Citat:
Ursprungligen postat av
VisitByIncubus
Angående DIF:s medlemsmöte angående Marcus Nilson.
Jag såg hela mötet och även om jag tror mig förstå Marcus och hans val samt ledningens beslut att ta tillbaka honom så blev det pinsamt när man drog ner byxorna på Marcus gällande ställningstagandet att han inte drev saken (till arbetsdomstolen) för pengarnas skull. Där blev det tydligt att han ljög och att han var ordentligt pengakåt. Inget fel i det, jag hade förmodligen gjort samma sak om min arbetsgivare försökt blåsa mig på lönen. Men säg inget annat för då framstår man bara som dum.
Det enda som bevisades, var hur sorglig en advokat "närmare medelåldern" inom arbetsrätt kan vara när han använder sin tillskansade yrkesskicklighet inte för Djurgårdens bästa genom att pedagogiskt försöka klargöra processen och möjliggöra att vi övriga icke-jurister på ett konstruktivt sätt kan hantera och ta ställning till eventuell problematik kopplad till agerandet av de inblandade i målet - utan till att leka Roast på Berns mot en försvarslös Nilson inför Jerry Springer-publik. Vad vi såg var inget annat än rent cynisk demagogi med halvsanningar och dimridåer med enda syftet att publikt förnedra Marcus. Det är inte värdigt en advokat, det är i strid med allt vad god advokatsed heter och det är verkligen inte värdigt någon alls över 25. Att unga, fulla av ungdomliga oförståndets blodtörst, må njuta av att se sitt hatobjekt utsättas för sådan behandling är en sak, men jag såg inte en enda äldre i lokalen imponeras. För det är ett narcissistiskt och patetiskt beteende, pinsamt redan när det frodas i ungdomsförbund och högstadiedebatter, som sätter show framför konstruktivt framåtskridande och Djurgårdens bästa. Hade jag önskat se vad som närmast skulle kunna betecknas som en karikatyr av en amerikansk filmrättegång hyr jag en 90tals-såpa från närmsta videobutik istället.
För advokat Olssons framförda "sanningar" ger jag förövrigt inte mycket, men någon får gärna tala om vad jag missat i hans frågor och påståenden som tillförde något av värde till diskussionen om rättsprocessen. Uppenbarligen finns det ju många som såg något fantastiskt i det framförandet som jag missade.
Citat:
Ursprungligen postat av
VisitByIncubus
Samma sak med DIF:s ordförande Kaarel, han framstår inte heller helt ärlig och svävade på svaren ett flertal gånger. När han fick frågan om Marcus avstått från hela skadeståndet rann svetten i pannan på Kaarel eftersom det inte visade sig vara riktigt så som han fått det att låta.
Helt enig här däremot. Det är pinsamt uppenbart hur man försöker "skydda" Nilson genom att nu, under bilan, försöka ta på sig all skuld som tänkas kan för vad som skett. Det är genomskinligt, och det sprider bara misstro mot både Nilson och dem själva. Spotta upp sanningen precis som den är, graverande eller ej, för det är enda möjligheten för oss att kunna hantera situationen och sen någon gång ta oss vidare. Allt annat leder bara till mer misstro, mer splittring, mer hat.