2015-01-14, 00:14
Medlem
Någon andraplats för Lazio blir det inte tal om då Roma helt enkelt är ett bättre lag. Lazio har gjort det bra, men tredjeplatsen beror också mycket på att andra lag har svajat. Jag tror att Inter kommer göra en grym vårsäsong med sina nyförvärv och en Mancini som fått tid på sig, tredjeplatsen går till Nerazzurri.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Lirare som Maradona och Miccoli är kommunister medan de mer stabila Buffon och De Rossi är långt åt höger.
Bryr mig inte om att han är kommunist, oj vad jag saknar Miccoli i Serie A.
Citera
2015-01-14, 00:39
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Någon andraplats för Lazio blir det inte tal om då Roma helt enkelt är ett bättre lag. Lazio har gjort det bra, men tredjeplatsen beror också mycket på att andra lag har svajat. Jag tror att Inter kommer göra en grym vårsäsong med sina nyförvärv och en Mancini som fått tid på sig, tredjeplatsen går till Nerazzurri.
Jag tror inte Lazio tar andraplatsen (även om det såklart hade varit magiskt och oförglömligt), men svårt att se Inter ta igen detta.

Citat:
Med risk för att gå OT; hade du tyckt samma om han var nazist eller fascist?
Citera
2015-01-14, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Jag tror inte Lazio tar andraplatsen (även om det såklart hade varit magiskt och oförglömligt), men svårt att se Inter ta igen detta.
Sex poäng borde inte vara så svårt att ta in för Inter under resterande delen av säsongen med tanke på att mer än hälften (20 omgångar) återstår. Kanske är jag väl pessimistisk, men jag bestämde mig för att sluta drömma om Lazio i Champions League efter de säsongerna där vi missade CL-platser med minsta möjliga marginal.

De senaste åren har det varit lite av en vana för Lazio att göra bra höstsäsonger, för att sedan sjunka ett par placeringar under våren. För två säsonger sedan låg Lazio 2:a vid den här tidpunkten och kallades "anti-Juve" och allt vad det var, för att sedan sluta 7:a.

Får Inter upp ångan och börjar känna att de kan knipa tredjeplatsen så tror jag klubbtraditioner träder in: Inter avgör matcher sent, håller tätt, får lite flyt med domslut, medan Lazio viker ned sig.

Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Med risk för att gå OT; hade du tyckt samma om han var nazist eller fascist?
Absolut, t.ex. gillade jag (som är laziale) givetvis Di Canio.
Senast redigerad av viwil002 2015-01-14 kl. 01:32.
Citera
2015-01-14, 11:21
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Sex poäng borde inte vara så svårt att ta in för Inter under resterande delen av säsongen med tanke på att mer än hälften (20 omgångar) återstår. Kanske är jag väl pessimistisk, men jag bestämde mig för att sluta drömma om Lazio i Champions League efter de säsongerna där vi missade CL-platser med minsta möjliga marginal.

De senaste åren har det varit lite av en vana för Lazio att göra bra höstsäsonger, för att sedan sjunka ett par placeringar under våren. För två säsonger sedan låg Lazio 2:a vid den här tidpunkten och kallades "anti-Juve" och allt vad det var, för att sedan sluta 7:a.

Får Inter upp ångan och börjar känna att de kan knipa tredjeplatsen så tror jag klubbtraditioner träder in: Inter avgör matcher sent, håller tätt, får lite flyt med domslut, medan Lazio viker ned sig.

Fan, jag hade förträngt det. Du har helt klart en poäng.
Enda fördelen är att det inte är höst längre. Men vi får se hur närmsta månader artar sig.

Citat:
Absolut, t.ex. gillade jag (som är laziale) givetvis Di Canio.
Missade det,
Citera
2015-01-14, 12:49
Medlem
Stivalis avatar
Jag har ju en hel del gamla fotbollstidningar från Italien. Ofta kompletterar dom intervjuer med en spalt av korta frågor (Questo o quello?).

Typ:
Fisk eller kött?
Ligabue eller Ramazzotti?
Premier League eller La Liga?
Bergen eller stranden?
Tennis eller cykling?
Höger eller vänster?
Pandoro eller Panettone? (Bakverk)
Collina eller Paparesta?
Luisa Corna eller Valeria Marini? (Runkobjekt)
Vin eller öl?
Armani eller Prada?

Ja, ni fattar grejen...

Det som avses med höger & vänster i det sammanhanget är ju främst det ekonomiska. Det är ju det som skalan mest handlar om. Finns liksom inte utrymme att utveckla sakfrågor. Ofta har folk ju en helt annan hållning i övriga sakfrågor än gällande den ekonomiska skalan. Blir väldigt luddigt om man försöker läsa in alltför mycket i dom svaren. Eller grubbla över hur i helvete Luigi Del Neri kunde ta Valeria Marini före Luisa Corna.

Jag skulle kunna rabbla upp här vad en massa profiler svarade, men det känns inte så intressant utan att veta mer detaljerat. Blir lite som "Hur i helvete kan han ta fisk före kött!!?" om jag skulle stapla upp svaren här. Utan att dyka ner i det så kan jag tänka mig att många "röstar med plånboken" & svarar höger. Dom är ju minst sagt höginkomsttagare.

