplayet helt. Personal Missions i sig är det väl inget fel på och kul att kunna vinna unika vagnar men såsom uppdragen är utformade innebär det att spelare kommer att skada laget bara för att själva kunna kryssa i att de har slutfört ett uppdrag. Provade spela lite nu på morgonen och balansen är ju helt fucked up. Det är på tok för mycket lights ute och åker och folk tvingas spela vagnar de inte alls kan prestera i.

Som exempel på hur dumma vissa uppdrag är, kika t.ex. mission #4 för Lights:

Naturligtvis är det bra att tracka fiendevagnar men det är knappast prio 1 för lights. Detta uppdrag slutade i att jag i en match fick en 13 90 som satt och snipade över halva banan för att försöka tracka fienden vilket ledde till att vi torskade spottingkriget och därigenom matchen.

I min mening borde uppdragen utformas så att man genom ihärdigt och regelbundet normalt spelande får den första reward-vagnen och sedan ställs det högre och högre krav för att få de efterföljande vagnarna. T.ex. för att få Obj. 260 ska man ha en snittskada på 2x vagnens HP i de senaste 1000 matcherna. Eller något annat som faktiskt gynnar laget.
Jag har däremot MEST positivt att säga om personal missions. Än så länge!
Det negativa som jag ser är precis det du säger. Att man tvingas spela vagnar man inte vill, eller kan... Detta medför ju problem för mig, i synnerhet som BARA spelar mediums. Har inte ens något annat i garaget. Visst har jag grindat en del men kostnaderna för att köpa(tillbaka, det jag provat) dessa vagnar som jag inte ens vill spela kommer ju överstiga nöjet med att vinna en fånig prem vagn... Även om T55A Lockar OTROLIGT mycket.
Sen medför det precis som du säger negativa vibbar för laget när folk har sin egna agenda.
Vad som däremot va positivt för mig i det hänseendet var att spelet blev roligare. Jag har spelat i fyra år ungefär och tröttnar väldigt fort. Har haft uppehåll och brukar max kunna köra tio matcher i rad innan jag loggar ut. Nu när jag har ett mål, plus att man får lite extra för det på vägen så finner jag mig själv lite mer fängslad vid spelet igen.

Sen tycker jag inte man kan klandra WG för allt. Varje individ har sitt egna ansvar. När jag kör missions så får det mig att skärpa till mig och mer målmedveten. Men för den sakens skull spelar jag inte dumt. I synnerhet inte då många missions kräver att man vinner matchen också. Vilket i sig gör att jag måste prestera utöver att gör skada inom fem minuter eller vad det nu kan vara. En spelare som inte kan kombinera missions med att hjälpa laget till vinst är ingen bra spelare och hade nog sannolikt varit en vagel i ögat oavsett om han har ett mission eller ej. Mao, en bra spelare eller medelmåtta för den delen (som jag är) ska inte beröras av sina missions i den grad att han förstör för laget. Menar alltså att en person som gör som du beskriver sannolikt inte hade varit den vassaste kuggen i maskineriet även om han inte haft sina missions.

Men som sagt, det största problemet jag ser just nu. Och har... Är att man måste spela med alla vagnstyper. Har förstått att man kan skippa en med nån slags "token" eller nåt? Men det hjälper ju inte speciellt mycket... Då hade jag hellre sett att man kan välja själv vilket typ av vagn man skall köra sina missions med. Jag kommer nog inte fixa Light och SPG... Har dock inte läst vad deras missions går ut på men det är dom två vagnstyper jag avskyr mest att spela. Sen är det som sagt en ekonomisk fråga för mig. Måste köpa på mig en del vagnar som jag trivs med... Kommer ju sluta vid många miljoner.
Anyway... För min del så var detta en bra grej. Har bara haft bra matcher idag, jag har spelat bättre och tänkt mer på vad jag gör. Plus att jag ju har ett mål.

