Citat:
Ursprungligen postat av
knypplarN
Dagens känga går dock till WG, återigen har de alltså lyckats köra igång uppdrag som sabbar gameplayet helt. Personal Missions i sig är det väl inget fel på och kul att kunna vinna unika vagnar men såsom uppdragen är utformade innebär det att spelare kommer att skada laget bara för att själva kunna kryssa i att de har slutfört ett uppdrag. Provade spela lite nu på morgonen och balansen är ju helt fucked up. Det är på tok för mycket lights ute och åker och folk tvingas spela vagnar de inte alls kan prestera i.
Som exempel på hur dumma vissa uppdrag är, kika t.ex. mission #4 för Lights:
Naturligtvis är det bra att tracka fiendevagnar men det är knappast prio 1 för lights. Detta uppdrag slutade i att jag i en match fick en 13 90 som satt och snipade över halva banan för att försöka tracka fienden vilket ledde till att vi torskade spottingkriget och därigenom matchen.
I min mening borde uppdragen utformas så att man genom ihärdigt och regelbundet normalt spelande får den första reward-vagnen och sedan ställs det högre och högre krav för att få de efterföljande vagnarna. T.ex. för att få Obj. 260 ska man ha en snittskada på 2x vagnens HP i de senaste 1000 matcherna. Eller något annat som faktiskt gynnar laget.
Jag har däremot MEST positivt att säga om personal missions. Än så länge!
Det negativa som jag ser är precis det du säger. Att man tvingas spela vagnar man inte vill, eller kan... Detta medför ju problem för mig, i synnerhet som BARA spelar mediums. Har inte ens något annat i garaget. Visst har jag grindat en del men kostnaderna för att köpa(tillbaka, det jag provat) dessa vagnar som jag inte ens vill spela kommer ju överstiga nöjet med att vinna en fånig prem vagn... Även om T55A Lockar OTROLIGT mycket.
Sen medför det precis som du säger negativa vibbar för laget när folk har sin egna agenda.
Vad som däremot va positivt för mig i det hänseendet var att spelet blev roligare. Jag har spelat i fyra år ungefär och tröttnar väldigt fort. Har haft uppehåll och brukar max kunna köra tio matcher i rad innan jag loggar ut. Nu när jag har ett mål, plus att man får lite extra för det på vägen så finner jag mig själv lite mer fängslad vid spelet igen.
Sen tycker jag inte man kan klandra WG för allt. Varje individ har sitt egna ansvar. När jag kör missions så får det mig att skärpa till mig och mer målmedveten. Men för den sakens skull spelar jag inte dumt. I synnerhet inte då många missions kräver att man vinner matchen också. Vilket i sig gör att jag måste prestera utöver att gör skada inom fem minuter eller vad det nu kan vara. En spelare som inte kan kombinera missions med att hjälpa laget till vinst är ingen bra spelare och hade nog sannolikt varit en vagel i ögat oavsett om han har ett mission eller ej. Mao, en bra spelare eller medelmåtta för den delen (som jag är) ska inte beröras av sina missions i den grad att han förstör för laget. Menar alltså att en person som gör som du beskriver sannolikt inte hade varit den vassaste kuggen i maskineriet även om han inte haft sina missions.
Men som sagt, det största problemet jag ser just nu. Och har... Är att man måste spela med alla vagnstyper. Har förstått att man kan skippa en med nån slags "token" eller nåt? Men det hjälper ju inte speciellt mycket... Då hade jag hellre sett att man kan välja själv vilket typ av vagn man skall köra sina missions med. Jag kommer nog inte fixa Light och SPG... Har dock inte läst vad deras missions går ut på men det är dom två vagnstyper jag avskyr mest att spela. Sen är det som sagt en ekonomisk fråga för mig. Måste köpa på mig en del vagnar som jag trivs med... Kommer ju sluta vid många miljoner.
Anyway... För min del så var detta en bra grej. Har bara haft bra matcher idag, jag har spelat bättre och tänkt mer på vad jag gör. Plus att jag ju har ett mål.
EDIT: Såg precis att det inte alls var så många missions man behövda vinna matchen för att kamma hem. My bad... Det kanske ändrar något. Men jag har fortfarande haft bra matcher!