2015-01-11, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Hur är det med Reus kontrakt? Går det ut i sommar?
Nix. Däremot har han en utköpsklausul på ca £20m som går att aktivera från och med i sommar. Kontraktet i sig går ut 30e juni 2017.
2015-01-11, 16:16
Medlem
MangoChutneys avatar
Hur trovärdiga är Tuttomercatoweb?

De verkar men att Juventus är nära att ta över Balotelli på lån säsongen ut med en utköpsklausul på €18 mille om jag tolkar artikeln rätt...

http://www.tuttomercatoweb.com/serie-a/esclusiva-tmw-juventus-ecco-l-offerta-per-balotelli-parti-vicine-632833
2015-01-11, 17:13
Medlem
Viking-s avatar
Jag kanske har missat det tidigare i tråden, men relativt starka rykten placerar Schurrle i Wolfsburg i detta fönster, jag tyckte se mig en länk där Wolfsburg bekräftar intresse men inte riktigt hur långt de var beredda att gå. Det pratas om 30m euro, vilket är högt men inte oresonligt högt.

Även Salah ryktas bort, dock så kan han ersättas internt utan större problem då han ändå inte spelar.

Jag undrar om inte CFC har en ersättare till Schurrle på g som avgör om man låter honom gå detta fönster eller ej.
2015-01-11, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag kanske har missat det tidigare i tråden, men relativt starka rykten placerar Schurrle i Wolfsburg i detta fönster, jag tyckte se mig en länk där Wolfsburg bekräftar intresse men inte riktigt hur långt de var beredda att gå. Det pratas om 30m euro, vilket är högt men inte oresonligt högt.

Även Salah ryktas bort, dock så kan han ersättas internt utan större problem då han ändå inte spelar.

Jag undrar om inte CFC har en ersättare till Schurrle på g som avgör om man låter honom gå detta fönster eller ej.

30m euro för en bänkvärmare i Chelsea? Vilket jävla inflationspris.
2015-01-11, 17:23
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
30m euro för en bänkvärmare i Chelsea? Vilket jävla inflationspris.
30m för en spelare som spelade en viktig roll i Tysklands VM-guld, som bombat in flera mål för Chelsea och tidigare lag samt som fortfarande är ung och utvecklingsbar.

Jag hade personligen gissat på ett pris närmare 20m, men 30m är inte helt galet (dock så borde hans värde inte direkt ha ökat efter 1,5 som rotationsspelare i PL).
2015-01-11, 19:03
Moderator
zanteras avatar
Känns det troligt att Chelsea släpper Schürrle då? Förvisso inte startspelare just nu, men laget är ju egentligen bara en skada på Hazard/Willian ifrån att behöva en ytter, och då vore det ju lite lustigt om man gjort sig av med Schürrle. Samtidigt ryktas alltid bänkspelare bort från klubbar, men någon måste ju fylla bänk-rollen också.
2015-01-11, 19:09
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Känns det troligt att Chelsea släpper Schürrle då? Förvisso inte startspelare just nu, men laget är ju egentligen bara en skada på Hazard/Willian ifrån att behöva en ytter, och då vore det ju lite lustigt om man gjort sig av med Schürrle. Samtidigt ryktas alltid bänkspelare bort från klubbar, men någon måste ju fylla bänk-rollen också.
Som jag skrev i det första inlägget så är det troligtvis så att man bara släpper Schurrle om man får in en ersättare till honom. Jag är helt övertygad om att man inte släpper honom och endast sitter med Salah som ersättare ifall en av startspelarna skadas.

Dock så har både Remy och Ramires spelat på kanten förut, men det är inte optimalt och Mou vet det.
2015-01-11, 20:41
Avstängd
Halloween2s avatar
Sälja jove och negredo för att köpa lacazette (daily star)

Sker nog inte men skulle vara perfekt
2015-01-11, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Sälja jove och negredo för att köpa lacazette (daily star)

Sker nog inte men skulle vara perfekt
Det blir nog svårt för City att sälja en spelare som tillhör Valencia?
2015-01-11, 20:50
Medlem
Mastodontishs avatar
"viktig roll" är väl en skaplig överdrift om Schürrle. Visst att han fick en hel del minuter i finalen pga Kramers skada men annars? Nejdu.
2015-01-11, 22:36
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig

Utlånad, dom kan väll vilja sälja honom? Om Valencia köper?
2015-01-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig

Är han inte där på lån? City lär väl sälja han till sommaren då låneavtalet går ut. Med Valencia som en trolig köpare då!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in