2015-01-14, 16:21
  #6529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Du har inte tid att länka men du har tid att sitta och "argumentera". Märkligt. Med en enda länk hade du vunnit hela diskussionen. Men vad kan man egentligen vänta sig...
Mycket märkligt.
Citera
2015-01-14, 16:21
  #6530
Medlem
Crunchies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemResearch
Haha mycket möjligt men jag tycker det passade så väl in på dig så var bara tvungen.

Du har inte bevisat mig någonting än så länge så fortsätt gnugga geniknölarna så kanske du kommer fram till något! Kämpa!

Var du på mötet? Jag var. Hur upplevde du uppdelningen genom kameran? Det var uppemot 200 st på mötet, kanske 20 stycken gjorde sig extra hörda(i dina ord gjorde bort sig). Återigen kommer vi in på det här med definitioner men jag skulle vilja höra din definition av "stor majoritet".

Oj du vet inte vilka som går på våra matcher? Vad förvånad jag blir. Jag lärde mig tidigt i mitt liv att inte ta diskussioner om saker jag inte har någon koll på, kanske dags för dig att lära dig det.

Min definition av stor majoritet är majoriteten av alla frågeställare. Den tysta passiva publiken är i sammanhanget ointressant för dom bidrog inte med annat än att sitta där.

Nej jag är inte expert på DIF, detta är SHL-tråden inte DIF-tråden. Du kan inte begära att alla ska kunna allt om DIF för att få diskutera dom i denna tråd.
JK, UCS, Sofialäktarn, 11433 är dom jag känner till. Av ledarna för respektive grupp vet jag bara att Adolfsson är vice nått för JK. Vissa klackledare känner jag igen i person men vet inte vad dom heter.
Citera
2015-01-14, 16:29
  #6531
Medlem
Himerfarb lämnar Leksand. Det var ett jävla farande fram och tillbaka!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/leksand/article20159653.ab
Citera
2015-01-14, 16:40
  #6532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crunchie
Min definition av stor majoritet är majoriteten av alla frågeställare. Den tysta passiva publiken är i sammanhanget ointressant för dom bidrog inte med annat än att sitta där.

Nej jag är inte expert på DIF, detta är SHL-tråden inte DIF-tråden. Du kan inte begära att alla ska kunna allt om DIF för att få diskutera dom i denna tråd.
JK, UCS, Sofialäktarn, 11433 är dom jag känner till. Av ledarna för respektive grupp vet jag bara att Adolfsson är vice nått för JK. Vissa klackledare känner jag igen i person men vet inte vad dom heter.
Du vet alltså ingenting om det här.

Ciao.
Citera
2015-01-14, 16:45
  #6533
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaCrap
Himerfarb lämnar Leksand. Det var ett jävla farande fram och tillbaka!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/leksand/article20159653.ab
Skönt att han är borta. Skön snubbe men håller inte som produktiv spelare i SHL.

"Johan Svensson @MrMadhawk
Leksand har nyförvärv på gång. Kjell Kruse ville inte säga för mycket, men det står mellan två spelare just nu."
__________________
Senast redigerad av m4tt145 2015-01-14 kl. 16:52.
Citera
2015-01-14, 16:45
  #6534
Medlem
Crunchies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaCrap
Himerfarb lämnar Leksand. Det var ett jävla farande fram och tillbaka!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/leksand/article20159653.ab

Han går alltså inte direkt till Malmö. Man undrar vem det är som ska betala honom resten av säsongen om inte Leksand gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av SystemResearch
Du vet alltså ingenting om det här.

Ciao.

Hare bra i DIF-tråden!
Citera
2015-01-14, 17:07
  #6535
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VisitByIncubus
Angående DIF:s medlemsmöte angående Marcus Nilson.

Jag såg hela mötet och även om jag tror mig förstå Marcus och hans val samt ledningens beslut att ta tillbaka honom så blev det pinsamt när man drog ner byxorna på Marcus gällande ställningstagandet att han inte drev saken (till arbetsdomstolen) för pengarnas skull. Där blev det tydligt att han ljög och att han var ordentligt pengakåt. Inget fel i det, jag hade förmodligen gjort samma sak om min arbetsgivare försökt blåsa mig på lönen. Men säg inget annat för då framstår man bara som dum.
Det enda som bevisades, var hur sorglig en advokat "närmare medelåldern" inom arbetsrätt kan vara när han använder sin tillskansade yrkesskicklighet inte för Djurgårdens bästa genom att pedagogiskt försöka klargöra processen och möjliggöra att vi övriga icke-jurister på ett konstruktivt sätt kan hantera och ta ställning till eventuell problematik kopplad till agerandet av de inblandade i målet - utan till att leka Roast på Berns mot en försvarslös Nilson inför Jerry Springer-publik. Vad vi såg var inget annat än rent cynisk demagogi med halvsanningar och dimridåer med enda syftet att publikt förnedra Marcus. Det är inte värdigt en advokat, det är i strid med allt vad god advokatsed heter och det är verkligen inte värdigt någon alls över 25. Att unga, fulla av ungdomliga oförståndets blodtörst, må njuta av att se sitt hatobjekt utsättas för sådan behandling är en sak, men jag såg inte en enda äldre i lokalen imponeras. För det är ett narcissistiskt och patetiskt beteende, pinsamt redan när det frodas i ungdomsförbund och högstadiedebatter, som sätter show framför konstruktivt framåtskridande och Djurgårdens bästa. Hade jag önskat se vad som närmast skulle kunna betecknas som en karikatyr av en amerikansk filmrättegång hyr jag en 90tals-såpa från närmsta videobutik istället.

