Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-20, 22:31
  #1
Medlem
Hade precis tänkt skriva ett inlägg i den nuvarande supportersäsongen-tråden när jag kom på att mitt inlägg jag hade tänkt skriva faktiskt handlar om säsongen 2015, så lika bra att dra igång denna tråden då de enda tillkommande inläggen och diskussioner kommer att handla om just, 2015.


2015 är ett väldigt intressant år, främst pga att Bajen går upp. Kommer ni(Bajen) fortsätta ha ett enormt publikpådrag? Kommer slaget om Söder blossa upp igen pga Bajens plats i Allsvenskan och kommer AIK till följd av detta hamna lite i skymundan?

Kommer AIK lyckas sälja lika många årskort även denna säsong?

Tror ni i Malmös årskort säljas som smör nu, tack vare framgångarna i Europa?

Kommer de kontroversiella politikdiskussionerna eskalera, avta eller till och med försvinna denna kommande säsong?

Blir den allmänna repressionen mot oss supportrar ovanligt påeldad av media och andra makthavare?


För vår egen del tror jag det kan bli ett roligt år. UG fyller 10 år och på läktaren tycker åtminstone jag att vi är på en, möjligen liten, men ändå på en uppåtgående trend.
Vi avslutar vår försäsong med att möta FC Köpenhamn borta, den 14 februari. En riktigt rolig match där jag dessutom tror att vi kan få ner en massa man. Hetsen till den matchen är redan igång!

Hur ser er försäsong ut?
Citera
2014-11-21, 07:51
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Hade precis tänkt skriva ett inlägg i den nuvarande supportersäsongen-tråden när jag kom på att mitt inlägg jag hade tänkt skriva faktiskt handlar om säsongen 2015, så lika bra att dra igång denna tråden då de enda tillkommande inläggen och diskussioner kommer att handla om just, 2015.


2015 är ett väldigt intressant år, främst pga att Bajen går upp. Kommer ni(Bajen) fortsätta ha ett enormt publikpådrag? Kommer slaget om Söder blossa upp igen pga Bajens plats i Allsvenskan och kommer AIK till följd av detta hamna lite i skymundan?

Kommer AIK lyckas sälja lika många årskort även denna säsong?

Tror ni i Malmös årskort säljas som smör nu, tack vare framgångarna i Europa?

Kommer de kontroversiella politikdiskussionerna eskalera, avta eller till och med försvinna denna kommande säsong?

Blir den allmänna repressionen mot oss supportrar ovanligt påeldad av media och andra makthavare?


För vår egen del tror jag det kan bli ett roligt år. UG fyller 10 år och på läktaren tycker åtminstone jag att vi är på en, möjligen liten, men ändå på en uppåtgående trend.
Vi avslutar vår försäsong med att möta FC Köpenhamn borta, den 14 februari. En riktigt rolig match där jag dessutom tror att vi kan få ner en massa man. Hetsen till den matchen är redan igång!

Hur ser er försäsong ut?

Jag tror att detta kommer bli en av dom roligaste säsongerna på länge, ska verkligen bli kul att se hur Bajen klarar sig med lite seriösare motstånd på läktarna.

Tror inte att årskortsförsäljningen kommer öka faktist, kanske för Malmö men blir nog ingen nämnvärd skillnad för oss andra lag.

Sen så tror jag att det här kommer bli en väldigt tuff säsong nu när media har eldat på allt och alla nya konstiga "avbryt-och-spela-om-matchen" regler.
Är riktigt nyfiken på vad dom menar med tillstånd för pyro, om det blir som våra målraketer eller om det blir mer som i Norge. Sen är man ju lite fundersam angående huliganregistret, om dom kommer klassa alla som går i en marsch som risksupportrar eller huliganer, tror det kommer utfärdas en hel del tvivelaktiga tillträdesförbjud.

Är riktigt avundsjuk över Köpenhamn matchen, det är väl en match som alla förutom Malmö suktar efter typ. Tror att vi får en sjukt tråkig försäsong med motstånd såsom Halmia och Trelleborg, allt seriösare motstånd kommer väl vara upptagna med svenska cupen.
Citera
2014-11-21, 17:50
  #3
Moderator
easy_dans avatar
Bajen gör lite förändringar på läktaren inför 2015, familjeläktaren på nedre flyttas upp och ännu en aktiv sittplats öppnas, förutom på långsidan efter klacken lägger man in en ny i kurvan bredvid kortsideklacken.
Citera
2014-11-21, 21:18
  #4
Medlem
se_där...s avatar
Aik gjorde väl en blunder förra året som reade ut familjebiljetter så billigt att man bara behövde gå på ett par matcher för att det skulle betalt sig?
Antar att Aik höjer priserna för familjerna och såvida man inte sänker på övriga sektioner så undrar jag om det inte blir ett tapp även där med tanke på att det alltid finns 35 tusen lediga platser.

