2015-01-10, 07:11
Medlem
% av sammanlagt placerad likvid:

Avanza zero 35%
Brännströms Spiltan sverige ränta 10%
Industrivärden 10%
Investor 12%
SEB 12%
NOKIA 8%
Erikson 8%
sv bostads fonden, 5%
..

Varierar såklart över tid.

Utöver försöker jag leka day/week trader ibland, har några 100 jag försöker använda nu då jag upparbetar kunskap och metoder för aktiv trading.

**
Citera
2015-01-10, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nightinsider
% av sammanlagt placerad likvid:

Avanza zero 35%
Brännströms Spiltan sverige ränta 10%
Industrivärden 10%
Investor 12%
SEB 12%
NOKIA 8%
Erikson 8%
sv bostads fonden, 5%
..

Varierar såklart över tid.

Utöver försöker jag leka day/week trader ibland, har några 100 jag försöker använda nu då jag upparbetar kunskap och metoder för aktiv trading.

**
Vad menar du?
Citera
2015-01-10, 11:45
Medlem
Har ni på fb era fonder i isk ?

Har ju mina aktier i Isk och funderar på att dra in någon räntefond i sparandet bör jag ha denna på ett isk konto eller vanligt ?
Citera
2015-01-10, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
I Phase har jag redan en väldigt god avkastning, i Kancera kom tyvärr inte senare och Gabather är i princip nystartat. Tänker långsiktigt i alla och ligger kvar, är tyvärr inte tillräckligt rutinerad för att daytrada i dessa, annars hade jag haft en ännu bättre avkastning just nu.

Dom aktierna du har skulle jag inte rekommendera att tänka långsiktigt. Alla bolagen gör förlust och kommer behöva flertalet NE innan om/när dessa går break even.
I den typen av aktier är det bättre att ha en målkurs och sälja då.

Jag är ganska kortsiktig i mina bolag också. Möjligtvis C-RAD och Enquest är potentiella långliggare eftersom dessa troligtvis går med vinst.
Citera
2015-01-10, 15:38
Medlem
mazzys avatar
Bahnhof 10%
Castellum 10%
Handelsbanken 10%
Hennes & Mauritz 10%
HiQ 10%
Industrivärden 10%
Investor 10%
NCC 10%
Swedbank 10%
TeliaSonera 10%

Tänker långsiktigt och vill behålla de här i minst 5 år, troligtvis längre. Kommer öka på innehaven lite varje månad. Jag känner till att jag får en liten del Handelsbanken genom Industrivärden så det behöver ni inte påpeka.
Citera
2015-01-10, 16:31
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazzy
Bahnhof 10%
Castellum 10%
Handelsbanken 10%
Hennes & Mauritz 10%
HiQ 10%
Industrivärden 10%
Investor 10%
NCC 10%
Swedbank 10%
TeliaSonera 10%

Tänker långsiktigt och vill behålla de här i minst 5 år, troligtvis längre. Kommer öka på innehaven lite varje månad. Jag känner till att jag får en liten del Handelsbanken genom Industrivärden så det behöver ni inte påpeka.
Ser ut som en riktigt bra och välbalanserad långsiktig portfölj. Hur kommer du att göra när du ökar på varje månad. Köpa i de innehav som du för tillfället tycker står lågt eller köpa så att du försöker hålla balansen i portföljen så att varje innehav utgör 10%.
Citera
2015-01-10, 18:31
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazzy
Bahnhof 10%
Castellum 10%
Handelsbanken 10%
Hennes & Mauritz 10%
HiQ 10%
Industrivärden 10%
Investor 10%
NCC 10%
Swedbank 10%
TeliaSonera 10%

Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Ser ut som en riktigt bra och välbalanserad långsiktig portfölj. Hur kommer du att göra när du ökar på varje månad. Köpa i de innehav som du för tillfället tycker står lågt eller köpa så att du försöker hålla balansen i portföljen så att varje innehav utgör 10%.

Tycker också att det är en väldigt trevlig portfölj. Till innehaven väldigt lik min egen. Min plan är också att öka innehaven med tiden, månadsvis inkl. utdelningar.
Citera
2015-01-10, 20:31
Medlem
grasuggan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagGAnoF
Spörsmål: varför tror du på norwegian? visst dom har hämtat i en del senast. Tycker väldigt bra om bolaget som sådant då vi får gratis flygresor varje år.
Men funderar som på, när kommer dom börja tjäna pengar? måste ju finnas ett slut på när folk vill kasta pengar på en?

Hallo!
Jag satsar delvis på Norwegian då jag inte anser att den är speciellt högt värderad sett till liknande bolag på andra marknader, men främst eftersom jag flugit till LA, San Francisco, Bangkok och New york med Norwegian senaste 5 månaderna och varje plan har varit så gott som fullt. Deras nya dreamliners har nästan helt slutat med problem och tekniska bekymmer.

För att vara ett lågprisbolag så får du mycket bekvämlighet för pengarna, det tror jag på.

Annars kan jag rekommendera SAS pref om du vill investera i flygbranschen.
Citera
2015-01-11, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helliano
Vad menar du?

fråga du, så svarar jag.
Citera
2015-01-11, 11:15
Medlem
biggander2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightinsider
fråga du, så svarar jag.

Han syftar på det han har markerat i citatet.
Citera
2015-01-12, 17:52
Medlem
mazzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King

Kul att höra (läsa)! Jag kommer försöka hålla balansen. När jag tidigare månadssparat i en annan portfölj användes månadspengen till att köpa det jag tyckte såg billigast ut av det jag redan hade, men det gick inte bra alls. Valde fel varje gång kändes det som. Det var visserligen under en kortare period på ungefär 1 år, så möjligt att det delvis berodde på varians/slump, men för mig har det inte fungerat hittills, så jag kommer inte göra så den här gången.

Att hålla balansen är också billigare för mig nu med Avanzas nya courtage-system (Avanza Mini, 0,25%) jämfört med tidigare.
Citera
2015-01-12, 19:30
Medlem
wxUeHeKQs avatar
För min del ekar portföljen tom, enbart:

25% Coca Cola

Investerar på 1-3 månaders sikt och fokuserar främst på TA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in