För advokat Olssons framförda "sanningar" ger jag förövrigt inte mycket, men någon får gärna tala om vad jag missat i hans frågor och påståenden som tillförde något av värde till diskussionen om rättsprocessen. Uppenbarligen finns det ju många som såg något fantastiskt i det framförandet som jag missade.

Citat:
Ursprungligen postat av VisitByIncubus
Samma sak med DIF:s ordförande Kaarel, han framstår inte heller helt ärlig och svävade på svaren ett flertal gånger. När han fick frågan om Marcus avstått från hela skadeståndet rann svetten i pannan på Kaarel eftersom det inte visade sig vara riktigt så som han fått det att låta.
Helt enig här däremot. Det är pinsamt uppenbart hur man försöker "skydda" Nilson genom att nu, under bilan, försöka ta på sig all skuld som tänkas kan för vad som skett. Det är genomskinligt, och det sprider bara misstro mot både Nilson och dem själva. Spotta upp sanningen precis som den är, graverande eller ej, för det är enda möjligheten för oss att kunna hantera situationen och sen någon gång ta oss vidare. Allt annat leder bara till mer misstro, mer splittring, mer hat.
Citera
2015-01-14, 19:20
  #6536
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Det enda som bevisades, var hur sorglig en advokat "närmare medelåldern" inom arbetsrätt kan vara när han använder sin tillskansade yrkesskicklighet inte för Djurgårdens bästa genom att pedagogiskt försöka klargöra processen och möjliggöra att vi övriga icke-jurister på ett konstruktivt sätt kan hantera och ta ställning till eventuell problematik kopplad till agerandet av de inblandade i målet - utan till att leka Roast på Berns mot en försvarslös Nilson inför Jerry Springer-publik. Vad vi såg var inget annat än rent cynisk demagogi med halvsanningar och dimridåer med enda syftet att publikt förnedra Marcus. Det är inte värdigt en advokat, det är i strid med allt vad god advokatsed heter och det är verkligen inte värdigt någon alls över 25. Att unga, fulla av ungdomliga oförståndets blodtörst, må njuta av att se sitt hatobjekt utsättas för sådan behandling är en sak, men jag såg inte en enda äldre i lokalen imponeras. För det är ett narcissistiskt och patetiskt beteende, pinsamt redan när det frodas i ungdomsförbund och högstadiedebatter, som sätter show framför konstruktivt framåtskridande och Djurgårdens bästa. Hade jag önskat se vad som närmast skulle kunna betecknas som en karikatyr av en amerikansk filmrättegång hyr jag en 90tals-såpa från närmsta videobutik istället.

För advokat Olssons framförda "sanningar" ger jag förövrigt inte mycket, men någon får gärna tala om vad jag missat i hans frågor och påståenden som tillförde något av värde till diskussionen om rättsprocessen. Uppenbarligen finns det ju många som såg något fantastiskt i det framförandet som jag missade.


Helt enig här däremot. Det är pinsamt uppenbart hur man försöker "skydda" Nilson genom att nu, under bilan, försöka ta på sig all skuld som tänkas kan för vad som skett. Det är genomskinligt, och det sprider bara misstro mot både Nilson och dem själva. Spotta upp sanningen precis som den är, graverande eller ej, för det är enda möjligheten för oss att kunna hantera situationen och sen någon gång ta oss vidare. Allt annat leder bara till mer misstro, mer splittring, mer hat.
Nej, det här var hårt, ett alldels för hårt inlägg. I efterhand ser det inte bra ut med så mycket hårda invektiv mot någon som trots allt inte är en särskilt offentlig person, men nu är det inte mycket mer än att det får stå kvar som ett inlägg man ångrar sin ton i
Citera
2015-01-14, 20:10
  #6537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crunchie
Nej jag är inte expert på DIF, detta är SHL-tråden inte DIF-tråden. Du kan inte begära att alla ska kunna allt om DIF för att få diskutera dom i denna tråd.

Du verkar ju redan kunna allt då du dömt ut hela föreningen utifrån ett klipp, men vad ska man förvänta sig av en gröthals som tillhör ett pedofilkramande gäng.
Citera
2015-01-14, 20:14
  #6538
Medlem
Mikojans avatar
Sylvegård i Malmö säger om nyförvärvärvet Himelfarb;

Citat:
– Eric är en spelare som kommer bredda vår trupp och kommer hjälpa oss på vägen till SHL, säger sportchefen Patrik Sylvegård i ett pressmeddelande.

Underförstått menar Sylvegård:"men väl där kommer han inte att få vara med"
Citera
2015-01-14, 20:48
  #6539
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Sylvegård i Malmö säger om nyförvärvärvet Himelfarb;



Underförstått menar Sylvegård:"men väl där kommer han inte att få vara med"

Himmelfarb kommer nog att spela i Norge snart, tippar Lørenskog eller Oilers (med Soares och Plastino - han är samma kaliber av spelare som dem - nästan bra nog).
Citera
2015-01-14, 22:03
  #6540
Medlem
Mikojans avatar
En familj i upplösning. Kan nog vara det bästa som hänt Färjestad på flera år

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/farjestad/article20159912.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in