Det är väl inte en vågad gissning att Aik hamnar närmare 10k än 15k säsongsbiljetter...eller?
Citera
2014-11-21, 21:32
  #5
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Aik gjorde väl en blunder förra året som reade ut familjebiljetter så billigt att man bara behövde gå på ett par matcher för att det skulle betalt sig?
Antar att Aik höjer priserna för familjerna och såvida man inte sänker på övriga sektioner så undrar jag om det inte blir ett tapp även där med tanke på att det alltid finns 35 tusen lediga platser.

Det är väl inte en vågad gissning att Aik hamnar närmare 10k än 15k säsongsbiljetter...eller?

Priserna bör höjas betänkligt för familjekorten. Samtidigt bör studenter, ungdomar och pensionärer subventioneras i än högre grad, och då inte bara på ståplats. Jag tror inte vi kommer sälja speciellt mycket mindre årskort, även om jag tvivlar på att det rör sig om 16-17000. Men drygt 15000 skulle jag tippa på. Sen bryr jag mig inte nämnvärt. Årskort säkrar en mindre intäkt per åskådare utslaget över alla matcher, men leder färre årskort till fler sålda lösbiljetter så är det bara positivt. Det finns ju inget egenvärde i att sälja x antal årskort så länge lösförsäljningen väger upp inkomsttappet för färre årskort.

Bajen lär väl likaledes höja sina priser, vilket säkerligen gör att man tappar en del av tidigare innehavare. Sen kommer förstås antalet stt öka i och med avancemanget. Men det kommer väl kanske inte bli någon extrem tillväxt. Men ett par tusen extra kan man väl gott räkna med.
Citera
2014-11-21, 21:54
  #6
Medlem
se_där...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Bajen lär väl likaledes höja sina priser, vilket säkerligen gör att man tappar en del av tidigare innehavare. Sen kommer förstås antalet stt öka i och med avancemanget. Men det kommer väl kanske inte bli någon extrem tillväxt. Men ett par tusen extra kan man väl gott räkna med.

Priserna vart klara ikväll och på vissa läktare blev det en marginell höjning. Räknar med en bit över 15k sålda, och att det lär bli mest i Sverige
Citera
2014-11-21, 22:06
  #7
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Priserna vart klara ikväll och på vissa läktare blev det en marginell höjning. Räknar med en bit över 15k sålda, och att det lär bli mest i Sverige

Ja, vi får väl helt enkelt se hur det artar sig.
Citera
2014-11-21, 23:03
  #8
Medlem
Säsongskortspriserna för den som är intresserad. Tycker att de ligger på en mycket bra nivå!

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n...f180e950d9dbb3
Citera
2014-11-21, 23:26
  #9
Medlem
Lite väl hög höjning enligt mig. Nästan 50% höjdes priserna med på min sektion.
Citera
2014-11-21, 23:32
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Lite väl hög höjning enligt mig. Nästan 50% höjdes priserna med på min sektion.
Kortsideklacken? Tycker att vi överlag hade rätt billiga priser förra året, nu lirar vi mot bra lag och dessutom attraktiv fotboll på en komfortabel arena. Har man tunnare plånbok så finns det bra platser till lågt pris, hade man råd med säsongsplåt förra året borde man ha det i år också.
Citera
2014-11-21, 23:38
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Kortsideklacken? Tycker att vi överlag hade rätt billiga priser förra året, nu lirar vi mot bra lag och dessutom attraktiv fotboll på en komfortabel arena. Har man tunnare plånbok så finns det bra platser till lågt pris, hade man råd med säsongsplåt förra året borde man ha det i år också.
Långsideklacken.

Jag kommer ta mig råd med säsongsplåt även i år förstås. Men hade gärna sett lite lägre priser och på så vis förmodligen fler sålda säsongsplåtar.
Citera
2014-11-21, 23:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Långsideklacken.

Jag kommer ta mig råd med säsongsplåt även i år förstås. Men hade gärna sett lite lägre priser och på så vis förmodligen fler sålda säsongsplåtar.
Fast priset i långsideklacken är alldeles för lågt. Både sett till platserna man faktiskt får samt att den påverkan det har på draget på våra klacksektioner. Det är skadligt för klacken att massa snåljåpar köper biljetter där för att få bra platser utan att ha någon tanke på att bidra till draget.

Du pröjsar alltså 150 kr/match och kan då stå nästan paralellt med mittlinjen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback