Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-11, 16:13
  #1
Medlem
Hej.

Det låg uppe en liknande tråd för något tag sen har jag för mig, och jag har också för mig att trådskaparen antogs vara ett troll.

Jag är inget troll. Jag jobbar/har jobbat som biljettkontrollant i Göteborg sedan Securitas tog över för 2 år sedan.

Jag tänker inte svara på frågor som jag anser kan "outa" mig, därav skriver jag att jag jobbar på eller har jobbat som biljettkontrollant. Inte att jag jobbar som det eller att jag inte jobbar som det, det hör inte till saken. Det som hör till saken är att jag mer än gärna svarar på era frågor.

Frågor om "avancerad" juridik har jag svårt att svara på. Svar finns att finna på nätet.

Väl mött.

/ Biljettkontrollanten.
__________________
Senast redigerad av Biljettkontrollant 2015-01-11 kl. 16:19.
Citera
2015-01-11, 16:22
  #2
Medlem
Kan jag prata mig ut ur en böter situation med någon ursäkt? De flesta man hör kör ju på snyfthistorier.. har de någonsin fungerat på dig?

Delar ni in Göteborg is delar som är mer troligt att ta fast tjuvåkare eller kör ni på måfo? (typ Askim vs Bergsjön)
Citera
2015-01-11, 16:24
  #3
Medlem
timewasters avatar
Finner du moraliska dilemman i ditt arbete?
Att bötfälla dom som redan inte har råd med en biljett tänker jag på
Citera
2015-01-11, 16:25
  #4
Medlem
prizs avatar
Hej,

Är det sant att många biljettkontrollanter som var anställda av kommun m.m. och sen gick privat(t ex Securitas)blev tjänstemän och inte kollektivare? Och i så fall vad för villkor fick dom?
Citera
2015-01-11, 16:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohigh
Kan jag prata mig ut ur en böter situation med någon ursäkt? De flesta man hör kör ju på snyfthistorier.. har de någonsin fungerat på dig?

Delar ni in Göteborg is delar som är mer troligt att ta fast tjuvåkare eller kör ni på måfo? (typ Askim vs Bergsjön)