2015-01-12, 19:35
Medlem
wxUeHeKQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazzy
Bahnhof 10%
Castellum 10%
Handelsbanken 10%
Hennes & Mauritz 10%
HiQ 10%
Industrivärden 10%
Investor 10%
NCC 10%
Swedbank 10%
TeliaSonera 10%

Tänker långsiktigt och vill behålla de här i minst 5 år, troligtvis längre. Kommer öka på innehaven lite varje månad. Jag känner till att jag får en liten del Handelsbanken genom Industrivärden så det behöver ni inte påpeka.

Ser riktigt bra ut! Hur har du kommit fram till fördelningen? Tror du lika mycket på alla bolag i portföljen? Har du planerat att investera på andra börser för att sprida risken?
Citera
2015-01-13, 16:46
Medlem
mazzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wxUeHeKQ
Ser riktigt bra ut! Hur har du kommit fram till fördelningen? Tror du lika mycket på alla bolag i portföljen? Har du planerat att investera på andra börser för att sprida risken?

Just fördelningen är jag osäker på, tycker det är svårt. Har gått dåligt när jag tidigare försökt vikta beroende på hur mycket jag tror på bolagen, så nu gjorde jag det enkelt för mig och valde lika stor del i alla bolag till att börja med. Mycket möjligt att jag gör justeringar senare.

Har inga planer på att investera i bolag utanför Sverige och är beredd att ta den risken som det innebär att enbart hålla sig till svenska bolag.
Citera
2015-01-13, 23:56
Medlem
Varit avvaktande till börsen rätt länge, det har ju kostat att ligga utanför, har 50% cash
Citera
2015-01-14, 01:33
Medlem
19109216s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whey
Varit avvaktande till börsen rätt länge, det har ju kostat att ligga utanför, har 50% cash

I min mening alldeles för stor andel likvider. Funderat på att placera en del i en marknadsneutral hedgefond, exempelvis QQM Equity Hedge?
Citera
2015-01-14, 11:19
Medlem
NCC 20%
Ratos 20%
Handelsbanken 20%
Fortum 12,5 %
YIT 12,5 %
Bahnhof 15 %

Extremt långsiktig portfölj med en horisont på 10år - 40år och letar fortfarande ett par till aktier att plocka in, en oljeaktie ska in ganska snart, förmodligen Enquest eller Tethys annars är portföljen väldigt utdelnings inriktad. Synpunkter/tips tas gärna emot !
Citera
2015-01-14, 22:31
Medlem
Citat:
För min del ekar portföljen tom, enbart:

25% Coca Cola

Investerar på 1-3 månaders sikt och fokuserar främst på TA.

Coca-Cola på 1-3 månaders sikt?
Citera
2015-01-14, 23:01
Medlem
wxUeHeKQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fumbduck
Coca-Cola på 1-3 månaders sikt?

Ja, hurså? Coca Cola är en perfekt aktie att swingtrada i. En stabil aktie som ändå ger en möjlighet att avkasta bra om man handlar med ett perspektiv på 1-3 månader.
Citera
2015-01-14, 23:15
Medlem
Broheims avatar
Citat:
Ja, hurså? Coca Cola är en perfekt aktie att swingtrada i. En stabil aktie som ändå ger en möjlighet att avkasta bra om man handlar med ett perspektiv på 1-3 månader.
Cola kommer gå åt helvete enligt vad jag har hört.
Jänkarna dricker mindre och mindre söta drycker. Hela världen dricker mindre och mindre söta drycker.
De har planer på att börja sälja mjölk.. Mjölk!

Det blir dyrt att starta upp, och det blir dyrt att inte tjäna några pengar på det.
Citera
2015-01-15, 08:35
Medlem
wxUeHeKQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broheim
Jänkarna dricker mindre och mindre söta drycker. Hela världen dricker mindre och mindre söta drycker.

Det blir dyrt att starta upp, och det blir dyrt att inte tjäna några pengar på det.

Dagens skämt eller är du bara efterbliven? Coca Cola går bättre än aldrig förr.
Citera
2015-01-15, 13:10
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broheim

Nej, Coca-cola kommer inte gå åt helvete. Det är en av världens mest populära drycker och lär så förbli. Låter också som att du tror att Coca-cola Company inte har någonting annat än just Coca-cola.

Men har du info som pekar på annat så tar jag gärna del av den, så du får gärna presentera din källa.
Citera
2015-01-15, 17:08
Medlem
Jag är helt nybörjare på aktier men jag har valt att investera mitt startkapital i aktier som jag tror på med en tidshorisont på 3-5 år till att börja med.

Cloetta B 33%
NCC B 33%
Betsson B 33%

Jag är på jakt efter ett fjärde företag att komplettera min portfölj med och har varit lite inne på att ta någon bankaktie, te x SEB C eller HM.De känns som väldigt stabila trygga företag men med min tidshorisont är jag beredd att ta en lite större risk på ett bolag som jag får ett bra intryck utav som är ganska lågt värderat. Någon som har nåt bra förslag?
Citera
2015-01-15, 17:22
Medlem
wxUeHeKQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Nej, Coca-cola kommer inte gå åt helvete. Det är en av världens mest populära drycker och lär så förbli. Låter också som att du tror att Coca-cola Company inte har någonting annat än just Coca-cola.

Men har du info som pekar på annat så tar jag gärna del av den, så du får gärna presentera din källa.

Ja, exakt! Man förstår aldrig vad vissa personer tänker med. Typiskt missförstånd är: "Coca Cola suger, Fanta är mycket bättre..."

Coca Cola är en perfekt aktie att trada i då den sällan går kors och tvärs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in