2015-01-14, 14:07
  #6517
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crunchie
Absolut inte. Nu såg jag inte hela mötet för jag tyckte det var för pinsamt att se på men jag hörde inte många konstruktiva och balanserade frågor som man ställer till en ledning man är missnöjd med.

"Ööö vad tycker ni om att SHL går in och ändrar mitt under pågående säsong, det här med powerbreak osv, SHL är plastigt"

"powerbreak är inte nytt ens för denna säsong"

"Jo men ni vet vad jag menar, det är ofta liksom ändringar typ"

Ungefär så lät det.

Istället för

Hur utövar ni ert ägarinflytande i SHL? Jag tänker främst på missnöjet som skapas med regeländringar under pågående säsong som att OT spelas 3 mot 3.

Även fast frågan inte ställdes på rätt sätt gav Säcken en tydligt svar. Att DIF var emot det och hade påtalat det i SHLs styrelserum.

Det var många nedsättande one-liners och pajkastning, därför jag var tvungen att stänga av till och från. Att inte någon äldre utbildad DIF-medlem avbröt. Kanske inte finns några kvar som har engagemang?
Jag såg hela mötet och ibland glimtade faktiskt några sansade människor till och yttrade sig, men det var alltför sällan. Det var mest gaphalsar i början, lugnade ner sig desto längre det gick.
Citera
2015-01-14, 14:08
  #6518
Medlem
Crunchies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemResearch
Har hört att generalisering är synonymt med intelligens.

Jag har inte hört någon djurgårdare fördöma det så vad är det jag har missat?
Citera
2015-01-14, 14:13
  #6519
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crunchie
Jag har inte hört någon djurgårdare fördöma det så vad är det jag har missat?
Onekligen väldigt mycket.
Citera
2015-01-14, 14:17
  #6520
Medlem
Crunchies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemResearch
Onekligen väldigt mycket.

Du tillför jävligt mycket till diskussionen med dina one liners. Du kanske kan länka till lite utlåtanden där framstående djurgårdsikoner anmärker på den låga nivån på mötet?
Citera
2015-01-14, 14:19
  #6521
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crunchie
Jag har inte hört någon djurgårdare fördöma det så vad är det jag har missat?

Det här skrev jag halvvägs in under mötet igår:
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kula
Åh fyfan vad man sitter och skäms!
Vafan är det för folk som sitter och försöker få in billiga poänger hela tiden.
Man kan inte mer än be om ursäkt orka sitta och sitta å flika in tokdåliga punchlines.
Satan vilka bollar Mackan måste ha, stort!

Som Mjukisbyxgolf sa, det var skämmigt som fan i början men sen blev det en mer nyanserad diskussion mot slutet.
Har du inte sett hela kanske du inte ska uttala dig?
Citera
2015-01-14, 14:20
  #6522
Medlem
VisitByIncubuss avatar
Angående DIF:s medlemsmöte angående Marcus Nilson.

Jag såg hela mötet och även om jag tror mig förstå Marcus och hans val samt ledningens beslut att ta tillbaka honom så blev det pinsamt när man drog ner byxorna på Marcus gällande ställningstagandet att han inte drev saken (till arbetsdomstolen) för pengarnas skull. Där blev det tydligt att han ljög och att han var ordentligt pengakåt. Inget fel i det, jag hade förmodligen gjort samma sak om min arbetsgivare försökt blåsa mig på lönen. Men säg inget annat för då framstår man bara som dum.

Samma sak med DIF:s ordförande Kaarel, han framstår inte heller helt ärlig och svävade på svaren ett flertal gånger. När han fick frågan om Marcus avstått från hela skadeståndet rann svetten i pannan på Kaarel eftersom det inte visade sig vara riktigt så som han fått det att låta.

Många medlemmar uppträdde argt och besviket och ska ha respekt för det. Några försökte mana till samförstånd och fred istället. Den som var bäst var tjejen som menade att "om vi ska vara lite finare, lite bättre, så måste vi kunna ta en ursäkt från Marcus".

Nu ska det bli väldigt intressant att se hur det går för herr Nilson i sin comeback. Kommer poängen så glömmer snart de flesta medlemmarna sin ilska men producerar han noll och inget så kommer rösterna aldrig att tystna. Jag förmodar att detta är Marcus sista anhalt i karriären för han har ju omöjliggjort en ny flytt till annan klubb efter detta.
Citera
2015-01-14, 14:45
  #6523
Medlem
Embas avatar
Starkt av Mackan att sitta där och ta all skit, befogad eller ej.

Men, vad vare för kriminella som han tydligen kontaktade i och med tvisten?

