2015-01-14, 21:14
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det är en fördom igen.
Är du hundra på att religion är bromsklossen i länder runt om i världen?
Vart har du fått denna utsaga ifrån?
Man måste vara kritisk och granska källor i allt och dessutom behålla sitt helikopterseende, annars blir det svårt att se verkligheten.
Du tycker inte upp till 40 års fängelse för abort för fattiga människor och endast böter för rika då deras samhällsställning gör att de tydligen skäms mer, framdrivet av den katolska kyrkan i vissa av mellan och Sydamerikanska länder är ett exempel på att troende blandar in sin religion i politiken och en bromskloss i samhället? Förbudet mot att forska på stamceller i USA framtvingat av kristna lika så...

Dina fördomar om din omvärld är avgrundsdjupa...
Citera
2015-01-14, 21:25
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Du tycker inte upp till 40 års fängelse för abort för fattiga människor och endast böter för rika då deras samhällsställning gör att de tydligen skäms mer, framdrivet av den katolska kyrkan i vissa av mellan och Sydamerikanska länder är ett exempel på att troende blandar in sin religion i politiken och en bromskloss i samhället? Förbudet mot att forska på stamceller i USA framtvingat av kristna lika så...

Dina fördomar om din omvärld är avgrundsdjupa...

Har jag påstått detta du skriver? Visa mig ett inlägg då där jag påstått det du skriver här.
Du sitter och hittar på saker som fan läser Bibeln.
Du har fördomar så det skriker om det.
Citera
2015-01-14, 21:29
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Har jag påstått detta du skriver? Visa mig ett inlägg då där jag påstått det du skriver här.
Du sitter och hittar på saker som fan läser Bibeln.
Du har fördomar så det skriker om det.
Det var en fråga mot ditt påstående om du inte fattade det.

Men det är kanske lite svårt att se frågetecknet och förstå vad det betyder...
Citera
2015-01-14, 21:37
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Det var en fråga mot ditt påstående om du inte fattade det.

Men det är kanske lite svårt att se frågetecknet och förstå vad det betyder...
Vill du veta vad jag anser om det du tog upp starta en tråd om det. Istället för att blanda in det i den här tråden.
Abortfrågor, stamceller med mera.
Då kan du få mina åsikter om sakfrågorna.
Inte dra in dina saker i något det inte ens handlar om. Jag pratar om fördomar mot kristna och troende människor. Inget annat. Fördomar att Kristna och troende är mentalt störda och styrda.
Vet du vad fördomar är överhuvudtaget? Du är en av dem som har fördomar om troende och har gett dig själv rätten att kalla någon du inte ens vet vem är för dumskalle.
Vem tror du att du är?
Är det inte dags att sopa rent framför din egen dörr nu.
Citera
2015-01-14, 22:26
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Vill du veta vad jag anser om det du tog upp starta en tråd om det. Istället för att blanda in det i den här tråden.
Abortfrågor, stamceller med mera.
Då kan du få mina åsikter om sakfrågorna.
Inte dra in dina saker i något det inte ens handlar om. Jag pratar om fördomar mot kristna och troende människor. Inget annat. Fördomar att Kristna och troende är mentalt störda och styrda.
Vet du vad fördomar är överhuvudtaget? Du är en av dem som har fördomar om troende och har gett dig själv rätten att kalla någon du inte ens vet vem är för dumskalle.
Vem tror du att du är?
Är det inte dags att sopa rent framför din egen dörr nu.
Nu var det ju du som tog in dessa frågor i tråden och ville höra...
Citat:
Och vad har du själv som åsikt i abortfrågor, hbqt frågor, jämnställdhet och listan som går vidare...
Är det bekvämare att tillge GRUPPER av människor ansvar istället för att ta sitt individuella ansvar?
Man måste vara kritisk i allt och definitivt mot sig själv och se om man är fördomsfull eller inte.
Så det behövs inte.
Men det var ju några inlägg bort så du har väl redan glömt det som vanligt.

Jag har inga fördomar mot troende jag tycker bara att många av dem är dum i huvudet och du är ju en av dem och jag kan argumentera för varför varje människa är det med som jag tycker är det.

Att du inte fattar det som så mycket annat är ju ingen nyhet.

Så jag kan då förstå att du hade inget vettigt att tillägga till min fråga för du hade inga vettiga argument (som vanligt) att komma med?
Citera
2015-01-15, 00:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Jag skulle snarare påstå att det är omvänt. De som inte tror på någonting har aldrig kommit till den plats i livet där enda utvägen är gud. De har inte haft tillräcklig smärta helt enkelt. När människor kommer dit tar de antingen livet av sig eller finner gud. Ateister snackar om gud som något patetiskt eftersom de varken har tillräckliga erfarenheter eller intellekt för att förstå religion.

Inget fel på en personlig ... erkänd subjektiv ... snuttefiltism. Den hjälpar säkert många människor.

Däremot är pådyvlande ... pseudo-objektiv ... snuttefiltism en mental störning (~narcissism och/eller megalomani).
Citera
2015-01-15, 00:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag pratar om fördomar mot kristna och troende människor. Inget annat.

