Citat:
1. Har ni någon möjlighet att ladda telefoner? Framförallt såhär i vintertid när man kollar upp tidtabeller i telefonen. Som många känner till är ju iPhones kassa så fort det är under 10 grader C utomhus då de helt plötsligt dör utan förvarning trots att man har 60% batteri.
Har läst att SL har portabla laddare med sig för de vanligaste telefontyper.
Om jag köpt en sms biljett men inte kan visa den pga temperatur på bussen t.ex. (vilket ofta kan vara svinkallt) vad gör ni då? Kan ni ringa något nummer i realtid för att få reda på att jag faktiskt har en biljett eller skriver ni tilläggsavgift som man får lösa i efterhand?
2. Tycker du inte det vart bättre om vi alla betalat lite mer skatt och haft en gratis kollektivtrafik. Jättebra för turismen och även en morot för att få folk att åka kollektivt. Dessutom så går Västtrafik minus på kontrollantkostnaden vs. intäkter från tjuvåkande, så det hade ju inneburit en besparing för Västtrafik.
3. Varför har ni kontroller när det är kaos i kollektivtrafiken vissa dagar. I somras råkade jag ut för kontroll när jag hade skitbråttom en morgon men det var någon tryckluftsläcka vid berzeligatan så alla spårvagnar som passera där va i stort sett en timma försenade. Trots detta var det kontroll vid Liseberg och alla resenärer blev skitförbannade på dina kolleger (kanske du var ombord också
)
Borde ni inte kolla upp trafiksituationen och skita i kontroller. Tycker du det är rimligt att man betalar för en tjänst som den dagen inte funkat?
Har läst att SL har portabla laddare med sig för de vanligaste telefontyper.
Om jag köpt en sms biljett men inte kan visa den pga temperatur på bussen t.ex. (vilket ofta kan vara svinkallt) vad gör ni då? Kan ni ringa något nummer i realtid för att få reda på att jag faktiskt har en biljett eller skriver ni tilläggsavgift som man får lösa i efterhand?
2. Tycker du inte det vart bättre om vi alla betalat lite mer skatt och haft en gratis kollektivtrafik. Jättebra för turismen och även en morot för att få folk att åka kollektivt. Dessutom så går Västtrafik minus på kontrollantkostnaden vs. intäkter från tjuvåkande, så det hade ju inneburit en besparing för Västtrafik.
3. Varför har ni kontroller när det är kaos i kollektivtrafiken vissa dagar. I somras råkade jag ut för kontroll när jag hade skitbråttom en morgon men det var någon tryckluftsläcka vid berzeligatan så alla spårvagnar som passera där va i stort sett en timma försenade. Trots detta var det kontroll vid Liseberg och alla resenärer blev skitförbannade på dina kolleger (kanske du var ombord också
)Borde ni inte kolla upp trafiksituationen och skita i kontroller. Tycker du det är rimligt att man betalar för en tjänst som den dagen inte funkat?
1. Vi har ingen möjlighet att ladda telefoner, mer än våra egna när vi har rast. Har du köpt en sms-biljett men telefonen är "död" kan vi kontrollera det genom att skicka ditt nummer till ett annat nummer, då får vi ett svar på sms där det står om du har biljett eller ej.
2. Det har jag ingen åsikt om.
3. Här håller jag med dig. Vi kan inte veta om det skall ske en tryckluftsläcka eller ej, därför har vi kontroller. Jag skulle inte kontrollera en vagn som är 1 timma sen pga fel i vagnnätet. Jag tycker inte det är rimligt att man betalar för en tjänst som inte håller vad den ska.
Det finns ju resegarantin. Är en vagn eller buss sen mer än 20 minuter har du rätt till ersättning. Du kan då ta en taxi och sen höra av dig till kontoret (Västtrafiks) och kräva ersättning för det.
Det är mycket lätt att stämpla sitt kort om man ser en kontrollant. En gång stämplade jag precis framför näsan på en kontrollant...lol