2015-01-14, 12:29
Medlem
jacoooops avatar
Tydligen är SGA matcharrangör för matchen mot LA.
Vad innebär detta mer än att säsongare får pröjsa? Kommer SGA ta alla intäkter?
Citera
2015-01-14, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Förmodligen är det väl Sofia B. Karlsson. Det är väl ingen hemlighet att det finns folk som ogillar hennes engagemang i övrigt. Sen har jag mycket svårt att tro att det skulle vara folk som rör sig i ytterlighetsfalangerna inom AIK som har skickat någon form av hot. Dessa saker sköter man på ett annat sätt.

Tråkigt, alldeles oavsett.

Det är Edselius plus en till som hotats, den andra ska int vara tränare eller spelare.

http://www.dn.se/sport/fotboll/aik-f...tsatt-for-hot/
Citera
2015-01-14, 13:39
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Haha, du skämtar va? Hur ska nya personer veta klubbtillhörighet för att folk har varit med ett tag?

Aja, då ber jag min broder ödmjukt om ursäkt och skyller på att det inte fanns någon avatar att "minnas".

Tyvärr kommer nog avspärrningarna påverka oss en del, men det är så synd eftersom det kan lösas bättre. Vid mindre bortaföljen borde man till och med kunna öppna den ena delen av södra nedre för bajare. Avstånden vid avspärrningar är ofta alldeles för stora och borde kunna lösas bättre.

Bygg en bur på södra nedre. Passar apajävlarna fint också.
Citera
2015-01-14, 14:31
Medlem
Citat:
Förmodligen är det väl Sofia B. Karlsson. Det är väl ingen hemlighet att det finns folk som ogillar hennes engagemang i övrigt. Sen har jag mycket svårt att tro att det skulle vara folk som rör sig i ytterlighetsfalangerna inom AIK som har skickat någon form av hot. Dessa saker sköter man på ett annat sätt.

Har också hört att det är Sofia B. Orsaken ska vara att hon plockat fram fem punkter som kallas AIK-stilen. Vissa tunga grabbar har stört sig på att hon tagit sig någon sorts bestämmande rätt hur AIK:are ska vara och att Edselius backade upp henne när hon blev konfronterad angående ett par av punkterna.
Citera
2015-01-14, 15:45
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Har också hört att det är Sofia B. Orsaken ska vara att hon plockat fram fem punkter som kallas AIK-stilen. Vissa tunga grabbar har stört sig på att hon tagit sig någon sorts bestämmande rätt hur AIK:are ska vara och att Edselius backade upp henne när hon blev konfronterad angående ett par av punkterna.

Självfallet alltid fel med våld eller hot om våld, men vad annat kan man förvänta sig när man medvetet ställer sig i opposition mot människor som man vet kan vara våldsamma? Det är klart att man stör sig på det. Jag hade också flippat om en genuspedagog med politisk agenda dök upp från ingenstans och bestämde vad alla Bajare ska tycka.
Citera
2015-01-14, 16:02
Medlem
Citat:

Ja:

https://www.nordfront.se/showan-shat...kvan-hotad.smr

Hon ska tydligen ha fått fast anställning och blivit ihop med en ökänd vänsterextremist och Malmö-supporter, vilket antagligen retar somliga.

Jag är ju politiskt partisk då jag ogillar Karlssons åsikter och jag är inte riktigt insatt i vad hon gör för klubben. Men jag är också AIK:are och om hon bara sysslar med politiskt korrekt PR-arbete känns det helt klart obefogat att ha någon anställd som sysslar med det och retar fans med andra åsikter, helt oavsett vad man tycker om hennes åsikter.
Citera
2015-01-14, 16:29
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen

AIK-stilen togs fram för flera år sen.
Jag har detta avtal framför mig som gäller för 2015 (sonen ska skriva under det) och ser "likadan" ut som tidigare år.
Citera
2015-01-14, 16:35
Medlem
Genusgalningen tillika vänsterextremisten Sofia smyglanserades in under AIK:s fana under sommaren 2014..

Förhoppningen var att de mer vaksamma supportrarna var inne i en sommarslummer och att när de väl kvicknat till så skulle Sofias närvaro vara ett faktum som ingen riktigt orkar ödsla tid på..

I någon mån föll det väl ut då fanskapet trots allt sitter kvar på sin tramstjänst och tickar pengar på AIK:s nota..

Att det bland mer vaksamma AIK:are finns en misstänksamhet mot Sofia och mer allmänt personer med hennes meritförteckning är årets understatement..

Någon fånig värdegrund som ska diktera vem jag ska vara kan AIK bara köra upp i röven utan vaselin..

Dessutom bör man ta i beaktande att värdegrunden knappast är huggen i sten utan kan utökas i takt med att Sofia och hennes åsiktfränder vinner mark inom AIK..
Citera
2015-01-14, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Självfallet alltid fel med våld eller hot om våld, men vad annat kan man förvänta sig när man medvetet ställer sig i opposition mot människor som man vet kan vara våldsamma? Det är klart att man stör sig på det. Jag hade också flippat om en genuspedagog med politisk agenda dök upp från ingenstans och bestämde vad alla Bajare ska tycka.
Får mig osökt att tänka på när genus-Ulrik med anhang skrev en krönika i Aftonbladet och grinade över ramsan "Vi ska våldta era horor". Fyfan.
Citera
2015-01-14, 17:16
Medlem
Nu har vi sålt 5100 säsongskort. Framtill 2/1 är det bara möjligt för gamla säsongare att förnya, den enda nyförsäljningen är på klacjsektionerna.

Kan nog landa på en fin siffra i slutändan.
Citera
2015-01-14, 17:52
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Nu har vi sålt 5100 säsongskort. Framtill 2/1 är det bara möjligt för gamla säsongare att förnya, den enda nyförsäljningen är på klacjsektionerna.

Kan nog landa på en fin siffra i slutändan.

Plus 4 000 obetalda reservationer. Om även dessa förnyar innan januari är slut så går vi in i nyförsäljningen med över 9 100 sålda säsongskort. Tror det blir en bra siffra!
Citera
2015-01-14, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
AIK-stilen togs fram för flera år sen.
Jag har detta avtal framför mig som gäller för 2015 (sonen ska skriva under det) och ser "likadan" ut som tidigare år.

Fast det här härrör sig från 10 januari. Se denna bild:

https://pbs.twimg.com/media/B6_AuaMIAAE_Mey.jpg:large

Främst är det texten: "En riktig AIK:are" som dom opponerar sig mot. Plus att hon har missuppfattat en hel del punkter. Exempelvis vill dom ha in texten: "Med undantag för Djurgården och Hammarby" i den fjärde punkten som rör att man ska uppträda på ett juste sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in