EGENTLIGEN talar du ... ändlöst ... om din egen kritik-allergi som är på en neurotisk paranoia-nivå.

Citat:
Fördomar att Kristna och troende är mentalt störda och styrda.

Med stor sannolikhet är flertalet kristna "vettiga", som kan låta "faith" och "facts" co-existera. Du tillhör minoriteten som inte kan detta.
Senast redigerad av Bogomil 2015-01-15 kl. 00:45.
Citera
2015-01-15, 00:48
Medlem
1486 inlägg i en så här ointressant tråd? Skaffa jobb!

Nej påståendet "Kristna = Mentalt störda" stämmer inte, liksom det inte stämmer för muslimer, hinduer, judar, miljöpartister, moderater eller kattägare heller.

Det finns fullständigt vansinniga galningar som är kristna, det finns otroligt skarpa vetenskapsmän som är kristna och det finns allt mellan dessa extremer. Att på galningarna och säga "Kristna är mentalt störda" eller på vetenskapsmännen och säga "kristna är genier" blir ungefär lika missvisande i båda fallen. Behövs det verkligen 1500 inlägg för detta?
Citera
2015-01-15, 00:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanLuc
Det finns fullständigt vansinniga galningar som är kristna, det finns otroligt skarpa vetenskapsmän som är kristna och det finns allt mellan dessa extremer.

Du har väl hört om proportioner, omfattning, intensitet och andra parametrar? (1)

Citat:
Att på galningarna och säga "Kristna är mentalt störda" eller på vetenskapsmännen och säga "kristna är genier" blir ungefär lika missvisande i båda fallen.

Naturligvis skall det tas hänsyn till (1), generaliseringer skall undvikas och ... för min del som gärna bumpar denna tråd ... min tydliga position om att majoriteten av kristna med stor sannolikhet är "vettiga".

Citat:
Behövs det verkligen 1500 inlägg för detta?

Tydligen gör det. Du presenterar ju själv några ytliga betraktninger om ämnet.
Citera
2015-01-15, 16:31
Bannlyst
Här Goran477 om du läser detta:

Här är bevis på hur kristna med sin gudstro kan bli mentalt störda. Du kommer antagligen tänka att "sektledaren" är psykiskt störd och det har du rätt i men om dessa stackare som dog i onödan inte hade haft sin "gudstro" hade de troligtvis inte fallit in i denna psykopats manipulationer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jonestown#Mass_murder-and-suicide
Citera
2015-01-15, 18:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du kan bli mentalt störd du med. Eller tror du att du är ett undantag? Att du har ett skydd mot sådant?
Döm inte någon, risk att du drabbas av det du dömer och hånar. Tro mig. Jag har levt så länge och träffat så många personer under mitt liv som har sagt samma sak.
Någon har gnällt på grannens så kallade skitunge Och till sin förfäran har dennes unge själv blivit en skitunge. Värre än grannens
Någon har hånat sin arbetskamrat för dennes ryggont och fick själv ont i ryggen under en låång tid.
Man får tillbaka det man ger ut då man minst anar det.
Snacka inte så mycket skit om mentala sjukdomar alltså. Du kan bli en av dem som får smaka på sjukdomen.
Mig gör det inget om du gaggar om det, är du rädd för det själv?. Jag vet vem jag är eller inte är och har mött människor med mentala sjukdomar. Det är inte att leka med eller håna och skämta om. Framför allt inte om du drabbas av det själv.

Allt detta spekulerande om vad som KAN hände har inte minste relevans för det som faktisk är.
Citera
2015-01-15, 20:39
Bannlyst
Citat:
Du kan bli mentalt störd du med. Eller tror du att du är ett undantag? Att du har ett skydd mot sådant?
Döm inte någon, risk att du drabbas av det du dömer och hånar. Tro mig. Jag har levt så länge och träffat så många personer under mitt liv som har sagt samma sak.
Någon har gnällt på grannens så kallade skitunge Och till sin förfäran har dennes unge själv blivit en skitunge. Värre än grannens
Någon har hånat sin arbetskamrat för dennes ryggont och fick själv ont i ryggen under en låång tid.
Man får tillbaka det man ger ut då man minst anar det.
Snacka inte så mycket skit om mentala sjukdomar alltså. Du kan bli en av dem som får smaka på sjukdomen.
Mig gör det inget om du gaggar om det, är du rädd för det själv?. Jag vet vem jag är eller inte är och har mött människor med mentala sjukdomar. Det är inte att leka med eller håna och skämta om. Framför allt inte om du drabbas av det själv.

Jag har fortfarande inte sagt att jag inte skulle kunna bli mentalt störd och FYI har jag haft stunder av svaghet pga av "mental störning" eller "mental labilitet". Vad man nu vill kalla det för. Jag skäms inte över det och jag har sjukdomsinsikt. Så slappna av och make sense. Släpp garden då jag inte är ute efter dig.

Har du ens öppnat länken och läst om Jonestown?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in