EDIT: Såg precis att det inte alls var så många missions man behövda vinna matchen för att kamma hem. My bad... Det kanske ändrar något. Men jag har fortfarande haft bra matcher!
Senast redigerad av PekkaPojkka 2015-01-15 kl. 13:22.
Citera
2015-01-15, 16:18
Medlem
liddens avatar
Kom till tredje personliga uppdraget för MTs. Göra skada första fem minutrarna! Finns det verkligen folk som kampar så hårt i sina meds så det ska behövas ett sånt uppdrag? Tydligen

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det finns en vetenskaplig förklaring som förenklat handlar om att dåliga människor överskattar sin förmåga medans bra människor underskattar sin förmåga.

Dunning-Kruger effect.
Citera
2015-01-15, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Kom till tredje personliga uppdraget för MTs. Göra skada första fem minutrarna! Finns det verkligen folk som kampar så hårt i sina meds så det ska behövas ett sånt uppdrag? Tydligen

Dunning-Kruger effect.
Den jag kämpar med nu är förstöra två mediums. En kamp.. I synnerhet när nio av tio matcher har max två mediums (kör på Teir 8 så..) om jag har tur. Sen ska man tydligen få en vagn att brinna. Den lär ju bara vara att nöta tills det händer. Efter det tror jag det var skada fem vagnar
Så ja, vissa missions är lite halvt pinsamma. Men jag gillart ännu
Citera
2015-01-15, 17:27
Medlem
jag körde igång med HT missions, bara hoppa in i KV-1 och äga

trevligt med så mycket credits måste jag säga...
Citera
2015-01-15, 22:00
Medlem
Kebabsugers avatar
krypllaren, visst är uppdragen korkade, men hade man kunnat göra flera samtidigt så hade alla rullat runt i dessa premium vagnar

jag har dessa för light
AMX 40
VK 2801
Luch
Amx 13 90

och funkar perfekt, luch är redan op med sin 3cm pipa så den funkar bra på vissa, amx 40 är bra när man bara skal rulla på och träffa många fiender, vk2801 derpar tracks extremt lätt, 13 90 med rent guld när man blir sur

luchen fixar det mesta faktiskt
Citera
2015-01-16, 00:07
Medlem
Skarphedens avatar
Det jag främst stör mig på med de individuella uppdragen är att man bara kan välja ett i taget och sen måste vänta på att den striden ska bli klar innan man kan göra något nytt. Tycker en lämplig kompromiss hade varit att man kunnat köra flera kategorier parallellt, alltså ex. ha ett TD-uppdrag valt samtidigt som ett HT o.s.v.
Sen uppmuntrar ju vissa av uppdragen till en dryg spelstil, som att dunka in tre skott med ST-I och sen bara sitta i cap-cirkeln resten av matchen.
Citera
2015-01-16, 00:10
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpheden
Det jag främst stör mig på med de individuella uppdragen är att man bara kan välja ett i taget och sen måste vänta på att den striden ska bli klar innan man kan göra något nytt. Tycker en lämplig kompromiss hade varit att man kunnat köra flera kategorier parallellt, alltså ex. ha ett TD-uppdrag valt samtidigt som ett HT o.s.v.
Sen uppmuntrar ju vissa av uppdragen till en dryg spelstil, som att dunka in tre skott med ST-I och sen bara sitta i cap-cirkeln resten av matchen.

är ju som sagt för dom inte vill att ALLA skall kunna skaffa alla 4 vagnarna, utan bara de mest nitiska nördarna utan jobb :P
Citera
2015-01-16, 00:57
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpheden
Tycker en lämplig kompromiss hade varit att man kunnat köra flera kategorier parallellt, alltså ex. ha ett TD-uppdrag valt samtidigt som ett HT o.s.v.

Bra att man kan det då
Citera
2015-01-16, 01:13
Medlem
Skarphedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Bra att man kan det då
Ja, se där. Det var trevligt

En hel del lättförtjänta krediter hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in