Del Neri trixar dock till det & svarar "Centro". Även på frågan "Sensi eller Galliani?" glider han & svarar: "-Jag känner dem inte". Han ville väl ligga lågt där.

På "Ristorante eller Trattoria?" svarar Del Neri Trattoria. En folklig man är han, demontränaren. "Vino eller Birra?" Vino. Han är ju italienare! "Sacchi eller Zeman?" Sacchi. Defensiv är han. "Bush eller Saddam?" Bush. Del Neri höll tummarna för Red, White & Blue i ökenkriget. "Collina eller Paparesta?" Paparesta. Det här var dock 2003, möjligen kan det svaret variera från vecka till vecka.
Citera
2015-01-14, 18:21
Medlem
snillet_1s avatar
Målkamera införs nästa säsong:

Citat:
Today the FIGC met up to discuss the goal line technology project and Tavecchio emerged confident it would be done.

“This morning’s meeting began a journey that will take us to the application of goal line technology in our country during the predicted time-frame,” declared Tavecchio to reporters.

“I am convinced that it’s use, starting from next season, will be unavoidable.”

Clubs and officials have largely supported the technology, but argued over how far to take it and who will pay for its implementation.

Many are also calling for video replays to be introduced into Serie A, but that is a far more contentious issue.

http://www.football-italia.net/61193/serie-goal-line-tech-2015-16

Åsikt om detta?
Citera
2015-01-14, 19:38
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Har precis kollat färdigt på en italiensk film på Showtime: ACAB - All Cops Are Bastards.

Den handlar om kravallpolisen - Celerini - i Italien och den är mer eller mindre en dramadokumentär, väldigt naken och rå. Bra skådespel, bra filmat och med ett passande soundtrack.

Man får följa ett team kravallpoliser i deras vardag på jobbet och privat. Det sägs att den bygger på verkliga händelser och en del uppmärksammade händelser i calcion berörs.
Filmen tar inte ställning för nån, varken polis, bråkstakar eller enskilda personer.
Det är inte lätt att vara människa...

Får ni en chans att se den, så ta den.

Länkar till IMDB-sidan.
http://www.imdb.com/title/tt1893195/?ref_=nv_sr_1

Läs gärna tittarrecensionerna
http://www.imdb.com/title/tt1893195/reviews?ref_=tt_ov_rt
För er som inte har nåt att göra på andra sidan midnatt (inatt) och har Showtime kan jag rekommendera er att slå på burken.
Den börjar kl 00:20 och slutar 02:10.
Citera
2015-01-14, 19:39
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Åsikt om detta?

Bra. Alldeles för mycket spökmål nuförtiden...
Citera
2015-01-14, 19:49
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Åsikt om detta?
Videoreplayer undrar jag om man ska använda. I så fall måste man bestämma sig för vilka situationer de ska användas och helst där det är entydiga regler, t ex offside eller där linjer kan bestämma var en förseelse ägt rum (utanför eller innanför straffområdet).
Det har ju också hänt att inkast och hörnor/insparkar dömts felaktigt.
Det kan ju också finnas andra situationer man vill se om (hands, vem drog först i tröjan etc), men fotboll är en bedömningssport och även en replay ska ju bedömas.

Vem ska fatta beslut om replay? Antagligen domaren. Men det är som upplagt för tjafs, gnäll om att repris inte använts/använts i onödan etc.

Personligen tycker jag att man ska se över utvisningssystemet. Detta för att man ska kunna sätta hårt emot "skitförseelser" som tröjdragningar och filmningar samtidigt som matchen inte förstörs av just utvisningar.
Citera
2015-01-14, 20:56
Medlem
Ezzelinos avatar
Matri skadad i ena vaden, borta till slutet av februari eller början av mars. Illa för Genoa.

Bundesliganykomlingen Köln, för närvarande på en elfte plats med 5-4-8 på 17 matcher, sägs vara intresserade av Albin Ekdal.
Citera
2015-01-14, 22:28
Medlem
Citat:
...

Miccolis fall hörde inte samman med droger eller politik. Utan med sällskapet.

Hängde med Maffian och lyckades bli avlyssnad då han hånade Falcone. Vaffanculo!

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/06/27/article-2350047-1A894D28000005DC-682_634x470.jpg

I Italien så är Padre Pio och Falcone de folkliga hjältarna som i modern tid uppmärksammats för att kämpa mot onda krafter och makten. För mig så är dock Falcone i en egen division av de båda. Historiskt når Garibaldi dit och den enda levande person som kan mäta sig med deras populäritet är såklart Roberto Baggio.

Begravningen. Mäktig och rörande.
https://www.youtube.com/watch?v=rPyBoiDQYKI

Folkets vrede... Störtade partier och ett ruttet system. Och ur det steg Berlusconi fram, och nu dagens usla pissarslen. Vaffanculo!
Citera
2015-01-14, 22:57
Medlem
JayGatsbys avatar
De tappade poängen mot Roma verkar inte nedslagit Lazio särskilt mycket; komfortabel Coppa Italia-seger borta mot Torino ikväll. Milan nästa omgång.

Hoppas man behåller den fina formen till söndag när man möter Napoli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in