Skicka gärna PM så slipper vi gå mer OT.
__________________
Senast redigerad av Emba 2015-01-14 kl. 14:54.
Citera
2015-01-14, 14:59
  #6524
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crunchie
Du tillför jävligt mycket till diskussionen med dina one liners. Du kanske kan länka till lite utlåtanden där framstående djurgårdsikoner anmärker på den låga nivån på mötet?
Tänka sig att mina "one liners" bidrar lika mycket som dina hormonstinna inlägg om oss. Dina inlägg saknar grund och du slänger bara ur dig massa generaliseringar. Jag kan lova dig att ta en seriös diskussion om du kommer med argument som håller.

Definiera Djurgårdsikoner. Finns tongivande supportrar(du vet antagligen inte vilka det är då du inte har någon koll om det här) som tycker att det gick över gränsen och som kan godta MN ursäkt. Och nej, jag tänker inte sitta och länka till det, den tiden har jag inte. Men kolla sociala medier så ska du säkert finna något av värde.
__________________
Senast redigerad av SystemResearch 2015-01-14 kl. 15:04.
Citera
2015-01-14, 15:17
  #6525
Medlem
Crunchies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemResearch
Tänka sig att mina "one liners" bidrar lika mycket som dina hormonstinna inlägg om oss. Dina inlägg saknar grund och du slänger bara ur dig massa generaliseringar. Jag kan lova dig att ta en seriös diskussion om du kommer med argument som håller.

Definiera Djurgårdsikoner. Finns tongivande supportrar(du vet antagligen inte vilka det är då du inte har någon koll om det här) som tycker att det gick över gränsen och som kan godta MN ursäkt. Och nej, jag tänker inte sitta och länka till det, den tiden har jag inte. Men kolla sociala medier så ska du säkert finna något av värde.

hormonstinna? har du hört det ordet så många gånger om ert möte igår att du också vill använda det?
Du är full av skit. Du kan inte ta debatten för du vet att min tes är bevisad. Djurgårdare är pack. Och innan du börjar grina om generaliseringar så menar jag inte alla djurgårdare, utan jag menar dom som gjorde bort sig på mötet. Dom som var i stor majoritet på ert möte igår.

Du får ursäkta att jag inte vet vilka bland aporna i er ståklack som har högst rang. Antingen bevisar du mig fel genom att länka eller så behöver du inte bemöda dig med att svara.
Citera
2015-01-14, 15:45
  #6526
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crunchie
hormonstinna? har du hört det ordet så många gånger om ert möte igår att du också vill använda det?
Du är full av skit. Du kan inte ta debatten för du vet att min tes är bevisad. Djurgårdare är pack. Och innan du börjar grina om generaliseringar så menar jag inte alla djurgårdare, utan jag menar dom som gjorde bort sig på mötet. Dom som var i stor majoritet på ert möte igår.

Du får ursäkta att jag inte vet vilka bland aporna i er ståklack som har högst rang. Antingen bevisar du mig fel genom att länka eller så behöver du inte bemöda dig med att svara.
Haha mycket möjligt men jag tycker det passade så väl in på dig så var bara tvungen.

Du har inte bevisat mig någonting än så länge så fortsätt gnugga geniknölarna så kanske du kommer fram till något! Kämpa!

Var du på mötet? Jag var. Hur upplevde du uppdelningen genom kameran? Det var uppemot 200 st på mötet, kanske 20 stycken gjorde sig extra hörda(i dina ord gjorde bort sig). Återigen kommer vi in på det här med definitioner men jag skulle vilja höra din definition av "stor majoritet".

Oj du vet inte vilka som går på våra matcher? Vad förvånad jag blir. Jag lärde mig tidigt i mitt liv att inte ta diskussioner om saker jag inte har någon koll på, kanske dags för dig att lära dig det.
Citera
2015-01-14, 16:15
  #6527
Medlem
von_Ss avatar
Himelfarb näste man att lämna Salos fuskbygge. Verkar bli Malmö nästa.
Citera
2015-01-14, 16:18
  #6528
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemResearch
Tänka sig att mina "one liners" bidrar lika mycket som dina hormonstinna inlägg om oss. Dina inlägg saknar grund och du slänger bara ur dig massa generaliseringar. Jag kan lova dig att ta en seriös diskussion om du kommer med argument som håller.

Definiera Djurgårdsikoner. Finns tongivande supportrar(du vet antagligen inte vilka det är då du inte har någon koll om det här) som tycker att det gick över gränsen och som kan godta MN ursäkt. Och nej, jag tänker inte sitta och länka till det, den tiden har jag inte. Men kolla sociala medier så ska du säkert finna något av värde.
Du har inte tid att länka men du har tid att sitta och "argumentera". Märkligt. Med en enda länk hade du vunnit hela diskussionen. Men vad kan man egentligen vänta sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in