Citat:
Ursprungligen postat av
Foxxybox
Testa se om du kan hitta en 940 GLT. finns 1 kta till salu p blocket i hela sverige ett ftal krbara bes och skattade p garaget. De tillverkades bara 1991 och de flesta r krockade/skrotade. S menade mest att just 940 GLT r vldigt ovanlig idag.
drfr vill jag jttegrna f tips om hur jag kan hlla min i fint skick s iallafall min verlever r jttetacksam fr tipsen hittills fr har jag alltid haft folk som gjort allt t mig s har inte behvt bry mig. Men nu vill jag grna att denna bil verlever s lngt det gr.
Och 16V har en balansaxelrem bland annat. S undra mest vad mer som r speciellt p denna modell som behver service.(men ven det som finns som r vanligast som man inte oftast tnker p)
terigen ett stort tack alla s otroligt glad fr tipsen!
Ja, men det r en 940... En av de absolut vanligaste begbilarna frn den tiden. Motorn sitter ju i 740 med, s det r knappast att det r en ovanlig bil eller motor. Lr vara fler ex tillverkade av 940 GLT n av mnga andra bilar som inte ses som ovanliga.
Men som p alla bilar, ls instruktionsboken och servicehftet fr att f serviceintervall och vad som ska gras. Har du inte de sakerna, skumma igenom jagrullar.se, jag lovar dig att serviceintervall och vad som ska bytas p en 940 str dr. Din bil r knappast s speciell att det skiljer nt mot vilken 940 som helst, frutom kanske d balansaxelremmen, men den byter du givetvis samtidigt som kamremmen.