Citat:
Ursprungligen postat av
EastClintfood
Det där såg jättegott ut! och saftigt. Well done!
Tackar!
Tänkte först "kul med mer vegetariskt i tråden" när jag såg din förrätt, sen klickade jag på länken, hahaha.
Citat:
Ursprungligen postat av
Punkliv
Riktigt fint! Har ett recept på något liknande som jag tänkt göra någon dag.
Tack tack. Hur lyder ditt recept om man får fråga? Tänkte göra en variant av panzanella som liknar gårdagens sallad, alltså typ samma fast med bröd och kapris eller sardeller. Eller så kör jag en mer traditionell panzanella (fast med grillad paprika) och bönor separat, kanske blir bättre.
Det blev liknande mat för mig idag igen! Skulle på vegansk frityrmiddag (polare har just köpt en fritös), tog med mig en sallad för jag tänkte att det kunde behövas.
https://imgur.com/nIxUqk9
Från botten och uppåt: grillad paprika, tomat, persilja, svarta bönor, jalapeño, picklad rödlök, harico vert, romansallad. Sen blev det ruccola, krutonger och rostade solrosfrön på detta. (Givetvis serverades inte salladen i burken.)
Det friterade glömde jag fota, men det blev i alla fall pommes frites, lökringar, rökt tofu och jalapeño. Gott, men nästa gång jag käkar friterat räcker det med en friterad sak på tallriken istället för typ allt...